Var gick det snett?, vem har godkänt att alla dessa "kulturarbetare" ska kunna leva på skattemedel utan motprestation?
Rensa upp i skiten, och på köpet får vi mer och bättre kultur.
http://www.expressen.se/debatt/lat-kvasten-ga-kulturministern/
Vad är "bättre kultur" ?RedMentalCase skrev:Rensa upp i skiten, och på köpet får vi mer och bättre kultur.
Vad är "bättre kultur" ?RedMentalCase skrev:Hattn av för Brunnberg, foliehatten PÅ , för svackan.
formsvackan skrev:Vad är "bättre kultur" ?RedMentalCase skrev:Hattn av för Brunnberg, foliehatten PÅ , för svackan.
Sådant skulle du inte förstå. Här har du ett exempel på kultur på för dig lämplig nivå.RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Vad är "bättre kultur" ?RedMentalCase skrev:Hattn av för Brunnberg, foliehatten PÅ , för svackan.
Foliehatt med kopierade citat av Dostojevksij?
RedCloud skrev:Jag undrar jag också: Vad är bättre kultur ?
Det verkar som det skånska mentalfallet föreslår något han inte begriper vad det är.
(vilket ju i sig är föga förvånande)
När skall du börja leva som du lär och sluta diskutera person?
Kulturvänstern har utvecklats från en revolutionär och omstörtande rörelse till en reaktionär rörelse som bara vill parasitera på andra utan krav på motprestation.
DMustaine skrev:Hatten av för Vanheden!
Kulturvänstern har utvecklats från en revolutionär och omstörtande rörelse till en reaktionär rörelse som bara vill parasitera på andra utan krav på motprestation.
Det går att applicera på vänstern inom mkt tycker jag!
Så att vi skulle kunna få "bättre kultur" ?Vercingetorix skrev:Personligen har jag alltid ansett att staten inte ska blanda sig i kommersiell verksamhet, utan skulle göra bättre i att t ex använda de pengarna i kulturundervisningen istället.
F.I.S.T skrev:"De offentliga kulturinstitutionerna är en skyddad verkstad där kraven är låga eller obefintliga. På den privata marknaden där du måste redovisa vinst får du en ständig feedback, som talar om huruvida det du gör håller streck eller inte. Det är från detta prestationskrav som kulturvänstermänniskorna på de offentligt finansierade institutionerna anser sig vara befriade."
Jag har sett vad som hänt med "kulturen" och humorn under ökandet av tex Reklam-TV...
Mer än någonsin är det av vikt att betala sin TV-licens för att behålla någon som helst kvalitet på det området.
"Humorn" idag handlar om vem som kan vräka ur sig elakast saker och "pissa på" flest människor på kortast möjliga tid !
Kultur är ett stort område och omfattar långt mer än TV, men TV är ett tydligt exempel på hur kvalitet kan raseras när marknadskrafterna tar över.
Jag tycker det lukta missunnsamhet och bitterhet från Ulf Brunnberg.... Om han har det så svårt får han väl ta ett FAS3-jobb då !!!
F.I.S.T skrev:"De offentliga kulturinstitutionerna är en skyddad verkstad där kraven är låga eller obefintliga. På den privata marknaden där du måste redovisa vinst får du en ständig feedback, som talar om huruvida det du gör håller streck eller inte. Det är från detta prestationskrav som kulturvänstermänniskorna på de offentligt finansierade institutionerna anser sig vara befriade."
Jag har sett vad som hänt med "kulturen" och humorn under ökandet av tex Reklam-TV...
Mer än någonsin är det av vikt att betala sin TV-licens för att behålla någon som helst kvalitet på det området.
"Humorn" idag handlar om vem som kan vräka ur sig elakast saker och "pissa på" flest människor på kortast möjliga tid !
Kultur är ett stort område och omfattar långt mer än TV, men TV är ett tydligt exempel på hur kvalitet kan raseras när marknadskrafterna tar över.
Jag tycker det lukta missunnsamhet och bitterhet från Ulf Brunnberg.... Om han har det så svårt får han väl ta ett FAS3-jobb då !!!
Till dig Blue, vill jag bara säga en sak: mot dumheten kämpa gudarna förgäves.redalert skrev:F.I.S.T skrev:"De offentliga kulturinstitutionerna är en skyddad verkstad där kraven är låga eller obefintliga. På den privata marknaden där du måste redovisa vinst får du en ständig feedback, som talar om huruvida det du gör håller streck eller inte. Det är från detta prestationskrav som kulturvänstermänniskorna på de offentligt finansierade institutionerna anser sig vara befriade."
Ja jävlar vad bitter man kan vara eller hur fisten?
redalert skrev:F.I.S.T skrev:"De offentliga kulturinstitutionerna är en skyddad verkstad där kraven är låga eller obefintliga. På den privata marknaden där du måste redovisa vinst får du en ständig feedback, som talar om huruvida det du gör håller streck eller inte. Det är från detta prestationskrav som kulturvänstermänniskorna på de offentligt finansierade institutionerna anser sig vara befriade."
Ja jävlar vad bitter man kan vara eller hur fisten?
formsvackan skrev:Så att vi skulle kunna få "bättre kultur" ?Vercingetorix skrev:Personligen har jag alltid ansett att staten inte ska blanda sig i kommersiell verksamhet, utan skulle göra bättre i att t ex använda de pengarna i kulturundervisningen istället.
Ja han verkar bitter denne Ulf !
Jag tvingas börja med att jag nu är ute på okänt vatten, men måste kultur åtnjutas i salonger? Om kulturskolorna ska utbilda elever som kan möta marknadens krav är jag rädd för att vi drabbas av ett antal nya Carolor, en tanke som får mig att rysa av obehag.Vercingetorix skrev:formsvackan skrev:Så att vi skulle kunna få "bättre kultur" ?Vercingetorix skrev:Personligen har jag alltid ansett att staten inte ska blanda sig i kommersiell verksamhet, utan skulle göra bättre i att t ex använda de pengarna i kulturundervisningen istället.
I förlängningen, ja absolut. Med en höjd kulturell bildning hos allmänheten genom att kulturskolorna får ta hand om de medel som skulle friställas skulle de "högre kulturella uttrycken" definitivt åtnjuta en något mindre gleshet i salongerna framgent. Att få verka på den öppna marknaden på samma sätt som andra rörelser tvingar dessutom kulturproducenterna att upprätthålla en viss kvalitet.
Mer kulturell bildning till folket!!!
DMustaine skrev:Ja han verkar bitter denne Ulf !
Inte då! Han o sickan har ju kammat hem storkovan flera gånger ju!
F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:Ja han verkar bitter denne Ulf !
Inte då! Han o sickan har ju kammat hem storkovan flera gånger ju!
...och ändå klagar han bittert !
formsvackan skrev:Jag tvingas börja med att jag nu är ute på okänt vatten, men måste kultur åtnjutas i salonger? Om kulturskolorna ska utbilda elever som kan möta marknadens krav är jag rädd för att vi drabbas av ett antal nya Carolor, en tanke som får mig att rysa av obehag.Vercingetorix skrev:formsvackan skrev:Så att vi skulle kunna få "bättre kultur" ?Vercingetorix skrev:Personligen har jag alltid ansett att staten inte ska blanda sig i kommersiell verksamhet, utan skulle göra bättre i att t ex använda de pengarna i kulturundervisningen istället.
I förlängningen, ja absolut. Med en höjd kulturell bildning hos allmänheten genom att kulturskolorna får ta hand om de medel som skulle friställas skulle de "högre kulturella uttrycken" definitivt åtnjuta en något mindre gleshet i salongerna framgent. Att få verka på den öppna marknaden på samma sätt som andra rörelser tvingar dessutom kulturproducenterna att upprätthålla en viss kvalitet.
Mer kulturell bildning till folket!!!
Mera buskspel till folket!!!