Fundera på det du... Fortsätt att stoppa huvudet i sanden du...Lycka till!!![/quote]
Kan du inte besvara mina frågor och bemöta mina argument istället? Funderar gör jag hela tiden, men jag baserar det på fakta.
Vercingetorix skrev:
Fundera på det du... Fortsätt att stoppa huvudet i sanden du...Lycka till!!!
ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:
Kan du inte besvara mina frågor och bemöta mina argument istället? Funderar gör jag hela tiden, men jag baserar det på fakta.
Vercingetorix skrev:ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:
Det gör jag med Vercingetorix, ifrån dn verkligheten jag möter...
ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:
Och jag vidhåller att den inte är representativ för det Sverige vi bor i. Något som statistik, opinionssiffror och medierapportering också bestrider.
Och vad säger att din verklighet är mer allmängiltig än min, för i min verklighet ser det faktiskt rätt jäkla bra ut? Det kan givetvis bli bättre, men det samhälleliga moras du beskriver existerar helt enkelt inte.
Vercingetorix skrev:ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:
Och jag vidhåller att den inte är representativ för det Sverige vi bor i. Något som statistik, opinionssiffror och medierapportering också bestrider.
Och vad säger att din verklighet är mer allmängiltig än min, för i min verklighet ser det faktiskt rätt jäkla bra ut? Det kan givetvis bli bättre, men det samhälleliga moras du beskriver existerar helt enkelt inte.
Ok vänta och se bara så ska du se att jag får rätt i att folk mår sämre oh sämre framöver...
Då får vi nog vänta på en rödgrön regering först, så jag väntar gärna. :-)
Ett samhälle ska ha en ekonomisk trygghet för alla Vercingetorix oavsett situation och tänk på att ingen sitter säker idag...
ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:
Ok vänta och se bara så ska du se att jag får rätt i att folk mår sämre oh sämre framöver...
Ett samhälle ska ha en ekonomisk trygghet för alla Vercingetorix oavsett situation och tänk på att ingen sitter säker idag...
Om alla sitter säkert kommer ingen att anstränga sig, varvid det inte dröjer länge förrän vi alla sitter skiten.
Jag VILL inte sitta säkert. Osäkerheten gör att jag måste vara på tårna och prestera. Det är bra både för mig, min arbetsgivare, och i förlängningen, Sverige.
Vercingetorix skrev:ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:
Om alla sitter säkert kommer ingen att anstränga sig, varvid det inte dröjer länge förrän vi alla sitter skiten.
Jag VILL inte sitta säkert. Osäkerheten gör att jag måste vara på tårna och prestera. Det är bra både för mig, min arbetsgivare, och i förlängningen, Sverige.
Vad då sitta säkert? Du har barn Vercingetorix och du vill också kunna försörja dina barn oavsett situation och kunna ha möjlighet att ge dem en bra fratid, eller?
ANNA2LINK skrev:Vad gör du om du blir svårt sjuk Vercingetorix och inte kan annat än just vara sjuk? Då skulle även du behöva leva på det allmänna. Frågan är hur du skulle ställa dig till saker och ting då.
ANNA2LINK skrev:Det är så otroligt lätt när man lever bra, har ett fast jobb och en ordnad ekonomisk tillvaro Vercinge, men man måste också sätta sig in i hur det kan vara att inte leva i trygghet och trygghet det lovar jag dig att de flesta vill leva i. Alla kan hamna i en otrygg tillvaro, alla kan bli sjuka/ arbetslösa - Ingen är imun!
Om du är svårt sjuk och inte kan göra så mycket åt det, då finns det inte mycke att göra än att hoppas på att få hälsan tillbaka och som sagt då¨måste man leva på det allmänna...
Vercingetorix skrev:ANNA2LINK skrev:Vad gör du om du blir svårt sjuk Vercingetorix och inte kan annat än just vara sjuk? Då skulle även du behöva leva på det allmänna. Frågan är hur du skulle ställa dig till saker och ting då.
Jo, men nu pratade du om att "sitta säkert".
Allmän sjukvård gäller fortfarande. Allmänna sjukkassan likaså. Liksom rehabkedjan...
Tror inte de riktigt sjuka tänker på julskinka och semesterresor till exklusiva jetsetdestinationer dessutom tror jag att riktigt sjuka får den hjälp man kan kräva från det allmänna!ANNA2LINK skrev:Det är så otroligt lätt när man lever bra, har ett fast jobb och en ordnad ekonomisk tillvaro Vercinge, men man måste också sätta sig in i hur det kan vara att inte leva i trygghet och trygghet det lovar jag dig att de flesta vill leva i. Alla kan hamna i en otrygg tillvaro, alla kan bli sjuka/ arbetslösa - Ingen är imun!
Om du är svårt sjuk och inte kan göra så mycket åt det, då finns det inte mycke att göra än att hoppas på att få hälsan tillbaka och som sagt då¨måste man leva på det allmänna...
redalert skrev:Tror inte de riktigt sjuka tänker på julskinka och semesterresor till exklusiva jetsetdestinationer dessutom tror jag att riktigt sjuka får den hjälp man kan kräva från det allmänna!ANNA2LINK skrev:Det är så otroligt lätt när man lever bra, har ett fast jobb och en ordnad ekonomisk tillvaro Vercinge, men man måste också sätta sig in i hur det kan vara att inte leva i trygghet och trygghet det lovar jag dig att de flesta vill leva i. Alla kan hamna i en otrygg tillvaro, alla kan bli sjuka/ arbetslösa - Ingen är imun!
Secrist skrev:Ja efter ett antal dagar sjunker ersättningarna i både a-kassan och sjukersättningarna. Skulle du kunna leva på 65% av din lön Vercingetorix?
Sossarna förtidspensionerade människor i parti och minut under 90-talet där de var hänvisade att leva på de nivåerna. Så uppenbarligen går det. Eller är det lättare att leva på de nivåerna om det är sossarna som gör det?
PE Dal skrev:Bara Socialdemokraterna får ha makten, så anpassar sig tydligen den trogna skaran till alla sorters orättvisor.
"Karl-Bertils Jonssons julafton" ser ut att beskriva tiden 40-50 tal?
Socialdemokraternas högtidstid! Ändå verkar gatorna överfulla av hemlösa tiggare?
Dessutom var ju inte de fula direktörerna direkt missnöjda, tvärtom, med stölderna av deras julpaket!
Vercingetorix skrev:Hehe... Endast socialdemokratiska orättvisor äro goda nog åt den svenska befolkningen...
Vercingetorix skrev:Hehe... Endast socialdemokratiska orättvisor äro goda nog åt den svenska befolkningen...
ANNA2LINK skrev:PE Dal skrev:Bara Socialdemokraterna får ha makten, så anpassar sig tydligen den trogna skaran till alla sorters orättvisor.
Socialdemokraternas högtidstid! Ändå verkar gatorna överfulla av hemlösa tiggare?
Dessutom var ju inte de fula direktörerna direkt missnöjda, tvärtom, med stölderna av deras julpaket!
Vilka är det som har byggt upp samhället? Är det högern? Knappast!
redalert skrev:ANNA2LINK skrev:PE Dal skrev:Bara Socialdemokraterna får ha makten, så anpassar sig tydligen den trogna skaran till alla sorters orättvisor.
Vilka är det som har byggt upp samhället? Är det högern? Knappast!
Även i USA?