DirtyDog 2012-04-07, 01:20
Regndrottning skrev:Jag tycker Seels analys är intressant.
Ungefär som din då?
Regndrottning skrev:Rsister demonstrerar, folk mot demonstrerar, de vill inte ha rasisterna.
För det första så heter det motdemonstrerar och det är egentligen inte vad de sysslar med. De är där för att störa en demonstration. När man demonstrerar så framför man sitt budskap. När man stör andras demonstrationer så försöker man FÖRHINDRA andra från att framföra sina åsikter.
Även du borde förstå skillnaden mellan att framföra sina åsikter och att förhindra andra från att göra det?
Regndrottning skrev:Enligt Seel är alla som demonstrerar mot rasisterna vänsterpack. Detta måste innebära att rasisterna är alla höger.....
Enligt din skruvade logik möjligen, men så är det naturligtvis inte.
Regndrottning skrev:Konklusionen av Seels analys är att höger är rasister eller; rasister är alla höger....
Och alla som inte vill befatta sig med rasister, som inte är rasister är både vänster och 'pack'.
Vänster är kända för sin tro på allas lika värde. Seel har som vana att kalla människor för 'pack', 'apor' och dyligt.
Jag undrar om Seel verkligen tror att alla höger har hans vidriga människosyn? Jag tror inte på det, jag känner högermänniskor som är med och demonstrerar mot rasism. Kanske skulle man kunna kalla dem för högerpack, enligt Seels argumenterande?
Nu är det inte HAN som påstår att alla som är emot vänsterpack som t.ex AFA finns på yttersta högersidan. Det är DU som hävdar detta och sen själv säger emot ditt eget resonemang.
Motståndare mot AFA och deras anti-demokratiska handlingar finns inom samtliga partier från V till M. Det krävs kanske att det arrangeras stora motdemonstrationer på 1:a maj med enda syftet att störa meningsmotståndarnas tal och skrämma dess deltagare att stanna hemma för att ni på vänstern skall inse vad det är som ni sympatiserar med?
Själv har jag lite svårt att tycka synd om ND när det gäller protesterna mot deras demonstration. Det är ganska smaklöst att hålla demonstrationen på den platsen vid detta tillfälle i syfte att lägga skulden på en part som inte alls är skyldig till vad som hänt. Vad jag snappat upp på Flashback så var det 61-åriga offret en riktig PK-figur och till vänster politiskt. Är tveksam till att han och hans vänner uppskattar att ND drar nytta av detta. De skyldiga är några smågrabbar och ingen "kultur". Sen så har givetvis politiker viss skuld men enligt S-politikerna som styr i området så har betalar de betydligt mer än andra till ungdomen och bland dessa ungdomar fanns även de som deltog i kampsportsträning.