Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Infra
F.I.S.T
Vercingetorix
DMustaine
redalert
RedCloud
formsvackan
RedMentalCase
12 posters

    Hatten av för Brunnberg

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  formsvackan 2012-03-26, 22:21

    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Personligen har jag alltid ansett att staten inte ska blanda sig i kommersiell verksamhet, utan skulle göra bättre i att t ex använda de pengarna i kulturundervisningen istället.
    Så att vi skulle kunna få "bättre kultur" ?

    I förlängningen, ja absolut. Med en höjd kulturell bildning hos allmänheten genom att kulturskolorna får ta hand om de medel som skulle friställas skulle de "högre kulturella uttrycken" definitivt åtnjuta en något mindre gleshet i salongerna framgent. Att få verka på den öppna marknaden på samma sätt som andra rörelser tvingar dessutom kulturproducenterna att upprätthålla en viss kvalitet.
    Mer kulturell bildning till folket!!! Smile
    Jag tvingas börja med att jag nu är ute på okänt vatten, men måste kultur åtnjutas i salonger? Om kulturskolorna ska utbilda elever som kan möta marknadens krav är jag rädd för att vi drabbas av ett antal nya Carolor, en tanke som får mig att rysa av obehag.
    Mera buskspel till folket!!! Smile

    Fast nu råkar jag veta att landets olika kulturskolor har en högre ambitionsnivå än så... Vilket är outsägligt glädjande...
    Det betvivlar jag inte alls då alternativet vore otänkbart. Det som "skrämmer" mig är marknadens krav. Du skrev ju "Att få verka på den öppna marknaden på samma sätt som andra rörelser tvingar dessutom kulturproducenterna att upprätthålla en viss kvalitet." Vilken kvalitet efterfrågar marknaden idag? Att utbilda någon sorts kulturelit/elitkultur som ska prackas på folk tror jag mindre på. Avskaffar eliten schlagerfestivalen gör pöbeln uppror Very Happy
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  Vercingetorix 2012-03-26, 23:14

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Personligen har jag alltid ansett att staten inte ska blanda sig i kommersiell verksamhet, utan skulle göra bättre i att t ex använda de pengarna i kulturundervisningen istället.
    Så att vi skulle kunna få "bättre kultur" ?

    I förlängningen, ja absolut. Med en höjd kulturell bildning hos allmänheten genom att kulturskolorna får ta hand om de medel som skulle friställas skulle de "högre kulturella uttrycken" definitivt åtnjuta en något mindre gleshet i salongerna framgent. Att få verka på den öppna marknaden på samma sätt som andra rörelser tvingar dessutom kulturproducenterna att upprätthålla en viss kvalitet.
    Mer kulturell bildning till folket!!! Smile
    Jag tvingas börja med att jag nu är ute på okänt vatten, men måste kultur åtnjutas i salonger? Om kulturskolorna ska utbilda elever som kan möta marknadens krav är jag rädd för att vi drabbas av ett antal nya Carolor, en tanke som får mig att rysa av obehag.
    Mera buskspel till folket!!! Smile

    Fast nu råkar jag veta att landets olika kulturskolor har en högre ambitionsnivå än så... Vilket är outsägligt glädjande...
    Det betvivlar jag inte alls då alternativet vore otänkbart. Det som "skrämmer" mig är marknadens krav. Du skrev ju "Att få verka på den öppna marknaden på samma sätt som andra rörelser tvingar dessutom kulturproducenterna att upprätthålla en viss kvalitet." Vilken kvalitet efterfrågar marknaden idag? Att utbilda någon sorts kulturelit/elitkultur som ska prackas på folk tror jag mindre på. Avskaffar eliten schlagerfestivalen gör pöbeln uppror Very Happy

    Min erfarenhet är att ju högre publik kulturell bildningsnivå, desto större krav på kultur av högre verkshöjd och kvalitet. Denna bildning kan i stort sett bara bibringas av en väl fungerande kulturutbildning. Det finns liksom en anledning till varför dansband, Carola, Kikki Danielsson, Sean Banan och annan kulturell avföring inte står särskilt högt upp på spellistorna hos musikstudenter.
    Marknaden är inte statisk och oföränderlig, käre FS. En bildad publik kräver bättre än Kanvråla Häckvift... :-)
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  formsvackan 2012-03-26, 23:26

    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Personligen har jag alltid ansett att staten inte ska blanda sig i kommersiell verksamhet, utan skulle göra bättre i att t ex använda de pengarna i kulturundervisningen istället.
    Så att vi skulle kunna få "bättre kultur" ?

    I förlängningen, ja absolut. Med en höjd kulturell bildning hos allmänheten genom att kulturskolorna får ta hand om de medel som skulle friställas skulle de "högre kulturella uttrycken" definitivt åtnjuta en något mindre gleshet i salongerna framgent. Att få verka på den öppna marknaden på samma sätt som andra rörelser tvingar dessutom kulturproducenterna att upprätthålla en viss kvalitet.
    Mer kulturell bildning till folket!!! Smile
    Jag tvingas börja med att jag nu är ute på okänt vatten, men måste kultur åtnjutas i salonger? Om kulturskolorna ska utbilda elever som kan möta marknadens krav är jag rädd för att vi drabbas av ett antal nya Carolor, en tanke som får mig att rysa av obehag.
    Mera buskspel till folket!!! Smile

    Fast nu råkar jag veta att landets olika kulturskolor har en högre ambitionsnivå än så... Vilket är outsägligt glädjande...
    Det betvivlar jag inte alls då alternativet vore otänkbart. Det som "skrämmer" mig är marknadens krav. Du skrev ju "Att få verka på den öppna marknaden på samma sätt som andra rörelser tvingar dessutom kulturproducenterna att upprätthålla en viss kvalitet." Vilken kvalitet efterfrågar marknaden idag? Att utbilda någon sorts kulturelit/elitkultur som ska prackas på folk tror jag mindre på. Avskaffar eliten schlagerfestivalen gör pöbeln uppror Very Happy

    Min erfarenhet är att ju högre publik kulturell bildningsnivå, desto större krav på kultur av högre verkshöjd och kvalitet. Denna bildning kan i stort sett bara bibringas av en väl fungerande kulturutbildning. Det finns liksom en anledning till varför dansband, Carola, Kikki Danielsson, Sean Banan och annan kulturell avföring inte står särskilt högt upp på spellistorna hos musikstudenter.
    Marknaden är inte statisk och oföränderlig, käre FS. En bildad publik kräver bättre än Kanvråla Häckvift... :-)
    Din tro på människan är större än min.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  Vercingetorix 2012-03-27, 00:05

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Personligen har jag alltid ansett att staten inte ska blanda sig i kommersiell verksamhet, utan skulle göra bättre i att t ex använda de pengarna i kulturundervisningen istället.
    Så att vi skulle kunna få "bättre kultur" ?

    I förlängningen, ja absolut. Med en höjd kulturell bildning hos allmänheten genom att kulturskolorna får ta hand om de medel som skulle friställas skulle de "högre kulturella uttrycken" definitivt åtnjuta en något mindre gleshet i salongerna framgent. Att få verka på den öppna marknaden på samma sätt som andra rörelser tvingar dessutom kulturproducenterna att upprätthålla en viss kvalitet.
    Mer kulturell bildning till folket!!! Smile
    Jag tvingas börja med att jag nu är ute på okänt vatten, men måste kultur åtnjutas i salonger? Om kulturskolorna ska utbilda elever som kan möta marknadens krav är jag rädd för att vi drabbas av ett antal nya Carolor, en tanke som får mig att rysa av obehag.
    Mera buskspel till folket!!! Smile

    Fast nu råkar jag veta att landets olika kulturskolor har en högre ambitionsnivå än så... Vilket är outsägligt glädjande...
    Det betvivlar jag inte alls då alternativet vore otänkbart. Det som "skrämmer" mig är marknadens krav. Du skrev ju "Att få verka på den öppna marknaden på samma sätt som andra rörelser tvingar dessutom kulturproducenterna att upprätthålla en viss kvalitet." Vilken kvalitet efterfrågar marknaden idag? Att utbilda någon sorts kulturelit/elitkultur som ska prackas på folk tror jag mindre på. Avskaffar eliten schlagerfestivalen gör pöbeln uppror Very Happy

    Min erfarenhet är att ju högre publik kulturell bildningsnivå, desto större krav på kultur av högre verkshöjd och kvalitet. Denna bildning kan i stort sett bara bibringas av en väl fungerande kulturutbildning. Det finns liksom en anledning till varför dansband, Carola, Kikki Danielsson, Sean Banan och annan kulturell avföring inte står särskilt högt upp på spellistorna hos musikstudenter.
    Marknaden är inte statisk och oföränderlig, käre FS. En bildad publik kräver bättre än Kanvråla Häckvift... :-)
    Din tro på människan är större än min.

    Jag tror snarare på människans förmåga att lära sig ett och annat.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  lazy 2012-03-27, 00:16

    Vercingetorix skrev:
    Min erfarenhet är att ju högre publik kulturell bildningsnivå, desto större krav på kultur av högre verkshöjd och kvalitet. Denna bildning kan i stort sett bara bibringas av en väl fungerande kulturutbildning. Det finns liksom en anledning till varför dansband, Carola, Kikki Danielsson, Sean Banan och annan kulturell avföring inte står särskilt högt upp på spellistorna hos musikstudenter.
    Marknaden är inte statisk och oföränderlig, käre FS. En bildad publik kräver bättre än Kanvråla Häckvift... :-)

    Smile
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  formsvackan 2012-03-27, 13:41

    Vercingetorix skrev:Jag tror snarare på människans förmåga att lära sig ett och annat.
    "En bildad publik kräver bättre "

    Nu var det väl inte publiken som skulle sättas i skolbänken om jag förstått dig rätt. Jag tror tyvärr att oavsett hur goda intentioner du har med ditt förslag kommer du att ha marknaden emot dig. Pengarna finns och kommer under överskådlig framtid att finnas inom den "kulturella avföringsbranschen." Du kan tillföra kulturskolorna hur mycket pengar som helst utan att åstadkomma speciellt stor förändring av utbudet på marknaden så länge som Bert Karlsson och andra bluffgubbar styr över tillgången till den "scen" som den stora massan aningslöst begapar. Det finns vad jag tror redan ett högkvalitativt utbud, men publiken är fåtalig.

    Jag tror att en önskan av "bättre kultur" (om man nu överhuvudtaget kan använda ett sådant begrepp) måste växa fram underifrån. Att utbilda till ökat medvetande känns konstgjort och snudd på elitstyrd omskolningsverksamhet. Det kanske bor en liten smygkommunist i dig ?

    Se på Hälsinglands officiella kulturutbud genom tiderna, Snoddas, Lillbabs och Arne Qvick. Janne Kranz anser jag inte höra dit då han och grabbarna växte fram ur buskarna på egen hand.


    Som jag tidigare sagt är detta för mig okända vatten så du må ursäkta mina eventuella fadäser.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  formsvackan 2012-03-27, 16:12

    Vercingetorix, räknas detta som bättre eller sämre kultur?

    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  berralarzon 2012-03-27, 18:21

    RedMentalCase skrev:På tiden att det finns folk som tar upp striden med alla dessa arbetsskygga kulturvänster som vill parasitera på andras arbete.
    Var gick det snett?, vem har godkänt att alla dessa "kulturarbetare" ska kunna leva på skattemedel utan motprestation?


    Rensa upp i skiten, och på köpet får vi mer och bättre kultur.


    http://www.expressen.se/debatt/lat-kvasten-ga-kulturministern/


    Vad är kultur för dig tjuven är det att stjäla skattepengar av det allmänna "som grädde på moset" läste att nörden han som inte ville vara här försökte försvara din inställning till svartjobbb snacka om att ni är så genomkörda i den frågan tjyverie så är det ingen ärlig skattebetalare som stödjer dig miffo, tja jag glömmde ju din svullna rövböld bh/redalert för han fattar noll han har ju inte kunnat ge ett svar på hur långt ett snöre är ännu!
    //Niklas
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  redalert 2012-03-27, 21:06

    berralarzon skrev:
    RedMentalCase skrev:På tiden att det finns folk som tar upp striden med alla dessa arbetsskygga kulturvänster som vill parasitera på andras arbete.
    Var gick det snett?, vem har godkänt att alla dessa "kulturarbetare" ska kunna leva på skattemedel utan motprestation?


    Rensa upp i skiten, och på köpet får vi mer och bättre kultur.


    http://www.expressen.se/debatt/lat-kvasten-ga-kulturministern/


    Vad är kultur för dig tjuven är det att stjäla skattepengar av det allmänna "som grädde på moset" läste att nörden han som inte ville vara här försökte försvara din inställning till svartjobbb snacka om att ni är så genomkörda i den frågan tjyverie så är det ingen ärlig skattebetalare som stödjer dig miffo, tja jag glömmde ju din svullna rövböld bh/redalert för han fattar noll han har ju inte kunnat ge ett svar på hur långt ett snöre är ännu!
    //Niklas

    berra the supermiffo, rövlapp och allmänt genomkorkad! Evil or Very Mad
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  RedMentalCase 2012-03-27, 21:14

    " Det allmänna.." i familjen kackerlackas värld är det att pungslå vanligt hederligt arbetande folk så de själv kan lyfta bidrag.

    Det är väl den tolkningen av det allmänna som blivit vänsterns fall på eget grepp, folk är trötta på alla arbetsskygga rödingar.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  Vercingetorix 2012-03-27, 23:36

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Jag tror snarare på människans förmåga att lära sig ett och annat.
    "En bildad publik kräver bättre "

    Nu var det väl inte publiken som skulle sättas i skolbänken om jag förstått dig rätt. Jag tror tyvärr att oavsett hur goda intentioner du har med ditt förslag kommer du att ha marknaden emot dig. Pengarna finns och kommer under överskådlig framtid att finnas inom den "kulturella avföringsbranschen." Du kan tillföra kulturskolorna hur mycket pengar som helst utan att åstadkomma speciellt stor förändring av utbudet på marknaden så länge som Bert Karlsson och andra bluffgubbar styr över tillgången till den "scen" som den stora massan aningslöst begapar. Det finns vad jag tror redan ett högkvalitativt utbud, men publiken är fåtalig.

    Jag tror att en önskan av "bättre kultur" (om man nu överhuvudtaget kan använda ett sådant begrepp) måste växa fram underifrån. Att utbilda till ökat medvetande känns konstgjort och snudd på elitstyrd omskolningsverksamhet. Det kanske bor en liten smygkommunist i dig ?

    Se på Hälsinglands officiella kulturutbud genom tiderna, Snoddas, Lillbabs och Arne Qvick. Janne Kranz anser jag inte höra dit då han och grabbarna växte fram ur buskarna på egen hand.


    Som jag tidigare sagt är detta för mig okända vatten så du må ursäkta mina eventuella fadäser.

    Huvudsyftet med kommunala musikskolor/kulturskolor är inte att skapa nya konsertpianister, utan att skapa bildade kulturkonsumenter. Så visst är det den kommande publiken som ska ges möjlighet till skolning, och runt om i landet är det evighetslånga köer till t ex musikundervisning.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  Vercingetorix 2012-03-27, 23:39

    formsvackan skrev:Vercingetorix, räknas detta som bättre eller sämre kultur?


    Absolut bättre, då det tilltalar en stor grupp människor, många deltar samt att musikformen kräver ett icke ringa mått av kunnande, liksom givetvis att konstformen i sig är ett uttryck av svensk tradition och kultur. Men i sammanhanget är det viktigt att förstå att denna kulturyttring överlever pga egna förtjänster och bedrifter.

    Nedan ger jag ett exempel på vad den svenska statstelevisionen, i egenskap av skyddad kulturverkstad, kan åstadkomma med allas våra skatte- och licenspenningar. Lyssna och njut:
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  formsvackan 2012-03-28, 00:09

    Vercingetorix skrev:Nedan ger jag ett exempel på vad den svenska statstelevisionen, i egenskap av skyddad kulturverkstad, kan åstadkomma med allas våra skatte- och licenspenningar. Lyssna och njut:
    Jag förstår alltmer varför jag aldrig tittar på TV.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  formsvackan 2012-03-28, 00:15

    Vercingetorix skrev:Huvudsyftet med kommunala musikskolor/kulturskolor är inte att skapa nya konsertpianister, utan att skapa bildade kulturkonsumenter.
    Och förhoppningsvis en och annan engagerad buskspelare. Sådana behövs verkligen för att föra kunskap och traditioner vidare.
    Alla behöver inte spela varken fiol eller dragspel.

    En mycket gammal inspelning från Bingsjö. 10 kronors polskan, framförd av bl.a. två av mina närmaste vänner sedan barndomen.



    Mera buskspel åt folket !!! Smile
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  Vercingetorix 2012-03-28, 00:23

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Huvudsyftet med kommunala musikskolor/kulturskolor är inte att skapa nya konsertpianister, utan att skapa bildade kulturkonsumenter.
    Och förhoppningsvis en och annan engagerad buskspelare. Sådana behövs verkligen för att föra kunskap och traditioner vidare.
    Alla behöver inte spela varken fiol eller dragspel.

    En mycket gammal inspelning från Bingsjö. 10 kronors polskan, framförd av bl.a. två av mina närmaste vänner sedan barndomen.



    Mera buskspel åt folket !!! Smile

    Jag kan rekommendera folkmusikfestivalen i Korrö, söder om Växjö. Själv är jag ingen jättefantast av folkmusik, men jag har hört av vänner att den är jättebra.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  lazy 2012-03-28, 00:32

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Nedan ger jag ett exempel på vad den svenska statstelevisionen, i egenskap av skyddad kulturverkstad, kan åstadkomma med allas våra skatte- och licenspenningar. Lyssna och njut:
    Jag förstår alltmer varför jag aldrig tittar på TV.

    TV fördummar människor på ett sätt som de egentligen inte vill, vem är egentligen intresserad av att se andra människors kamp mot Kronofogden, övervikten m.m?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  Vercingetorix 2012-03-28, 00:41

    lazy skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Nedan ger jag ett exempel på vad den svenska statstelevisionen, i egenskap av skyddad kulturverkstad, kan åstadkomma med allas våra skatte- och licenspenningar. Lyssna och njut:
    Jag förstår alltmer varför jag aldrig tittar på TV.

    TV fördummar människor på ett sätt som de egentligen inte vill, vem är egentligen intresserad av att se andra människors kamp mot Kronofogden, övervikten m.m?

    Därför att folk uppenbarligen mår bra av att gotta sig över att det faktiskt finns människor som är mer fucked up än de själva... Det är nog den bistra sanningen...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  formsvackan 2012-03-28, 00:58

    Vercingetorix skrev:Jag kan rekommendera folkmusikfestivalen i Korrö, söder om Växjö. Själv är jag ingen jättefantast av folkmusik, men jag har hört av vänner att den är jättebra.
    Även om folkmusik inte ligger dig allra varmast om hjärtat måste du väl i alla fall gå med på att det är godtagbar kulturnivå när riksspelmän från hela landet samlas på detta sätt.

    Trettondagsmarschen av Hjort Anders.

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  lazy 2012-03-28, 01:00

    Vercingetorix skrev:
    lazy skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Nedan ger jag ett exempel på vad den svenska statstelevisionen, i egenskap av skyddad kulturverkstad, kan åstadkomma med allas våra skatte- och licenspenningar. Lyssna och njut:
    Jag förstår alltmer varför jag aldrig tittar på TV.

    TV fördummar människor på ett sätt som de egentligen inte vill, vem är egentligen intresserad av att se andra människors kamp mot Kronofogden, övervikten m.m?

    Därför att folk uppenbarligen mår bra av att gotta sig över att det faktiskt finns människor som är mer fucked up än de själva... Det är nog den bistra sanningen...

    Tyvärr har du nog rätt här.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  Regndrottning 2012-03-28, 08:57


    Jag undrar fortfarande över första frågan... "Vad är bättre kultur?"

    Kan någon definera 'bättre kultur'?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  formsvackan 2012-03-28, 13:00

    Regndrottning skrev:
    Jag undrar fortfarande över första frågan... "Vad är bättre kultur?"

    Kan någon definera 'bättre kultur'?
    Man kanske bör försöka definiera enbart kultur först, innan man funderar på kvaliteten av densamma.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  RedMentalCase 2012-03-28, 13:07

    Första frågan?, det var väl jag som startade denna tråden .

    Bättre kultur är naturligtvis subjektivt men vi kan väl lugnt konstatera att det inte blir bra kultur av att oreserverat stödja "kulturarbetare" med en politisk agenda som gör kultur för sin egen skull, inte för åskådaren/konsumenten.

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  formsvackan 2012-03-28, 13:22

    RedMentalCase skrev:"kulturarbetare" med en politisk agenda som gör kultur för sin egen skull, inte för åskådaren/konsumenten.
    Kan du försöka förtydliga dig. Börja gärna med att förklara hur man gör kultur.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  F.I.S.T 2012-03-28, 14:46

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:"kulturarbetare" med en politisk agenda som gör kultur för sin egen skull, inte för åskådaren/konsumenten.
    Kan du försöka förtydliga dig. Börja gärna med att förklara hur man gör kultur.

    Cool

    Sponsored content


    Hatten av för Brunnberg - Sida 2 Empty Sv: Hatten av för Brunnberg

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 11:34