Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
Secrist
formsvackan
Corven
RedMentalCase
RedCloud
Regndrottning
10 posters

Marknadens explotering

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Marknadens explotering - Sida 3 Empty Sv: Marknadens explotering

Inlägg  RedCloud 2012-02-17, 14:10

Tobinskatt är på G.
    Frankrike vill införa.
    Då slipper vi undan en hel del av avarterna.
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2012-02-17, 14:24

RedMentalCase skrev:Jag känner till ett par pågar som lever på daytrading,
    det är inget jag skulle vilja eller klara av, det är hårt arbete och mycker pressande.

Att hålla på med fiktiva spekulationer är inte vad jag kallar hårt arbete. Stressande? Ja, det är det säkert, men knappast hårt. Och allt dom håller på med är egentligen fantasier. Det tillför ingen som helst samhällsnytta det dom håller på med. Dom skulle lika gärna kunna hålla på med att köpa och sälja samlarkort eller vad fan som helst som någon bestämt att det finns något värde i.

RedMentalCase skrev:
    Corven och resten av vänstern fortsätter att bära sig åt som lite dumma barn, de vill att man svarar dem och förklarar saker de inte har en susning om, du kommu-corven, vuxna människor som inte begriper nåt ska inte ger sig in i diskussioner i de ämnena.

Och hur har du överhuvudtaget kunna lära dig något? Om du aldrig hade fått ställa några frågor, eller försökt få svar på andra sätt?

RedMentalCase skrev:
    Ditt filosiferande angående aktier och handel med desamma får mig att sitta och småskratta, vill du förbjuda aktiehandel eller ej?

Som jag skrivit ett par gånger så vill jag inte förbjuda aktiehandel.

RedMentalCase skrev:
    Att du inte tycker om vad du kallar spekulation , vet vi , vill du jag ska förklara varför du inte tycker om det?

Nej, du ska inte förklara varför jag inte tycker om det. Det jag ber dig förklara är på vilket sätt det gynnar företagen.

RedMentalCase skrev:
    Ditt exempel med IT bubblan visar att det finns risker med aktier, vill du jag ska förklara det också för dig?

Det är väl för f-n ingen pseudovärld, ditt exempel med IT visar ju att det är mycket verkligt, aktier som spekulerades i visade sig inte kunna leva upp till förväntningarna, folk som var blåögda förlorade pengar.

Ja folk var blåögda, och trodde på hajarna på aktiebörserna. De som spekulerar på börserna drev upp värdet, och folk som inte är så insatta trodde på dom. Alltså var det börshajarna som drev upp förväntningarna, och detta drabbade småspararna som trodde på dom. Det är denna typ av spekulationer jag är emot.

RedMentalCase skrev:
    Och tror du corven att det är nån mening att förklara och beskriva nåt för en människa som resonerar så här:

Jag följer den väg jag slog in på för snart 40 år sen.
    Inget nytt under solen alltså.

Hmm, undrar vem som tyckte så??

Skriver den mest stockkonservative av alla härinne.....
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-02-17, 14:29

Om du tycker jag är stockkonservativ, kan du påvisa var jag uttryckt mig som du gjorde??, nähä, inte det, håll då tyst, din kommunist!, och försök fatta nåt som hänt de senaste 40 åren om du kan.

Att du skulle kunna lära dig nåt om handel när du resonerar på det sätt som du gör och uttrycker dig som du gjorde om de 40 åren är helt osannolikt, det var min poäng och den håller streck.

Spelar ingen rol hur många infantila frågor du ställer, det är likväl upp till dig att förklara hur du ska få ihop aktiehandel men förbjuda vad du kallar spekulation.

Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2012-02-17, 14:35

RedMentalCase skrev:Om du tycker jag är stockkonservativ, kan du påvisa var jag uttryckt mig som du gjorde??, nähä, inte det, håll då tyst, din kommunist!, och försök fatta nåt som hänt de senaste 40 åren om du kan.

Att du skulle kunna lära dig nåt om handel när du resonerar på det sätt som du gör och uttrycker dig som du gjorde om de 40 åren är helt osannolikt, det var min poäng och den håller streck.

Spelar ingen rol hur många infantila frågor du ställer, det är likväl upp till dig att förklara hur du ska få ihop aktiehandel men förbjuda vad du kallar spekulation.

Ja, det var ju tråkigt. Dom hade alltså rätt dom som sa att du aldrig skulle kunna ge vettiga svar på mina frågor.

Som vanligt kommer du bara med en massa svammel om att jag är kommunist och liknande. Som om det skulle vara en förklaring på hur daytrading gynnar företagen....

Tur att redalert är lite vänligare, och faktiskt försöker förklara lite om hur det fungerar.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-02-17, 14:41

Corven skrev:
    RedMentalCase skrev:Om du tycker jag är stockkonservativ, kan du påvisa var jag uttryckt mig som du gjorde??, nähä, inte det, håll då tyst, din kommunist!, och försök fatta nåt som hänt de senaste 40 åren om du kan.

Ja, det var ju tråkigt. Dom hade alltså rätt dom som sa att du aldrig skulle kunna ge vettiga svar på mina frågor.

Som vanligt kommer du bara med en massa svammel om att jag är kommunist och liknande. Som om det skulle vara en förklaring på hur daytrading gynnar företagen....

Tur att redalert är lite vänligare, och faktiskt försöker förklara lite om hur det fungerar.

Man baxnar, du ska sitta där och komma med den ena anklagelsen dummare än den andra, men kräver att du möts med respekt och att man svarar på dina infantila frågor...

Daytrading gynnar väl börsen på samma sätt som all annan handel, handel som handel.

Vart vill du komma med dina infantila frågor?
    Varför har vänstermänniskor som du bara en massa krav men lever inte upp till nåt själv?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2012-02-17, 14:57

RedMentalCase skrev:

Man baxnar, du ska sitta där och komma med den ena anklagelsen dummare än den andra, men kräver att du möts med respekt och att man svarar på dina infantila frågor...

Daytrading gynnar väl börsen på samma sätt som all annan handel, handel som handel.

Varför har vänstermänniskor som du bara en massa krav men lever inte upp till nåt själv?

Daytrading gynnar börsen ja, men hur gynnar det företagen vars aktier som daytradas?

Och var har jag ställt några krav? Jag har bett dig svara på några frågor. Om saker jag vill veta mera om. Vilket redalert tydligen förstod.

Men du kommer bara med en massa hånfullheter, utan att besvara frågorna.

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-02-17, 15:37

Corven skrev:
    RedMentalCase skrev:

Daytrading gynnar börsen ja, men hur gynnar det företagen vars aktier som daytradas?

Och var har jag ställt några krav? Jag har bett dig svara på några frågor. Om saker jag vill veta mera om. Vilket redalert tydligen förstod.

Är börsen det enda av värde i vårt samhälle ? Vore det inte mera intressant att få veta hur daytrading och daoriserad högfrekvenshandel påverkar samhället i övrigt. Vilken inverkan har dessa avarter på den "vanliga människans" tillvaro. Hur mycket resurser knyts upp i denna galenskap som istället skulle kunna användas till nyttig produktion, både i privat och offentlig regi.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2012-02-17, 16:11

formsvackan skrev:
    Corven skrev:
    RedMentalCase skrev:

Är börsen det enda av värde i vårt samhälle ? Vore det inte mera intressant att få veta hur daytrading och daoriserad högfrekvenshandel påverkar samhället i övrigt. Vilken inverkan har dessa avarter på den "vanliga människans" tillvaro. Hur mycket resurser knyts upp i denna galenskap som istället skulle kunna användas till nyttig produktion, både i privat och offentlig regi.

Hur, kommandoekonomi? Rolling Eyes Basketball

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 16:41