Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
R.O.F.L
Thetaxpayer
Sniperace
Regndrottning
Infra
RedCloud
ericTheDog
redalert
F.I.S.T
formsvackan
RedMentalCase
15 posters

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  formsvackan 2012-06-01, 14:34

    RedMentalCase skrev:Du folieform, du har aldrig frågat hur,
    och med tanke på din förståndsförmåga och din fablesse för Hitler, vore jag tacksam om du inte gjorde det, ditt freak.
    Du har under ett antal år idiotförklarat mig och andra som varnat för systemets beroende av skuldbergen. Nu har du själv börjat fundera hur detta, enligt dig tidigare icke existerande problem ska lösas. Ditt "förslag" med flera valutor visar att du också kritiserar det befintliga systemet, du vet bara inte om det själv ännu Very Happy

    Jo, jag har frågat hur men förstår inte vad Hitler har med saken att göra. Du får gärna förklara det också.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  RedMentalCase 2012-06-01, 14:41

    Foliet fantiserar vidare, vem bryr sig? Det kanske är Hitler som har föreslagit att 2 valutor är bra, vad tror du foliet?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  formsvackan 2012-06-01, 14:43

    RedMentalCase skrev:Foliet fantiserar vidare, vem bryr sig? Det kanske är Hitler som har föreslagit att 2 valutor är bra, vad tror du foliet?
    Läs din egen tråd och dina egna inlägg så kanske du nu ser att du redan har glömt det du skrivit Very Happy

    Att dina och Hitlers idéer till viss del sammanfaller visste jag förrut.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  RedMentalCase 2012-06-01, 17:16

    Foliexit.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  RedCloud 2012-06-01, 17:18

    RedMentalCase skrev:Foliexit.

    pottkantssittningens obestridda mästare "det är ett faktum"
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  formsvackan 2012-06-01, 17:32

    RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:Foliexit.

    pottkantssittningens obestridda mästare "det är ett faktum"
    Det är trots allt skoj att se att han nu ifrågasätter det befintliga systemet. Nästa steg bör vara att få honom att förstå att Zorba inte rår för alla otrevliga konsekvenser.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  redalert 2012-06-01, 19:57

    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:Foliexit.

    pottkantssittningens obestridda mästare "det är ett faktum"
    Det är trots allt skoj att se att han nu ifrågasätter det befintliga systemet. Nästa steg bör vara att få honom att förstå att Zorba inte rår för alla otrevliga konsekvenser.

    Fan vuxna karl på 62 bast lägg ned! Mad
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  formsvackan 2012-06-01, 21:06

    redalert skrev:
    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:Foliexit.

    pottkantssittningens obestridda mästare "det är ett faktum"
    Det är trots allt skoj att se att han nu ifrågasätter det befintliga systemet. Nästa steg bör vara att få honom att förstå att Zorba inte rår för alla otrevliga konsekvenser.

    Fan vuxna karl på 62 bast lägg ned! Mad
    Varför ska jag lägga ner? Om det är för att ankorna ska kunna fortsätta påstå sig stå skyhögt över ställer jag inte upp, klättra själv för f*n.

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Duckladder

    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  berralarzon 2012-06-01, 23:27

    formsvackan skrev:
    redalert skrev:
    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:Foliexit.

    pottkantssittningens obestridda mästare "det är ett faktum"
    Det är trots allt skoj att se att han nu ifrågasätter det befintliga systemet. Nästa steg bör vara att få honom att förstå att Zorba inte rår för alla otrevliga konsekvenser.

    Fan vuxna karl på 62 bast lägg ned! Mad
    Varför ska jag lägga ner? Om det är för att ankorna ska kunna fortsätta påstå sig stå skyhögt över ställer jag inte upp, klättra själv för f*n.

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Duckladder

    or
    Man häpnar nu tillskriver sig nicket råttan/etd som inte ens vill vara här sig som så att nicket mentalfallet gustavander sig stå SKYHÖGT över oss andra härinne! för mig så är det bara en skattetjyv och en gnällspik, att gnällspiken etd har ett jobb är ett under och att tjyven gustavander/rmc är kvar härinne är mer en brist på moderator.
    //Niklas
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  ericTheDog 2012-06-02, 00:01

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Hörde att Greklands ekonomi med fetaost och ... ja fetaost, står för 0.4% av världsekonomin, så påverkan på övriga världen lär bli försumbar om så hela grekland försvann i en jättefet fetaostfis. Inräknat deras krediter påstås det att Greklands eventuela totalkollpas skulle ge en negativ tillväxt på ca0.5% på världsekonomin.
    Jaså?

    http://demonocracy.info/infographics/eu/debt_greek/debt_greek.html

    RedMentalCase skrev:Det är upp till Grekerna hur de vill hantera situationen, 2 valutor borde vara ett hedervärt och hanterbart sätt att fasa ut det nödvändiga stålbadet.
    Du har påstått detta en längre tid men än inte lyckats förklara hur.
    RedMentalCase skrev:Vad det gäller de övriga Euroländer som har problem lär Greklands öde snarare sporra dem till åtgärder och beslut, vem vill hamna i samma sits?
    Du får gärna förklara vilka åtgärder och beslut som du anser kunna lösa problemen. Hittills har inte Europas politiker och bankirer hittat några sådana.

    http://demonocracy.info/infographics/eu/debt_piigs/debt_piigs.html


    Vilka problem?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  RedMentalCase 2012-06-02, 11:14

    Ifrågasaätter det befintliga systemet?

    Jag sa redan från början i denna tråd att familjen folieroffe skulle hålla sig borta, vem vill ha en flock fullfeta utvuxna dagisbarn kring sig , som dessutom är otrevliga.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  RedCloud 2012-06-02, 11:23

    Jag sa redan från början i denna tråd att familjen folieroffe skulle hålla sig borta,

    Vilken tur att du väger för lätt för sådana inskränkningar.... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  RedMentalCase 2012-06-02, 11:31

    Ännu en lyckilg dag i roffans liv.... ve du stackars människospillra.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  formsvackan 2012-06-02, 13:04

    RedMentalCase skrev:Ifrågasaätter det befintliga systemet?
    RedMentalCase skrev:Grexit , Greklands exit ut Euron är faktiskt fullt möjlig, och de kan ändå stanna kvar.

    Lösningen heter 2 valutor, en inhemsk, en mot omvärlden.

    En valutapolitik á la Sovjet och övriga kommunistdiktaturer alltså. Tänka sig att just du .... Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  Sniperace 2012-06-02, 13:10

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Ifrågasaätter det befintliga systemet?
    RedMentalCase skrev:Grexit , Greklands exit ut Euron är faktiskt fullt möjlig, och de kan ändå stanna kvar.

    Lösningen heter 2 valutor, en inhemsk, en mot omvärlden.

    En valutapolitik á la Sovjet och övriga kommunistdiktaturer alltså. Tänka sig att just du .... Very Happy

    är sverige, danmark, norge, England kommunistsiktaturer?
    de har alla sin egen valuta inom länderna och accepterar euro, de handlar i dollar osv?

    de har alla en inhems inom landet och andra mot omvärlden, skillnaden är at de forna öststaterna förbjöd utförande och växling till utländsk valuta från den inhemska, men tillät växligr från den utländks till den inhemska....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  formsvackan 2012-06-02, 13:20

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Ifrågasaätter det befintliga systemet?
    RedMentalCase skrev:Grexit , Greklands exit ut Euron är faktiskt fullt möjlig, och de kan ändå stanna kvar.

    Lösningen heter 2 valutor, en inhemsk, en mot omvärlden.

    En valutapolitik á la Sovjet och övriga kommunistdiktaturer alltså. Tänka sig att just du .... Very Happy

    är sverige, danmark, norge, England kommunistsiktaturer?
    de har alla sin egen valuta inom länderna och accepterar euro, de handlar i dollar osv?

    de har alla en inhems inom landet och andra mot omvärlden, skillnaden är at de forna öststaterna förbjöd utförande och växling till utländsk valuta från den inhemska, men tillät växligr från den utländks till den inhemska....
    Vilket då i Greklands fall förmodligen enbart innebär en återgång till Drachman. De skulle hamna i samma läge som vi med våra kronor alltså. RMC pratar om "2 valutor, en inhemsk, en mot omvärlden", något som inte kan tolkas på annat sätt än att den inhemska inte skulle vara konvertibel. Vad vore annars vitsen ?


    Att detta dessutom skulle innebära att Grekland lämnar Euron men ändå stannar kvar har du inte lyckats förklara. I och för sig behöver du inte göra det heller eftersom det är RMC som kommit med detta påstående.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  Sniperace 2012-06-02, 13:50

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Ifrågasaätter det befintliga systemet?
    RedMentalCase skrev:Grexit , Greklands exit ut Euron är faktiskt fullt möjlig, och de kan ändå stanna kvar.

    Lösningen heter 2 valutor, en inhemsk, en mot omvärlden.

    En valutapolitik á la Sovjet och övriga kommunistdiktaturer alltså. Tänka sig att just du .... Very Happy

    är sverige, danmark, norge, England kommunistsiktaturer?
    de har alla sin egen valuta inom länderna och accepterar euro, de handlar i dollar osv?

    de har alla en inhems inom landet och andra mot omvärlden, skillnaden är at de forna öststaterna förbjöd utförande och växling till utländsk valuta från den inhemska, men tillät växligr från den utländks till den inhemska....
    Vilket då i Greklands fall förmodligen enbart innebär en återgång till Drachman. De skulle hamna i samma läge som vi med våra kronor alltså. RMC pratar om "2 valutor, en inhemsk, en mot omvärlden", något som inte kan tolkas på annat sätt än att den inhemska inte skulle vara konvertibel. Vad vore annars vitsen ?


    Att detta dessutom skulle innebära att Grekland lämnar Euron men ändå stannar kvar har du inte lyckats förklara. I och för sig behöver du inte göra det heller eftersom det är RMC som kommit med detta påstående.

    vi har INTE tagit euron som vår valuta, så har inte england och danmark gjort, ändå är vi med i eu eller hur?
    skulle inte grekland kunna göra samma sak?

    och inte EN gång har någon mer än DU sagt att den inte skulle vara konvertibel, detta har inte RMC påstått heller, mer än just du, du tolkar kanske på ditt eget sätt och bryr dig inte vom vad rmc kanske menade?

    att jag sedan nte bär anhängaqre av varken eu eller euro är en helt annan sak, men jag målar inte fan på väggen i frågan att återgå till drachma, det innebär nog ingen helt oöverstiglig sak, att det vållar problem förstår nog alla, men det kan säkert lösas UTAN gammal öststatsmentalitet
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  DirtyDog 2012-06-02, 14:01

    Sniperace skrev:men jag målar inte fan på väggen i frågan att återgå till drachma, det innebär nog ingen helt oöverstiglig sak, att det vållar problem förstår nog alla, men det kan säkert lösas UTAN gammal öststatsmentalitet
    Men ingen påstår väl att en återgång till drachma skulle vara omöjligt?
    Du nämner Danmark, Sverige och England bl.a och du påstår väl inte att dessa länder har mer än EN (1) valuta även om de använder andra valutor i sin handeel med utlandet? 99% av världens länder använder nog någon annan valuta än sin egen vid handel med utlandet men det innebär väl inte att de därför anses ha FLERA valutor som det första förvirrade inlägget i denna tråd antydde?

    I denna tråd har många dumheter skrivits. Tyvärr står inte vänstern för merparten. Crying or Very sad
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  RedCloud 2012-06-02, 14:08

    Tyvärr står inte vänstern för merparten

    Du växer i mina ögon DD.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  RedMentalCase 2012-06-02, 14:13

    DirtyDog skrev:
    Sniperace skrev:men jag målar inte fan på väggen i frågan att återgå till drachma, det innebär nog ingen helt oöverstiglig sak, att det vållar problem förstår nog alla, men det kan säkert lösas UTAN gammal öststatsmentalitet
    Men ingen påstår väl att en återgång till drachma skulle vara omöjligt?
    Du nämner Danmark, Sverige och England bl.a och du påstår väl inte att dessa länder har mer än EN (1) valuta även om de använder andra valutor i sin handeel med utlandet? 99% av världens länder använder nog någon annan valuta än sin egen vid handel med utlandet men det innebär väl inte att de därför anses ha FLERA valutor som det första förvirrade inlägget i denna tråd antydde?

    I denna tråd har många dumheter skrivits. Tyvärr står inte vänstern för merparten. Crying or Very sad

    Ja, jag har då inte fattat foliets och snipers dravlande om handel med andra valutor, jag har inte bemött det då jag vet att de inte har en susning om vad förslaget om 2 valutor skulle kunna handla om.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  RedCloud 2012-06-02, 14:16

    då jag vet att de inte har en susning om vad förslaget om 2 valutor skulle kunna handla om.

    Fast å andra sidan,. det har ju inte du heller....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  formsvackan 2012-06-02, 14:31

    RedMentalCase skrev:Ja, jag har då inte fattat foliets och snipers dravlande om handel med andra valutor
    Sniper verkar ha lite begrepp vad vi pratar om / RMC
    sniper verkar ha förstått en liten del / RMC

    RedMentalCase skrev:jag har inte bemött det då jag vet att de inte har en susning om vad förslaget om 2 valutor skulle kunna handla om.
    Jag har många gånger bett dig förklara detta men ännu inte sett något som får mig att tro att du ens själv begriper vad du menar.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  DirtyDog 2012-06-02, 15:18

    RedMentalCase skrev:Ja, jag har då inte fattat foliets och snipers dravlande om handel med andra valutor, jag har inte bemött det då jag vet att de inte har en susning om vad förslaget om 2 valutor skulle kunna handla om.
    Nej, ingen vet nog vad du menade med Lösningen heter 2 valutor, en inhemsk, en mot omvärlden.

    Verkar det inte lite komplicerat att ha en "speciell" valuta vid handel med omvärlden? Vill inte omvärlden ha betalt i dollar eller Euro oavsett hur många valutor grekland skaffar sig?
    Jag förmodar att du menar att den ena valutan skall vara Euro och att alla varor i butiker skall prissättas i två valutor och man internt upprättar en löpande växelkurs för dessa valutor så att handlare (som får in bägge valutor från turister) kan växla till sig inhemsk valuta från staten?

    Kommer folk inte att spara alla EURO under madrassen då den inhemska valutan troligtvis ständigt devalveras?

    Är fördelen med två valutor att man inte behöver sänka löner och bidrag utan man devalverar istället? Cool
    Tja, fördelen är kanske att alla greker med pengar på banken snabbt ser sina besparingar bli värdelösa och därför snabbt ser till att konsumera mera (eller flytta sina rikedomar till utlandet)? Twisted Evil
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  redalert 2012-06-02, 16:43

    RedCloud skrev:
    Tyvärr står inte vänstern för merparten

    Du växer i mina ögon DD.

    Får man beröm av dig så är man verkligen ute på tunn is! Laughing
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  RedMentalCase 2012-06-03, 11:14

    DirtyDog skrev:
    RedMentalCase skrev:Ja, jag har då inte fattat foliets och snipers dravlande om handel med andra valutor, jag har inte bemött det då jag vet att de inte har en susning om vad förslaget om 2 valutor skulle kunna handla om.
    Nej, ingen vet nog vad du menade med Lösningen heter 2 valutor, en inhemsk, en mot omvärlden.

    Verkar det inte lite komplicerat att ha en "speciell" valuta vid handel med omvärlden? Vill inte omvärlden ha betalt i dollar eller Euro oavsett hur många valutor grekland skaffar sig?
    Jag förmodar att du menar att den ena valutan skall vara Euro och att alla varor i butiker skall prissättas i två valutor och man internt upprättar en löpande växelkurs för dessa valutor så att handlare (som får in bägge valutor från turister) kan växla till sig inhemsk valuta från staten?

    Kommer folk inte att spara alla EURO under madrassen då den inhemska valutan troligtvis ständigt devalveras?

    Är fördelen med två valutor att man inte behöver sänka löner och bidrag utan man devalverar istället? Cool
    Tja, fördelen är kanske att alla greker med pengar på banken snabbt ser sina besparingar bli värdelösa och därför snabbt ser till att konsumera mera (eller flytta sina rikedomar till utlandet)? Twisted Evil

    Varför frågade du inte då om du inte begrep , istället för att spela Roffe? Har du också problem på hemmafronten eller med magen?

    Den inhemska valutan, kalla den grekisk Euro, ska vara en flytande valuta, den kan devalveras, marknaden bestämmer värdet på den.
    Löner, bidrag osv betalas ut i den Grekiska Euron.

    Om folk sparar vanliga Euro under madrassen kan de inte användas inhemskt, så det lär inte vara ett stort problem.

    Grekland har jätteproblem idag, folk lider, denna lösning kan underlätta en hel del.




    Sponsored content


    Grexit fullt möjlig, med 2 valutor. - Sida 6 Empty Sv: Grexit fullt möjlig, med 2 valutor.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-23, 00:24