Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
DirtyDog
Secrist
ericTheDog
F.I.S.T
berralarzon
redalert
formsvackan
Sniperace
Infra
Sossar ee lata
14 posters

Sverige 2012, man kan slå ihjäl någon och få tre år!! Är detta vettigt??

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Sverige 2012, man kan slå ihjäl någon och få tre år!! Är detta vettigt?? - Sida 5 Empty Sv: Sverige 2012, man kan slå ihjäl någon och få tre år!! Är detta vettigt??

Inlägg  F.I.S.T 2012-04-12, 13:46

ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:men helt klart är att det ÄR idioti att göra det, det ger ingen möjlighet att vinna, bara förlora.
    Nu refererar du till lagen om störst bössa igen.

är det fel, lönar det sig, är det lika smart att ställa sig på järnvägsspåret för att stoppa tåget?

är det lika smart att för att stänga strömmen kasta en stållina över ledningarna hållande i denna?
    Är detta de bästa argument du kan komma med mot kampen för frihet och demokrati?

Vill man ha frihet och demokrati bör man inte rösta på v eller sd.

Hur då menar du ?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Sverige 2012, man kan slå ihjäl någon och få tre år!! Är detta vettigt?? - Sida 5 Empty Sv: Sverige 2012, man kan slå ihjäl någon och få tre år!! Är detta vettigt??

Inlägg  Sniperace 2012-04-12, 14:06

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

men åt andra hållet ursäktar du,

Falskt påstående !

Sniperace skrev:
    är det på det sättet du vill ha svensk politik?
    vi kanske skulle se till att det även införs i riksdagens olika debatter osv att där göra så, för det är ju politiskt rätt och riktigt i en fin demokratisdk anda enligt dig Smile

Falskt påstående !

på vilket sätt?
    är du nu helt plötsligt EMOT att tysta andra med rop skrän och nyckelskrammel?

Om, du nån enda gång skulle kunna hålla dig till fakta, och inte hitta på en massa så skulle det gå att diskutera med dig. Det är en märklig taktik du har, att när du blir svarslös måste du ändå svara, och då blir det antingen lögn eller fokusförskjutning.

det du la till den här gången var din tolkning återigen, att jag skulle vilja tysta någon. Jag vill bara att det skall vara vår rättighet enligt yttrandefrihetens principer att jag får visa mitt missnöje med dem som vill ha ett rasistiskt minimaliserat och odemokratiskt samhälle... det ingår ju liksom i yttrandefrihet att visa detta...

Ni är tamefan ett märkligt släkte som vill minska på yttrandefriheten genom att inte tillåta folk att motdemonstrera. Sedan kan ni öppet försvara människors rätt att förnedra en hel folkgrupp genom att kalla det för konst och yttrandefrihet

nu är du totalt ute och reser, en motdemonstration tillåts i stort sett ALDRIG att göras på ett sätt som stör den andra demonstrationen, konstigt att du aldrig kan vara rak i dina utalande utan ska strykam runt omkrig i kringelikrokar istället för att ge ett RAKT och ärligt svar, kan det vara något som tyvärr är synonymt med vänsterextremister?

så återigen frågar jag då, anser du det vara demokratiskt rätt och riktigt att någon som inte gillar budskapet som framförs på ett torgmöte överröstar detta med att bölåsa i vuvuzelor, skrasmla med nycklar och göra allt för att dessa inte ska höras och komma till tals?

är detta DIN åsikt att man ska fritt få göra så, då medger du väl samtidigt att andra för göra likadant mot de dina eller hur, det ingår då i yttrandefriheten attysta andra åsikter genom att överrösta, har jag tolkat dig rätt?

är det då på samma sätt att man i riksdagen ska få visa sitt missnöje med vad entralare säger genom att blåsa i vuvuzela, det är ju inte att tysta denne, utan bara ett sät at visa missnöje, näää jeffla hycklare är vad du är... Smile

yttrandefrihet baserat på vänsterextremism

säg vad du vil, men säger du något jag inte gillar ser jag till att visa mitt missnöje genom att överrösta dig så andra inte hör din åsikt.

mmmm, jättefin yttrandefrihet det där.

på det sättet fanns ytrandefriheten i det fd sovjetr med, de kunde fritt yttra sig preis som de ville, men efteråt togs de omhand och omskolades, jag är säker på att du passat väldigt bra in där som nomenklaturen.....

Du måste ha nåt fel i ditt inre kommunikationssystem..... du gör om mina yttranden till dina helt egna tolkningar, och utgår från det när du ställer ständigt samma frågor som du gång på gång redan fått svar på ..... Jag har tydligt redogjort för min ståndpunkt kring yttrandefrihet trots att du inte förstår. Däremot får vi inga svar på alliansens ingrepp i yttrandefriheten

men hur var det du gav ju aldrig ett rakt svar, anser du det vara fel att störa torgmöten genom att blåsa vuvuzelor, skramla med nycklarna osv för att visa sitt "missnöje" ?
    eller är det vad du menar med demokratisk rätt att visa sitt missnöje?

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:34