lazy skrev: Regndrottning skrev: Sniperace skrev:jag tror inte det funkar riktigt så, med industrihampa som råmaterial saknas thc, och den olja de procucerar med hampaninnehåller inte thc heller
jag är dock ganska säker på att det skulle få i stort sett samma effekt som att göra det med en vanlig bensin eller dieselbil, en evig sömn
En väl beprövad avlivningsmetod. Kanske något för våra gamla och dementa, eller vad säger du Sniper? Det är iaf snabbare än svältdöden....
Jag lägger mig i här därför att jag har varit med om åldringar som fick peg-sond inopererat när det var "mode" att göra det, jag har också med egna ögon sett vad en utsliten sådan åstadkommer och det är anledningen till att de operationerna är nere på så gott som zero nu.
De äldre som väljer att försöka avsluta sina liv med ngn slags värdighet, genom att sluta äta och dricka, varför kan vi inte låta dem göra det?
Nej, det vill inte RD vara med om, det ska enligt henne vara så smärtsamt och hemskt i ett påtvingat fortsatt liv, hon verkar njuta av tanken på att verkligen tvinga sådana att fortsätta leva mot deras vilja.
När jag nämner att alla ska ha rätten att på ett smärtfritt och värdigt sätt lämnba sina iv dillar hon om att jag vill mörda på grymmaste sätt.
Hon tror ex att jag VILLE att min far skulle sluta äta, jag ville inget hellre än att han skulle fortsätta leva, utan sina smärtor, men ville inte HINDRA honom i hans beslut, och det anklagar ydligen RD mig starkt för genomn at påstå att jag vill att de ska ha ett plågsamt slut eller att jag vill att de ska dö...
det är fjärran från detta jag vill, det jag vill är att de som aktivt väljer at få avsluta sina liv inte ska förnekas detta, och att de ska kunna få all hjälp som finns för att det ska vara smärtfritt och med värdighet.
Jag har även poängterat att de aldrig får utsätas för tvång eller ens övertalning att välja ett sådant slut, det ska vara dennes helt egna sådant, och det klarar man fram till att man blivit för dement, och det sker sällan genom bara en knäppning med fingrarna, det är oftast en ganska lång process innan man kommit till så grav demens att man inte längre kan fatta beslut.
RD,s inställning verkar vara att fattar man ett sådant beslut så mär man för långt gången.
så jag antar att hon tycker det var mord att hjälpa Chana i hennes beslut, jag anser att det var helt rätt beslut av myndigheterna att bevilja henne detta.
Och JA, jag tror säkert att min far HELLRE skulle gasat sig i bil om han kunnat, men hur gör en totalförlamad detta?
och jag är helt säker poå att hade någon hjälpt en i samma situation skulle hon gasta om mord och att den som hjälpte denne skulle spärras in på livstid, det är nämligen helt i hennes anda i vad hon tillskriver mig.
hade du inte citerat henne i detta Lazy, så skulle jag sluppit se hennes spyor.....