Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Sniperace
Infra
6 posters

    "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    "Lazermannen - skjut för att döda!" - Sida 2 Empty Sv: "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Inlägg  Infra 2012-05-15, 04:30

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Han följde efter Naser till skrädderiet och sköt efter en stund genom
    fönstret. Väldigt konstigt att han inte träffade, tränad skytt som han
    var och alltting.Jag tror att det var ett avsiktligt skrämskott, som en
    "varning", typ.

    just den delen var något jag tidigt påpekade, att antingen var det inte Mangs, eller också var det som han inte ville träffa, just för att det framkommit att han var en bra skytt uppe i elitklass, att han är sjuk, dessutom mycket sjuk står dock helt klart, och att han varit ute för att hämnas sin systers död kan mycket väl vara riktigt, men det fritar inte ett dugg från ansvar så för samhällets skull får vi hoppas på att han ALDRIG släpps ur samhällets vård, inlåst för alltid
    Det värsta är att ett livslångt fängelsestraff tas emot med öppna armar av den misstänkte.

    De första poliserna som trängde in i hans bostad har vittnat om
    den exemplariska ordning som rådde i bostaden. Välstädat och var sak
    på sin plats. Mangs är beroende av struktur och ordning och det får han
    i övermått på en anstalt. Det passar honom som hand i handske.

    Plitar på häktet vittnar om att de aldrig sett nån klara den (oftast
    nedbrytande) häktestiden så bra som Mangs har gjort. Jag vet inte om
    han trivs direkt men han har funnit sig mer än väl tillrätta.

    Med "mer än väl" menar jag att ett livslångt fängelsestraff långt
    ifrån upplevs som ett straff av Mangs
    . Vid nåt tillfälle lär han ha
    sagt att han skulle funnit sig väl tillrätta i ett nazistiskt system
    just med tanke på att där skulle det ha rått ordning och struktur.

    är det VIKTIGASTE att han upplever det som straff, eller är det kanske viktigare att han hålls från samhället för att skydda detta?

    Jag skiter eg i om han trivs eller inte när det gäller detta, han ÄR en sjuk människa som kanske inte inser hur fel det är vad han gjort, och det viktiga för mig här blir då att han inte ska kunna ställa till ett sådant helvete igen för någon, och då förslagsvis livstid på en psykanstalt

    Du låter alltid väldigt strids- och hämndlysten när du vill bura in
    våldsverkare för tid och evighet. Ett rent under att du inte förordar
    nackskott om jag nu tillåts säga det utan att för den skull ha brutit
    vapenvilan oss emellan.

    Att jag vill bura in dem beror på att de ska hållas från samhället så att de inte längre kan skada medborgarna, och annars är vänsterns filosofi naqtt det inte ska vara straff utan istället VÅRD och rehabilitering för brottslingar beroende på att de flestqa gör detta för att de drabbats av ev utanförskap, fattigdom, fått hat mot någt pga orättvisor eller att någon drabbats av något som gör att de vill hämnas, och då förstärker ju straff bara deras erfarenhet att vara illa behandlade osv osv...

    bättre är då att låsa in och vårda så att de hålls lugna och fina tills de med all sannolikhet inte längre kan vara en fara för allmänheten, och tyvärr kan det vara väldigt svårt att vara säker på att de blivit ofarliga, varför det för säkerhets skull kanske ses som en risk även senare.
    Det där är en gammal fördom du går och släpar på. Väger bara tungt i ryggsäcken.
    Försök att arbeta bort den!

    är det en fördom att sådant jag beskrev föder brott och brottslingar?
    då finns alltså INGET försvar för de invandrarrelaterade brotten som sker i våra "ghetton"?
    inget som helst ursäktande mför pyromanerna och stenkastarna osv som uppträder i dessa områden, och enbart STRAFF dessutom hårda sådana bör utdömas, och ingen mjukhet utan saker spom verkligen känns osv?

    Vi behöver alltså inte tänka på bakomliggande orsaker och orsak/verkan i de fallen?

    nu talar du om krimialvården, jag talar om rättspsykiatrisk vård, men kuratorer, psykologer, medicinering osv osv, ett STRAFF med att enbart sitta i fängelse hjälper väl ytterst sällan?
    Daltas det för mycket med brottslingar nu för tiden?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    "Lazermannen - skjut för att döda!" - Sida 2 Empty Sv: "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Inlägg  RedCloud 2012-05-15, 07:54

    Så din åsikt är att du har rätt och alla andra har fel. Inklusive experterna.

    I motsats till dig har jag förmågan att tänka själv Secrist, förlita dig på "experter" du.... Smile
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    "Lazermannen - skjut för att döda!" - Sida 2 Empty Sv: "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Inlägg  redalert 2012-05-15, 08:14

    RedMentalCase skrev:Nu får nog Roffe skära ner sina 100 inlägg på arbetstid till bara 90, klockan är ju snart 1....

    Roffe, om du ska utföra ett gott arbete med din höga kompetens måste du vara utvilad. ( är det här ett fniss passar bra?)

    Varför är en av Roffes allra vanligaste meningar;
    Jag är ledig i morron, studiedag...

    lol! lol! lol!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    "Lazermannen - skjut för att döda!" - Sida 2 Empty Sv: "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Inlägg  redalert 2012-05-15, 08:16

    RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:Nu får nog Roffe skära ner sina 100 inlägg på arbetstid till bara 90, klockan är ju snart 1....

    Roffe, om du ska utföra ett gott arbete med din höga kompetens måste du vara utvilad. ( är det här ett fniss passar bra?)

    Varför är en av Roffes allra vanligaste meningar;
    Jag är ledig i morron, studiedag...

    Hur kan en vuxen människa sjunka så lågt som du, det är faktiskt en gåta. Du mår inget vidare va?

    Jag vet en lönnfet jävel som är allt annat än frisk en riktig tönt och han bor visst norr om dalälven! Evil or Very Mad
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Lazermannen - skjut för att döda!" - Sida 2 Empty Sv: "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Inlägg  Sniperace 2012-05-15, 09:15

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Han följde efter Naser till skrädderiet och sköt efter en stund genom
    fönstret. Väldigt konstigt att han inte träffade, tränad skytt som han
    var och alltting.Jag tror att det var ett avsiktligt skrämskott, som en
    "varning", typ.

    just den delen var något jag tidigt påpekade, att antingen var det inte Mangs, eller också var det som han inte ville träffa, just för att det framkommit att han var en bra skytt uppe i elitklass, att han är sjuk, dessutom mycket sjuk står dock helt klart, och att han varit ute för att hämnas sin systers död kan mycket väl vara riktigt, men det fritar inte ett dugg från ansvar så för samhällets skull får vi hoppas på att han ALDRIG släpps ur samhällets vård, inlåst för alltid
    Det värsta är att ett livslångt fängelsestraff tas emot med öppna armar av den misstänkte.

    De första poliserna som trängde in i hans bostad har vittnat om
    den exemplariska ordning som rådde i bostaden. Välstädat och var sak
    på sin plats. Mangs är beroende av struktur och ordning och det får han
    i övermått på en anstalt. Det passar honom som hand i handske.

    Plitar på häktet vittnar om att de aldrig sett nån klara den (oftast
    nedbrytande) häktestiden så bra som Mangs har gjort. Jag vet inte om
    han trivs direkt men han har funnit sig mer än väl tillrätta.

    Med "mer än väl" menar jag att ett livslångt fängelsestraff långt
    ifrån upplevs som ett straff av Mangs
    . Vid nåt tillfälle lär han ha
    sagt att han skulle funnit sig väl tillrätta i ett nazistiskt system
    just med tanke på att där skulle det ha rått ordning och struktur.

    är det VIKTIGASTE att han upplever det som straff, eller är det kanske viktigare att han hålls från samhället för att skydda detta?

    Jag skiter eg i om han trivs eller inte när det gäller detta, han ÄR en sjuk människa som kanske inte inser hur fel det är vad han gjort, och det viktiga för mig här blir då att han inte ska kunna ställa till ett sådant helvete igen för någon, och då förslagsvis livstid på en psykanstalt

    Du låter alltid väldigt strids- och hämndlysten när du vill bura in
    våldsverkare för tid och evighet. Ett rent under att du inte förordar
    nackskott om jag nu tillåts säga det utan att för den skull ha brutit
    vapenvilan oss emellan.

    Att jag vill bura in dem beror på att de ska hållas från samhället så att de inte längre kan skada medborgarna, och annars är vänsterns filosofi naqtt det inte ska vara straff utan istället VÅRD och rehabilitering för brottslingar beroende på att de flestqa gör detta för att de drabbats av ev utanförskap, fattigdom, fått hat mot någt pga orättvisor eller att någon drabbats av något som gör att de vill hämnas, och då förstärker ju straff bara deras erfarenhet att vara illa behandlade osv osv...

    bättre är då att låsa in och vårda så att de hålls lugna och fina tills de med all sannolikhet inte längre kan vara en fara för allmänheten, och tyvärr kan det vara väldigt svårt att vara säker på att de blivit ofarliga, varför det för säkerhets skull kanske ses som en risk även senare.
    Det där är en gammal fördom du går och släpar på. Väger bara tungt i ryggsäcken.
    Försök att arbeta bort den!

    är det en fördom att sådant jag beskrev föder brott och brottslingar?
    då finns alltså INGET försvar för de invandrarrelaterade brotten som sker i våra "ghetton"?
    inget som helst ursäktande mför pyromanerna och stenkastarna osv som uppträder i dessa områden, och enbart STRAFF dessutom hårda sådana bör utdömas, och ingen mjukhet utan saker spom verkligen känns osv?

    Vi behöver alltså inte tänka på bakomliggande orsaker och orsak/verkan i de fallen?

    nu talar du om krimialvården, jag talar om rättspsykiatrisk vård, men kuratorer, psykologer, medicinering osv osv, ett STRAFF med att enbart sitta i fängelse hjälper väl ytterst sällan?
    Daltas det för mycket med brottslingar nu för tiden?

    på vissa sätt ja, jag har svårt att förstå att tio års fängelse i en dom inte är mer än sju, varför då inte göra så att man dömer till sju istället och låter det vara så? Tvåtredjedelsfrigivning? varför inte då istället justera strafftiderna till det det verkligen skulle vara?

    MEN nu var det inte dalt frågan gällde, anser du att det ska vara STRAFF eller ska det vara behandling och vård?

    ska vi se till att verkligen STRAFFA och skita i det som så ofta kallas bakomligande orsaker?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    "Lazermannen - skjut för att döda!" - Sida 2 Empty Sv: "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Inlägg  Secrist 2012-05-15, 09:31

    RedCloud skrev:
    Så din åsikt är att du har rätt och alla andra har fel. Inklusive experterna.

    I motsats till dig har jag förmågan att tänka själv Secrist, förlita dig på "experter" du.... Smile

    lol!

    Så alla har fel och du ensam sitter inne med sanningen! Ett tips, driv inte den linjen i din roll som lärare. Då lär det bli ett privat samtal med rektorn.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    "Lazermannen - skjut för att döda!" - Sida 2 Empty Sv: "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Inlägg  RedCloud 2012-05-15, 09:32


    Så alla har fel och du ensam sitter inne med sanningen!

    nope det är bara ytterliggare en av dina bort-i-tok analyser....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    "Lazermannen - skjut för att döda!" - Sida 2 Empty Sv: "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Inlägg  Secrist 2012-05-15, 09:35

    RedCloud skrev:
    Så alla har fel och du ensam sitter inne med sanningen!

    nope det är bara ytterliggare en av dina bort-i-tok analyser....

    Här får du lite info från någon som kan liiite mer om detta än dina hemmasnickrade amatörteorier.

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/tva-extremister-ar-ingen-rorelse_7195581.svd
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    "Lazermannen - skjut för att döda!" - Sida 2 Empty Sv: "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Inlägg  RedCloud 2012-05-15, 09:44

    som kan liiite mer

    [fniss] du är rolig du...
    Samma hat - olika namn. Inget i hennes analys motsäger det.... bounce bounce bounce

    Var det någon som stal dina leksaker i sandlådan när du var liten secrist ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    "Lazermannen - skjut för att döda!" - Sida 2 Empty Sv: "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Inlägg  Secrist 2012-05-15, 12:13

    RedCloud skrev:
    som kan liiite mer

    [fniss] du är rolig du...
    Samma hat - olika namn. Inget i hennes analys motsäger det.... bounce bounce bounce

    Var det någon som stal dina leksaker i sandlådan när du var liten secrist ?

    Vilket då kan buntas ihop med muslimsk extremism. Olika namn, samma hat.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    "Lazermannen - skjut för att döda!" - Sida 2 Empty Sv: "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-15, 12:18

    Studiedag igen för Roffe?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    "Lazermannen - skjut för att döda!" - Sida 2 Empty Sv: "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Inlägg  RedCloud 2012-05-15, 12:48

    RedMentalCase skrev:Studiedag igen för Roffe?

    Inte då....

    Sponsored content


    "Lazermannen - skjut för att döda!" - Sida 2 Empty Sv: "Lazermannen - skjut för att döda!"

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 07:29