RedCloud skrev:Säger mannen vars partiledare av tradition har alkoholproblem
Det är såååå roligt att se dig svarslös Secrist, då radas dumheterna och flosklerna upp på rad. Du är lika förutsägbar som fröken Ur.
Finns hon fortfarande?
RedCloud skrev:Säger mannen vars partiledare av tradition har alkoholproblem
Det är såååå roligt att se dig svarslös Secrist, då radas dumheterna och flosklerna upp på rad. Du är lika förutsägbar som fröken Ur.
lazy skrev:Kabul. En högt uppsatt afghansk fredsförhandlare sköts i dag ihjäl av en gärningsman i en förbipasserande bil i huvudstaden Kabul. Den döde, Maulvi Arsala Rahmani, var rådgivare till president Hamid Karzai och en central medlem av Afghanistans Högsta fredsråd, som har till uppgift att mäkla fred mellan regeringen och talibanerna. Rahmani var även minister under talibanregimen.
Attentatet är ytterligare ett slag mot den bräckliga fredsprocessen i landet. I vintras dödades fredsrådets dåvarande ledare och landets förre president Burhanuddin Rabbani av en taliban med en bomb gömd i sin turban.
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article14821123.ab
Tja, bilden var ju inte helt fel ändå.
Akta dig. Nu får du en ilsken forumvänster efter dig. Det är synd om talibanerna och andra frihetshjältar. Har du inte förstått det
RedCloud skrev:
Akta dig. Nu får du en ilsken forumvänster efter dig. Det är synd om talibanerna och andra frihetshjältar. Har du inte förstått det
Din s.k. "ironi" har något unket över sig....
Nja, det är nog vänsterpartiets partiprogram du tänker på om du känner en unken doft. Den luktar 70-tal.
RedCloud skrev:Nja, det är nog vänsterpartiets partiprogram du tänker på om du känner en unken doft. Den luktar 70-tal.
Sluta secrist, jag skrattar ihjäl mig..../NOT
En äkta kommunist skrattar inte. En äkta kommunist är alltid arg. Så det är lugnt
RedCloud skrev:En äkta kommunist skrattar inte. En äkta kommunist är alltid arg. Så det är lugnt
[orka]
RedCloud skrev:
lazy skrev:RedCloud skrev:
Äsch, du är bara lite putt över att talibanen hade en bomb gömd i turbanen, fast det är kanske Kurt Westergaards fel?
lazy skrev:RedCloud skrev:
Äsch, du är bara lite putt över att talibanen hade en bomb gömd i turbanen, fast det är kanske Kurt Westergaards fel?
Tycker du inte att det känns litet konstigt att argumentera för att denna enorma krigsinsats gäller främst afghanska kvinnors livsvillkor?DMustaine skrev:Eftersom RC och FS inte är ett dugg intresserade av vad kvinnorna i Afghanistan säger eller vill så kan de här få göra sig själv hörda..
formsvackan skrev:Tycker du inte att det känns litet konstigt att argumentera för att denna enorma krigsinsats gäller främst afghanska kvinnors livsvillkor?DMustaine skrev:Eftersom RC och FS inte är ett dugg intresserade av vad kvinnorna i Afghanistan säger eller vill så kan de här få göra sig själv hörda..
Mig veterligen har man ännu inte uppnått ett läge där en sådan kan byggas och bevaras. Troligtvis kommer man inte heller att göra det under min kvarvarande livstid, så jag behöver inte bekymra mig om den saken. Kina och Indien vill nog idag också ha ett ord med i lagetR.O.F.L skrev:formsvackan skrev:Tycker du inte att det känns litet konstigt att argumentera för att denna enorma krigsinsats gäller främst afghanska kvinnors livsvillkor?DMustaine skrev:Eftersom RC och FS inte är ett dugg intresserade av vad kvinnorna i Afghanistan säger eller vill så kan de här få göra sig själv hörda..
Hur blev det med gasledningen egentligen?
R.O.F.L skrev:formsvackan skrev:Tycker du inte att det känns litet konstigt att argumentera för att denna enorma krigsinsats gäller främst afghanska kvinnors livsvillkor?DMustaine skrev:Eftersom RC och FS inte är ett dugg intresserade av vad kvinnorna i Afghanistan säger eller vill så kan de här få göra sig själv hörda..
Hur blev det med gasledningen egentligen?
Du kanske skulle börja med att försöka förklara på vilket sätt något i detta skulle vara "US ansvar och fel". Se upp så du inte öppet angriper dina egna fantasier igen.RedMentalCase skrev:Utgår man ifrån att man har facit så blir det så märkligt fel när man sen måste konstruera "sanningarna" utifrån det.
Facit i foliets fall är att US alltid är satan, typ.
Kvar blir en knäppgök som försöker hitta US ansvar och fel i allt som händer och sker. Haverist, med annat ord.
formsvackan skrev:Tycker du inte att det känns litet konstigt att argumentera för att denna enorma krigsinsats gäller främst afghanska kvinnors livsvillkor?DMustaine skrev:Eftersom RC och FS inte är ett dugg intresserade av vad kvinnorna i Afghanistan säger eller vill så kan de här få göra sig själv hörda..
Hur du än vänder och vrider på detta är huvudanledningen de gas och oljereserver som finns vid Kaspiska havet. Lika viktigt som att komma åt dem själv, om inte viktigare, är det att förhindra att "oppositionen" gör det. Glöm allt jäkla snack om kvinnors rättigheter. Du kan även glömma snacket om terrorister då detta endast var det neocons behövde för att inte stoppas av den amerikanska befolkningen. 9/11 kom som en skänk från ovan för dessa förbannade skurkar.DMustaine skrev:formsvackan skrev:Tycker du inte att det känns litet konstigt att argumentera för att denna enorma krigsinsats gäller främst afghanska kvinnors livsvillkor?DMustaine skrev:Eftersom RC och FS inte är ett dugg intresserade av vad kvinnorna i Afghanistan säger eller vill så kan de här få göra sig själv hörda..
Kvinnors livsvillkor är naturligtvis inte hela sanningen. Den stora stötestenen är naturligtvis att inte låta landet falla under en talibanregim som utan några som helst tvivel skulle låta landet vara bas för terroraktioner globalt från terrorister. Jag skall inte ens förneka att man kan ha förhoppningar om att bygga en gasledning genom landet. Det skulle förmodligen ge Afghanistan en välbehövlig inkomst till sitt återuppbyggande. Men att som du envist tala om en gasledning som den enda och primära anledningen till USA:s och nästan 50 andra nationers närvaro där är bara löjligt! Jag tror man, med lr utan, truppnärvaro kommer att ha ögonen på vad som händer där även efter 2014. Den tekniska överlägsenhet man besitter kommer göra livet mkt svårt för allehanda terrorister som försöker operera med landet som bas!
formsvackan skrev:Hur du än vänder och vrider på detta är huvudanledningen de gas och oljereserver som finns vid Kaspiska havet. Lika viktigt som att komma åt dem själv, om inte viktigare, är det att förhindra att "oppositionen" gör det. Glöm allt jäkla snack om kvinnors rättigheter. Du kan även glömma snacket om terrorister då detta endast var det neocons behövde för att inte stoppas av den amerikanska befolkningen. 9/11 kom som en skänk från ovan för dessa förbannade skurkar.DMustaine skrev:formsvackan skrev:Tycker du inte att det känns litet konstigt att argumentera för att denna enorma krigsinsats gäller främst afghanska kvinnors livsvillkor?DMustaine skrev:Eftersom RC och FS inte är ett dugg intresserade av vad kvinnorna i Afghanistan säger eller vill så kan de här få göra sig själv hörda..
Kvinnors livsvillkor är naturligtvis inte hela sanningen. Den stora stötestenen är naturligtvis att inte låta landet falla under en talibanregim som utan några som helst tvivel skulle låta landet vara bas för terroraktioner globalt från terrorister. Jag skall inte ens förneka att man kan ha förhoppningar om att bygga en gasledning genom landet. Det skulle förmodligen ge Afghanistan en välbehövlig inkomst till sitt återuppbyggande. Men att som du envist tala om en gasledning som den enda och primära anledningen till USA:s och nästan 50 andra nationers närvaro där är bara löjligt! Jag tror man, med lr utan, truppnärvaro kommer att ha ögonen på vad som händer där även efter 2014. Den tekniska överlägsenhet man besitter kommer göra livet mkt svårt för allehanda terrorister som försöker operera med landet som bas!
Talibaner kan jag kalla för extremt förbannade skurkar om det glädjer dig.DMustaine skrev:Nu är du där igen och sprider propaganda ala vänsterporr utan fast förankning i verkligheten! Du är totalt förblindad i ditt hat mot USA. Det framstår som uppenbart att du förövrigt förkastar kvinnors rätt till ett liv överhuvudtaget i Afghanistan! Vad har de gjort dig? Kan du inte som en liten gest av goodwill även kalla talibaner för "förbannade skurkar" och ge de civila oskyldiga afghaner ett uns stöd? Terrorkramare!
formsvackan skrev:Talibaner kan jag kalla för extremt förbannade skurkar om det glädjer dig.DMustaine skrev:Nu är du där igen och sprider propaganda ala vänsterporr utan fast förankning i verkligheten! Du är totalt förblindad i ditt hat mot USA. Det framstår som uppenbart att du förövrigt förkastar kvinnors rätt till ett liv överhuvudtaget i Afghanistan! Vad har de gjort dig? Kan du inte som en liten gest av goodwill även kalla talibaner för "förbannade skurkar" och ge de civila oskyldiga afghaner ett uns stöd? Terrorkramare!
Väl bekomme, det var så litet så.DMustaine skrev:formsvackan skrev:Talibaner kan jag kalla för extremt förbannade skurkar om det glädjer dig.DMustaine skrev:Nu är du där igen och sprider propaganda ala vänsterporr utan fast förankning i verkligheten! Du är totalt förblindad i ditt hat mot USA. Det framstår som uppenbart att du förövrigt förkastar kvinnors rätt till ett liv överhuvudtaget i Afghanistan! Vad har de gjort dig? Kan du inte som en liten gest av goodwill även kalla talibaner för "förbannade skurkar" och ge de civila oskyldiga afghaner ett uns stöd? Terrorkramare!
Tack!
formsvackan skrev:Väl bekomme, det var så litet så.DMustaine skrev:formsvackan skrev:Talibaner kan jag kalla för extremt förbannade skurkar om det glädjer dig.DMustaine skrev:Nu är du där igen och sprider propaganda ala vänsterporr utan fast förankning i verkligheten! Du är totalt förblindad i ditt hat mot USA. Det framstår som uppenbart att du förövrigt förkastar kvinnors rätt till ett liv överhuvudtaget i Afghanistan! Vad har de gjort dig? Kan du inte som en liten gest av goodwill även kalla talibaner för "förbannade skurkar" och ge de civila oskyldiga afghaner ett uns stöd? Terrorkramare!
Tack!
För min del kan man gärna doppa dessa i fotogen och jaga dem med blåslampa men man behöver inte ljuga om varför man gör det. Jag har dessutom inget alls emot att västvärlden får tillgång till gasen från Kurdistan, tvärtom. Det vore sämre för vår del om Kina lade beslag på den. Vårt välstånd är till stor del beroende av USA´s framgångar i denna strävan men jag köper för den skull inte neocons lögner.
Jag har aldrig tvivlatDMustaine skrev:Ja jösses det finns kanske hopp för dig ändå.
Kina har ett enormt behov men de är idag beroende av bl.a. Rysslands välvilja.DMustaine skrev: där det påpekades att Kina skrivit de största oljekontrakten i Irak!
"grumligheten" är ett spel för den amerikanska befolkningen. Demokratin sätter krokben för militära äventyr utomlands om man inte kan påvisa ett jättefarligt externt hot. När detta försvann i och med Sovjetunionens upplösning (Michele Bachmann må tro annat) behövde man ett nytt sådant. Där kommer Al Qaida, Irak och Afghanistan in i bilden. Iran ser ut att finnas på avbytarbänken ifall behov skulle behöva uppstå.DMustaine skrev:Och jag kan väl tänka mig att det finns de inom världens mäktigaste militärmakt som gärna vill testa sina förmågor under grumliga förutsättningar.