Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
Regndrottning
berralarzon
Redvictory
7 posters

    Sanningen om fas 3

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Sanningen om fas 3 Empty Sanningen om fas 3

    Inlägg  Redvictory 2012-04-13, 15:41

    http://blogg.svt.se/fas3/se-fas-3-granskningen-har/

    Jag tror flera anhängare kommer må dåligt och hoppas på att det inte kommer ut!!! se allianspolitikerna förkasta det de själva sjösatt under sin makt! en efter en står de och förkastar fas 3 fast då kallar de det för nåt annat!
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  berralarzon 2012-04-13, 15:43

    Redvictory skrev:http://blogg.svt.se/fas3/se-fas-3-granskningen-har/

    Jag tror flera anhängare kommer må dåligt och hoppas på att det inte kommer ut!!! se allianspolitikerna förkasta det de själva sjösatt under sin makt! en efter en står de och förkastar fas 3 fast då kallar de det för nåt annat!

    Själv ska jag av intresse eventuellt gärna ta ett Fas:3 jobb när jag enligt pensionskuvertet blir 66.8 åroch jag vill ju gärna jobba till jag blir 67 år.
    //Niklas
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  Redvictory 2012-04-13, 15:46

    berralarzon skrev:
    Redvictory skrev:http://blogg.svt.se/fas3/se-fas-3-granskningen-har/

    Jag tror flera anhängare kommer må dåligt och hoppas på att det inte kommer ut!!! se allianspolitikerna förkasta det de själva sjösatt under sin makt! en efter en står de och förkastar fas 3 fast då kallar de det för nåt annat!

    Själv ska jag av intresse eventuellt gärna ta ett Fas:3 jobb när jag enligt pensionskuvertet blir 66.8 åroch jag vill ju gärna jobba till jag blir 67 år.
    //Niklas

    Du ska väl som Fr Reinfeldt uttryckte det "tjäna landet" tills du är 75 år?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  berralarzon 2012-04-13, 16:00

    Redvictory skrev:
    berralarzon skrev:
    Redvictory skrev:http://blogg.svt.se/fas3/se-fas-3-granskningen-har/

    Jag tror flera anhängare kommer må dåligt och hoppas på att det inte kommer ut!!! se allianspolitikerna förkasta det de själva sjösatt under sin makt! en efter en står de och förkastar fas 3 fast då kallar de det för nåt annat!

    Själv ska jag av intresse eventuellt gärna ta ett Fas:3 jobb när jag enligt pensionskuvertet blir 66.8 åroch jag vill ju gärna jobba till jag blir 67 år.
    //Niklas

    Du ska väl som Fr Reinfeldt uttryckte det "tjäna landet" tills du är 75 år?

    Nej för tusan efter 67 år ska jag utlösa mitt privata sparande och ge barn barnbarn barnbarns en bättre uppväxt/liv än den jag jobbat mig till!
    Vi bor i detta bästa landet i världen som möjligt gjort det för mig.
    //Niklas
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  Regndrottning 2012-04-13, 16:06


    Nåja, Fas3 liknande åtgärder förekom under GP. Fast inte lika utstuderat utnyttjande som det är idag.

    Och under sossarna hade deltagarna både högre ersättning, (inte hög, men högre), samt att de var även semesterberättigade. Och så är inte fallet nu.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  Redvictory 2012-04-13, 16:18

    Regndrottning skrev:
    Nåja, Fas3 liknande åtgärder förekom under GP. Fast inte lika utstuderat utnyttjande som det är idag.

    Och under sossarna hade deltagarna både högre ersättning, (inte hög, men högre), samt att de var även semesterberättigade. Och så är inte fallet nu.

    Håller med helt där! enda skillnaden idag är att de sänker ersättningen systematiskt och då tänker jag på (det skall löna sig att arbeta) se dokumentären om skogshuggaren som hade liknande jobb under S styre! som Alliansen hårt kritiserade! nu har de satt in exakt samma åtgärd men!!!sänkt ersättningen för lön är det inte!

    http://svt.se/2.155740/1.2412398/gront_jobb_blev_fas_3_-_och_2000_mindre_i_planboken
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  RedMentalCase 2012-04-13, 16:52

    Den enda sanningen om FAS 3 är att rv och co. skiter på sig av skräck inför hotet om att tvingas till arbete för att lyfta sina bidrag.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  berralarzon 2012-04-13, 16:57

    RedMentalCase skrev:Den enda sanningen om FAS 3 är att rv och co. skiter på sig av skräck inför hotet om att tvingas till arbete för att lyfta sina bidrag.

    Nu skrev du väl i fel tråd som så vanligt rmc!
    //Niklas

    *nä visst ja det gör ju du alldrig och du ljuger ju och alldrig står för det du skriver "storhumor"
    ds:
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  Redvictory 2012-04-13, 17:08

    RedMentalCase skrev:Den enda sanningen om FAS 3 är att rv och co. skiter på sig av skräck inför hotet om att tvingas till arbete för att lyfta sina bidrag.

    Nu har du flera fel i ett kinderägg kan jag säga! (föga förvånad) för det första har jag arbetat sen jag var 14 år med avbrott för utbildning och militärtjänst! för det andra har jag flera arbeten och för det tredje så handlar inte fas 3 om arbete utan sysselsättning med bidrag! så märkligt (eller inte) när Alliansen med bihang sägs vara motståndare till bidrag så skapar de ett till??? pinsamt RMC ha,ha,ha
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  Infra 2012-04-13, 17:15



    Ursäkta om jag bryter in här men....hörde att Fas-3 är Sveriges största
    arbetasgivare. Verkar vara nåt av "välfärdssamhällets" slutstation.
    Rolling Eyes
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  Redvictory 2012-04-13, 17:32

    Infra skrev:

    Ursäkta om jag bryter in här men....hörde att Fas-3 är Sveriges största
    arbetasgivare. Verkar vara nåt av "välfärdssamhällets" slutstation.
    Rolling Eyes

    Inte arbetsgivare men sysselsättare till mycket låg ersättning! det luktar arbeit macht frei!

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  Regndrottning 2012-04-13, 17:43


    Vad regeringen har lyckats lära ut är att arbetstagare och anställda inte skall kosta något.

    Fas3 är ett exempel på gratis arbetskraft som man t.o.m. får betalt för. Sänkta arbetsavgifter för ungdomar och långtidsarbetslösa, lärlingar, praktikplatser och senaste... sänkta ungdomslöner.

    Okej, sänkta arbetsavgifter för arbetslösa kunde ha varit en bra sak men det misslyckades. Lärlingssystemet hoppas jag blir bra då det är fråga om utbildning. Men, det kan lätt bli ett uttnyttjande av arbetskraft. Och jag anser att läringsutbildade skall ges behörighet till högskola.

    När det finns så mycket gratis arbetskraft i Sverige är det då konstigt att arbetsgivare inte anställer?


    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Sanningen om fas 3 Empty Ett inlägg från en vettig person här RMC

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-04-13, 18:13

    Ni andra är hopplösa, gnälliga, obildade losers som bara är som en cancersvulst på oss hårt slitande, ni gnäller likt små fågelungar om hur jobbigt allt är, ni påstår att ni är sjuka och inte får hjälp etc etc......vakna och gör något av livet för fasen....
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  berralarzon 2012-04-13, 18:17

    Sossar ee lata skrev:Ni andra är hopplösa, gnälliga, obildade losers som bara är som en cancersvulst på oss hårt slitande, ni gnäller likt små fågelungar om hur jobbigt allt är, ni påstår att ni är sjuka och inte får hjälp etc etc......vakna och gör något av livet för fasen....

    Har du redan slickat dragit i dig vindunken?
    Överdriv inte så mycket om hårt arbete seel det vet du inte mycket om vad det innebär
    //Niklas
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Sanningen om fas 3 Empty Jo du lille vän

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-04-13, 18:21

    berralarzon skrev:
    Sossar ee lata skrev:Ni andra är hopplösa, gnälliga, obildade losers som bara är som en cancersvulst på oss hårt slitande, ni gnäller likt små fågelungar om hur jobbigt allt är, ni påstår att ni är sjuka och inte får hjälp etc etc......vakna och gör något av livet för fasen....

    Har du redan slickat dragit i dig vindunken?
    Överdriv inte så mycket om hårt arbete seel det vet du inte mycket om vad det innebär
    //Niklas

    Det vet jag, jag har slitet hårt i många år, nu har jag andra som gör det åt mig och det är jag värd Very Happy Very Happy Inget vin än, men det blir det ikväll tillsammans med goda vänner som kommer på middag, till det ett fint Ribera Del Duero vin, det är annat än ditt hemkörda mäsk vatten du pimplar var dag...
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  berralarzon 2012-04-13, 18:23

    Sossar ee lata skrev:
    berralarzon skrev:
    Sossar ee lata skrev:Ni andra är hopplösa, gnälliga, obildade losers som bara är som en cancersvulst på oss hårt slitande, ni gnäller likt små fågelungar om hur jobbigt allt är, ni påstår att ni är sjuka och inte får hjälp etc etc......vakna och gör något av livet för fasen....

    Har du redan slickat dragit i dig vindunken?
    Överdriv inte så mycket om hårt arbete seel det vet du inte mycket om vad det innebär
    //Niklas

    Det vet jag, jag har slitet hårt i många år, nu har jag andra som gör det åt mig och det är jag värd Very Happy Very Happy Inget vin än, men det blir det ikväll tillsammans med goda vänner som kommer på middag, till det ett fint Ribera Del Duero vin, det är annat än ditt hemkörda mäsk vatten du pimplar var dag...

    Och som vanligt driver man/jag dig att erkänna ditt wannabee behov! väx din upp tönt.
    //Niklas
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Sanningen om fas 3 Empty ojoj

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-04-13, 18:26

    Ja Berra du har rätt.....skål!!
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  berralarzon 2012-04-13, 18:33

    Sossar ee lata skrev:Ja Berra du har rätt.....skål!!

    Nä du jag skålar inte med dig, väntar in familjens överhuvud med grynen för äta fredagsmys från frazzes grill, möjligen skål när jag inmundigat Berntans kok.
    //Niklas
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  Redvictory 2012-04-14, 08:21

    Regndrottning skrev:
    Vad regeringen har lyckats lära ut är att arbetstagare och anställda inte skall kosta något.

    Fas3 är ett exempel på gratis arbetskraft som man t.o.m. får betalt för. Sänkta arbetsavgifter för ungdomar och långtidsarbetslösa, lärlingar, praktikplatser och senaste... sänkta ungdomslöner.

    Okej, sänkta arbetsavgifter för arbetslösa kunde ha varit en bra sak men det misslyckades. Lärlingssystemet hoppas jag blir bra då det är fråga om utbildning. Men, det kan lätt bli ett uttnyttjande av arbetskraft. Och jag anser att läringsutbildade skall ges behörighet till högskola.

    När det finns så mycket gratis arbetskraft i Sverige är det då konstigt att arbetsgivare inte anställer?



    Självklart anställer de inte då det likt 30 talet står folk med mössan i handen och ber om jobb! det är bara att dumpa sina anbud och ta in bidragspersonal som lätt kan bytas ut likt en reservdel....FAS 3 blir som ett lager där de kan gå in och handplocka folk som slavhandel
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sanningen om fas 3 Empty Klaga

    Inlägg  Secrist 2012-04-15, 01:47

    RV skriver mycket om FAS 3. Och allt är skit. Det intressanta är att inte en enda gång förespråkas något annat som ska få dessa personer i arbete. Vi pratar om människor där många av dem är iskalla på arbetsmarknaden och som inte haft en anställning på kanske 10 år. Det är lätt att gnälla. Svårare att komma med egna förslag.

    Sponsored content


    Sanningen om fas 3 Empty Sv: Sanningen om fas 3

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 23:01