gubbenilådan skrev:Här har man varit borta ett tag och vad ser man om inte samma gamla testuggande kommer ni ingenstans i debatten och varför inte tror ni?
Svar För att Redalert, Mentalcase, Råttan.... inte är nåra V-rix och Potatiskungen
gubbenilådan skrev:Här har man varit borta ett tag och vad ser man om inte samma gamla testuggande kommer ni ingenstans i debatten och varför inte tror ni?
Infra skrev:
Jag längtar också efter Potatiskungen. Han var farlig att ha som fiende, men han var rättvis och förbannat rolig. Någon som minns "Hippo eats dwarf"?
För övrigt vidhåller jag i allt väsentligt det jag förut sagt om Amerikat.
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/ingvarpersson/article14193237.ab
Ja, supermakten med 300 miljoner invånare har ju bara Guantánamo som symboliserar dem
RedCloud skrev:
Ja, supermakten med 300 miljoner invånare har ju bara Guantánamo som symboliserar dem
illa nog för "världens största demokrati", tycker du inte ?
RedCloud skrev:
Regndrottning skrev:RedCloud skrev:
Särskild när Guatanamo går emot all amerikansk lagstiftning.
Alltså, den amerikanska staten bryter mot sina egna lagar.
ericTheDog skrev:Secrist,
Kan man verkligen säga att G är skit?
Hur många oskyldiga terror-offer har G besparat oss?
Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist,
Det är omöjligt att veta men man kan inte försvara demokratin genom att strunta i den. Våld föder våld, det är den tragiska sanningen. Dessutom är Guantánamo en tacksam måltavla för att demonisera USA. Ett fenomen som bland annat kan ses här.
Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist,
Det är omöjligt att veta men man kan inte försvara demokratin genom att strunta i den. Våld föder våld, det är den tragiska sanningen. Dessutom är Guantánamo en tacksam måltavla för att demonisera USA. Ett fenomen som bland annat kan ses här.
ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist,
Exakt, det är omöjligt att veta. Och då kan man inte utvärdera +/- med G. Och därmed kan man heller inte tvärsäkert säga att G måste bort.
Vi lever inte i en perfekt värld. Terrorismen är ett jätteproblem.
Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist,
Exakt, det är omöjligt att veta. Och då kan man inte utvärdera +/- med G. Och därmed kan man heller inte tvärsäkert säga att G måste bort.
Visserligen men jag tvivlar på att ställen som Guantánamo gör saker och ting bättre.
ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist,
Visserligen men jag tvivlar på att ställen som Guantánamo gör saker och ting bättre.
Hmmm, att släppa alla dårar som sitter där skulle kunna få förödande konsekvenser.
F.I.S.T skrev:gubbenilådan skrev:Här har man varit borta ett tag och vad ser man om inte samma gamla testuggande kommer ni ingenstans i debatten och varför inte tror ni?
Svar För att Redalert, Mentalcase, Råttan.... inte är nåra V-rix och Potatiskungen
Infra skrev:
Var dt Sniper som var kritisk mot mitt ogillande av USA. "Hahahaha"?
Infra skrev:
Jag är säker på att du inte skulle vilja titta
på när alla de 100 000 står och pizzar.
Vilket talibanistiska straff tycker du att de har
gjort sig förtjänta av? Eller är det här ett av de
fallen där du helst vill se medaljutdelning?
Det gör ju du dagligen i dessa spalter.att döma ALLA invandrare för vad några gör
nej, jag dömer de som bär sig illa åt, i varenda fall, och konstaterr att det är ett kapitalt fel i integrationen, som måste lösasInfra skrev:
Det gör ju du dagligen i dessa spalter.att döma ALLA invandrare för vad några gör
Nä det gör du inte! Du generaliserar och dömer ut alla. I regel brukar du kalla dem "kamelknullare". Du gör likadant med småungarna i förorten. Du generaliserar och dömer ut alla, precis som Lazy.Sniperace skrev:nej, jag dömer de som bär sig illa åt, i varenda fall, och konstaterr att det är ett kapitalt fel i integrationen, som måste lösasInfra skrev:
Infra skrev:Nä det gör du inte! Du generaliserar och dömer ut alla. I regel brukar du kalla dem "kamelknullare". Du gör likadant med småungarna i förorten. Du generaliserar och dömer ut alla, precis som Lazy.Sniperace skrev:nej, jag dömer de som bär sig illa åt, i varenda fall, och konstaterr att det är ett kapitalt fel i integrationen, som måste lösasInfra skrev:
Varför? Jo: därför att ni är två ärkerasister. Lika bra du etrkänner ditt mähä. Vi har det svart på vitt, måmgduplicerat.
formsvackan skrev:Valen i USA är absolut inte mera demokratiska.ericTheDog skrev:Alla kan att det finns stora brister i USA's demokrati. Men ommananser att Kuba har demokratiska val ska man nog inte klaga på USA.