Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
ericTheDog
berralarzon
redalert
RedMentalCase
R.O.F.L
Secrist
RedCloud
Thetaxpayer
Infra
13 posters

Utan invandringen stannar Sverige.

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Utan invandringen stannar Sverige. - Sida 5 Empty Sv: Utan invandringen stannar Sverige.

Inlägg  formsvackan 2012-05-15, 18:03

R.O.F.L skrev:Dags för allianzen att ta krafttag och avreglera mera, sänka skatter, privatisera mer och framför allt sluta flumma i skolan.

allianzen, med z !!! Hade RC skrivit detta skulle ankorna kvackat näbbarna ur led över påklistrade hitlermustascher Very Happy
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Utan invandringen stannar Sverige. - Sida 5 Empty Sv: Utan invandringen stannar Sverige.

Inlägg  Thetaxpayer 2012-05-15, 18:57

RedCloud skrev:
    Inlägget är givetvist fyllt av ironi, men faktum kvartår att människor från mena har yterst svårt att slå sig in på arbetsmarknaden.

För att ta somalier tex så har de i princip 100% arbetslöshet i Sverige medans somalier i England o USA har i princip 0%.

Varför ?

Vad är din teori?
    Sedan vore det ju intressant med en länk eller källa till ditt påstående.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-05-15, 19:02

Vad är din teori?

njugga svenska arbetsgivare, mesig flyktingmottagning...

ska snoka runt lite, läste detta för något år sedan....

och hittade det här.

http://www.arbetsmarknaden.se/Article.aspx?a=76369&c=37574

Fast det är inte orginalet...
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-05-15, 19:13

RedCloud skrev:
    Vad är din teori?

njugga svenska arbetsgivare, mesig flyktingmottagning...

ska snoka runt lite, läste detta för något år sedan....

och hittade det här.

http://www.arbetsmarknaden.se/Article.aspx?a=76369&c=37574

Fast det är inte orginalet...

Säkert finns det mycket vi kan göra bättre men man måste ju vilja själv också. Kommer man till en arbetsintervju klädd i ett tält så kanske man inte riktigt gjort allt om man kan förvänta sig för att få jobbet. Sedan ser jag ingen statistik i din länk på att somalier i USA och UK har 0% arbetslöshet. Dock står det ju att de klarar sig bättre vilket ju kan bero på att det redan finns hela statsdelar som är mer eller mindre muslimska. Men visst, De kan säkert vara bättre på att ta emot invandrare i andra länder.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-05-15, 19:18

Sedan ser jag ingen statistik i din länk på att somalier i USA och UK har 0% arbetslöshet.

Jag vet, jag överdrev lite, men siffrorna är totalt de omvända mot Sverige.
    Men jag kan inte hitta orginalartikeln.

De kan säkert vara bättre på att ta emot invandrare i andra länder.

Det finns invandrare som dröjer sig kvar i SFI i åratal, kanske man skulle kunna effektivisera istf passivisera ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-05-15, 19:20

Merparten av den invandring som kommit till Sverige de sista 20 åren blir aldrig nåt som kommer att hjälpa till med vårt välstånd, det är en evig balck om foten för det svenska samhället.
    Det handlar inte om varifrån man kommer, det handlar om vem man är, de som flyttat till exempelvis US är en helt annan kategori än den vi fått ta emot, vi har fått avskrapet, bidragstagarna, som varken kan aller vill jobba. Tack för det, alla råkorkade flyktingkramare.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-05-15, 19:52

RedMentalCase skrev:Merparten av den invandring som kommit till Sverige de sista 20 åren blir aldrig nåt som kommer att hjälpa till med vårt välstånd, det är en evig balck om foten för det svenska samhället.
    Det handlar inte om varifrån man kommer, det handlar om vem man är, de som flyttat till exempelvis US är en helt annan kategori än den vi fått ta emot, vi har fått avskrapet, bidragstagarna, som varken kan aller vill jobba. Tack för det, alla råkorkade flyktingkramare.
    Med denna inställning är det svårt att förstå att du försvarar tvångsförflyttningar av folk. Det kanske är OK bara det inte "drabbar" dig?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-05-15, 19:54

Dn personfixering vid mig och vad du påstår är mina åsikter är alltid lika märklig form,
    handlar debatten bara om vad du tror jag tycker i andra frågor? Inser du hur märklig du är?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-05-15, 20:00

RedMentalCase skrev:Dn personfixering vid mig och vad du påstår är mina åsikter är alltid lika märklig form,
    handlar debatten bara om vad du tror jag tycker i andra frågor? Inser du hur märklig du är?
    Forumets driftkucku som springer runt och sätter krokben för sig själv genom att inte komma ihåg vilka dumheter han skrev igår Very Happy
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2012-05-15, 20:07

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Dn personfixering vid mig och vad du påstår är mina åsikter är alltid lika märklig form,
    Forumets driftkucku som springer runt och sätter krokben för sig själv genom att inte komma ihåg vilka dumheter han skrev igår Very Happy

Lägg ned nu asshole! Evil or Very Mad
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-05-15, 20:11

Lägg ned nu asshole!

Utan invandringen stannar Sverige. - Sida 5 284

Senast ändrad av RedCloud den 2012-05-15, 20:12, ändrad totalt 3 gånger
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-05-15, 20:11

redalert skrev:
    formsvackan skrev:

Lägg ned nu asshole!
    Inte då, än rör han på sig Very Happy
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-05-16, 01:21

RedCloud skrev:
    Inlägget är givetvist fyllt av ironi, men faktum kvartår att människor från mena har yterst svårt att slå sig in på arbetsmarknaden.

För att ta somalier tex så har de i princip 100% arbetslöshet i Sverige medans somalier i England o USA har i princip 0%.

Varför ?

Stavas kravlöshet och mångfald av bidrag man kan söka.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-05-16, 17:34

Svar till Patriot:

Infra skrev: Gud välsigne våra invandrare. Utan dom stannar Sverige.

"IQ amöba". Forats intelligensreserv har fällt sitt utlåtande.

Man kan inte odla vad som helst var som helst eftersom odlingszoner begränsar möjligheterna. Dessutom är det en kort odlingsperiod som bara ger en skörd per år.
    Ska detta vara prov på svenska folkets storslagenhet?
    Jag tycker du läser historia slarvigt för att vara en nationell.
    Nyligen lyckades svenska forskare genom DNA-studier från två olika gravar fastställa
    att jordbruket fördes till Skandinavien av sydeuropeer (obs: svarthåriga).
    Dessa lärde jordbruket långt tidigare än skandinavierna. De var alltså
    invandrare söder ifrån enligt forskarna.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/jordbruk-kom-hit-med-invandrare

Vi har haft sjukdomar och farsoter, vi har haft krig och lidande. Vi har drabbats av stormar och naturens alla krafter. Vi har haft missväxt och torka med påföljande hungersnöd. Vi har kort och gott drabbats av alla prövningar en befolkning kan tvingas utstå. Men vi finns ändå kvar, än så länge.
    Detsamma kunde vilket afrikanskt, nu levande stamfolk som helst pråla med

Vår historia vittnar om att vi inte har varit i behov av en omfattande massinvandring av andra etniska grupper eftersom vi redan har lagt fram de bevis som talar för motsatsen.
    Dom bevisen har jag inte sett men det gör inget. Jag har hursomhelst motbevisat dom med länken ovanför.
    ---------------------------------------------------------------------------
    aboriginerna kom till Australien och varför de har status som urbefolkning men inte vi.
    Tja. Fast en aborgin är en aborgin är en aborgin. Nu börjar även den befolkningen bli ljushyllt efter senare anländare invandrare.
    Däremot kan jag utan vidare säga att en svensk inte är en svensk inte är en svensk. Ty invandring och omvandring här i Sverige varit så pass livlig att du i dag kan hitta både den ena och den andra påbrån hos de flesta moderna svenskar. Det är alls inte längre samma folk som nån gång i historiens gryning
    "drog till skogs med yxan i hand för att skapa Sverige" (eller hur det var du uttryckte det). Ta mig som exempel: mamman norrlänning och pappa född i Amerika. (En oslagbar kombi om jag får säga det sjä.......Jasså...det fick jag inte, nehä).

Under 1800-talet rådde det stundom hungersnöd och många begav sig av över Atlanten och lämnade tomma stugor efter sig. Ändå klarade vi av det, vi som blev kvar. Vi bevisade ännu en gång att vi klarar av att bo här och hantera hårda prövningar. Inte vid något tillfällen restes krav på en massinvandring av folk från hela världen.
    Krav? Kräver någon svensk invandring i dag då, menar du? Behövs det - tycker du - ställas krav på invandring?----------------------------------------------------------------------------
    Idag kan vi höra politiska företrädare som i sina tal basunerar ut: ”Det var invandrare som byggde Sverige!”
    Jag följer noga samhällsdebatten och jag har aldrig hört såna ord basuneras ut nånstans ifrån, nånsin. Detta måste vara folklore djupt nerifrån det nationella folkdjupet.

Under de senaste decennierna har vi dock fått vänja oss vid att välfärden har monterats ner.
    Det gäller då att dra rätt slutsats om orsakerna. En del tror att "det är invandringens fel". Sanningen är att vi inte har råd med välfärd. Pengarna till alla övervinster ligger numera överst i statens kassakista. Hur skulle det se ut om vi försökte bibehålla
    uppnådd välfärd? Vilka pengar skulle då smörja Kapitalet? Börskurserna kan ju för Farao sjunka om vi ägnade oss åt den sortens oansvariga politik.

Migrationsverkets kontokort för betalning i matbutiken.
    Alltså. Man tappar andan av häpenhet. Finns det alltså Nationella som sprider myten om att alla nyankomna får varsitt kontokort av Migrationsverket, utan att själva ens har skaffat sig leg och kopplat till samma utgiftsonto? Man baxnar över de infantila dumheter som sprids i nationella kretsar.

.....att skylla alla problem på svenskar
    Jag har kommit i nära kontakt med invandrare i jobbet men jag har aldrig nånsin hört dem säga ett ont ord, varken om svenskarna eller Sverige. Se där; mera folklore.

Om invandringen till Sverige upphör av sig självt i morgon, kommer vi alla att dö då? Vi har bevisat att vi klarar av de villkor Skandinavien erbjuder. Kyla och mörker, sjukdomar och krig, svält och andra tuffa prövningar – allt har vi klarat av.
    Du säger längre fram i ett citat jag tänker ge att en befolkning som åldras är dömd att dö ut. Du svajar väl inte hit och dit i dina åsikter

”Men”, invänder kanske någon, ”svenskarna bli ju allt äldre. Hur ska vi då klara de demografiska utmaningarna vi hör om?” Man kan ta vilken befolkning som helst i världen. Om den blir allt äldre så betyder det att den är på väg att dö ut. En befolkning som inte reproduceras med yngre generationer upphör snart att existera. Om man då ersätter bortfallet med en annan befolkning så är det inte samma befolkning utan en annan befolkning" Är man en sann försvarare av etnisk, kulturell och biologisk mångfald så vet man svaret.
    Det du säger här är ingenting mindre än att svenskarna är på väg att dö ut utan
    invandringen. Men säg mig då: är det inte bättre att rädda en eller annan svensk gen i den återstående mixen än att konstatera totalförlusten av allt svensk genmaterial? På så sätt blir vi invandrarna skyldiga ett stort tack. Say
    after me: "Tack invandringen" Good!

Folkmordskonventionens andra artikel vilar ett personligt ansvar ner på individnivå att försvara existensen av alla etniska grupper i världen
    Herregud människa, sitter du och läser folkmordskonventionen också? Inte vill
    du väl anklaga invandrarna för folkmord? Nyss var vi ju överens om att det är åldrandet kombinerad med låg nativitet som var skurken.

Så varför ljuger vi för invandrarna? Varför lurar vi invandrarna att tro att de har byggt upp ett land som de aldrig har byggt upp?
    Man blir litet skrämd av alla skrönor som tycks bo i den nationella undervegetationen.
    Jag är inrikespolitiskt intresserad men jag har aldrig nånsin hör varken politiker eller väljare säga att invandringen har byggt Sverige.

Vad är ”rasism”
    undrar du. Jag svarar att rasism är xenofobi. Främlingsrädsla.

Det är ingen som hindrar dem från att ta en yxa och en mätsticka och gå ut i skogen i valfritt ”fattigt land” och börja bygga välfärd.
    Jag skulle ändå tro att skogsvårdslagstiftningen sätter käppar i hjulet i de flesta länder.

[quote]Så med bakgrund av det vi känner till om oss själva och vår historia – Varför ljuger vi för invandrarna?[quote]
    Jag hör inte att någon ljuger om något för invandrarna.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 03:59