DirtyDog 2012-02-24, 11:56
RedCloud skrev: Du anklagar CB för att spionera åt USA och bygger dessa anklagelser på uppgifter som du TROR att Wikileaks skall redovisa för dig?
Kanske DD faktiskt skulle läsa det jag skriver.
Jag har skrivit "
om/eventuellt" när det gäller hans ev brott, men med reptilhjärnereflex så tror du en massa vad som skrivits.
Visst, i ditt första inlägg så skrev du så.
"Om Wikileaks uppgifter är sanna, vilket säkert går att kontrollera, så är Calle bra rökt.
Inte ens forumets aggressiva extremhöger kommer att kunna hålla honom under armarna,.....I luv it"Så om Calle hade sagt att Sverige har ett flygvapen så är det sant (och kontrollerbart) så skulle han vara rökt?
Endast Wikileaks vet ju vad för sorts information det gäller. Frågan är dock ifall de själva kan bedömma det?
Sen vet alla att en spion är någon som har i uppdrag att komma över hemliga uppgifter i syfte att överlämna till sin uppdragsgivare och knappast en person som berättar onödigt mycket för en utomstående. När jag beklagar att du använder uttrycket spion så svarar du:
"Vilken titel vill du ge en människa som olagligt lämnar ut känsliga uppgifter till främmande makt ?
"utrikesminister""Här är det inte frågan om att han "eventuellt" har gjort ett brott längre men du pekar heller inte direkt ut Bildt (även om det är tydligt).
I Nästa uttalande om lagen så blir det ingen tvekan om vem du anklagar (och utan "om/eventuellt"):
"Den gäller även glappkäftade utrikesministrar från (M)." RedCloud skrev: Tycker du att hon står till "höger"?
VAd skulle det ha med saken att göra, hennes politiska hemvist ?
Så du anser att det är troligt att en vänsteraktivist och Islamkramare konspirerar med CIA för att sätta dit grundaren för Wikileaks?
Vad det handlar om här är att Assange haft en förmåga att låta "olyckan" vara framme så ofta att tjejerna fått uppfattningen om att han har satt i system att ha sönder kondomer. Jag tror att dessa tjejer uppfattar skyddat sex som ok och oskyddat sådant (utan medgivande) som sexuellt ofredande. Våldtäkten bestod väl i att de hade skyddat sex på kvällen och tjejen vaknar av att han hade oskyddat sex med henne.
Tjejerna var bara väldigt ledsna och besvikna tills de insåg att de inte var ensamma om detta. Den unga 19-åringen ringer ledsen och besviken till Assange egen pressekreterare som är kvinna för att få stöd. Hon visste inte då att även denna hade särat på sina lår för Assange och råkar ut för samma "olyckor". När de hade hört varandras historier så växte hornen i pannan på dem och de valde att med kraft från varann ta ut sin hämnd. Av denna anledning har de krävt att han hivtestas, men det krävs att han polisanmäls för att de någonsin skulle kunna få besked om vad den testen ger för resultat. Av denna anledningen så går de till en kvinnlig polis som den socialdemokratiska pressekreteraren känner personligen. Och denna sorgliga historia vill du få till en plan av CIA? Hur troligt anser du själv att det är att CIA hade kokat ihop en sån här pinsam soppa med så många inblandade?
Du tror inte att han hade suttit kvar i svenskt häkte isåfall?