Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
Vercingetorix
Infra
formsvackan
Sniperace
RedCloud
RedMentalCase
ANNA2LINK
11 posters

Handla rättvisemärkta julklappar!

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Handla rättvisemärkta julklappar! - Sida 2 Empty Sv: Handla rättvisemärkta julklappar!

Inlägg  formsvackan 2011-12-22, 01:38

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:vuxna männiksor som behandlas med den snällhet du fått utstå ser vi ju resultatet av.....
    Du ska vara glad för den "snällhet" som samhället visat dig i alla år, tak över huvudet, kläder på kroppen, mat på bordet och obegränsad permission Very Happy

Vad svammlar du om, din rödbrune pajas? Ingen begriper var dina fantasier kommer ifrån.
    Är du så vrickad att du tror staten betalar för mitt uppehälle?
    Du är förmodligen tillräckligt vrickad för att tro att du byggt upp välfärden alldeles själv. Du ylar om för höga bidrag till andra, men de miljoner du själv fått i bidrag genom åren vill du inte kännas vid.

Du var lika råkorkad redan som liten Awfultruth på AB forum Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Handla rättvisemärkta julklappar! - Sida 2 Empty Sv: Handla rättvisemärkta julklappar!

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-22, 01:40

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:vuxna männiksor som behandlas med den snällhet du fått utstå ser vi ju resultatet av.....
    Du ska vara glad för den "snällhet" som samhället visat dig i alla år, tak över huvudet, kläder på kroppen, mat på bordet och obegränsad permission Very Happy

Vad svammlar du om, din rödbrune pajas? Ingen begriper var dina fantasier kommer ifrån.
    Du är förmodligen tillräckligt vrickad för att tro att du byggt upp välfärden alldeles själv. Du ylar om för höga bidrag till andra, men de miljoner du själv fått i bidrag genom åren vill du inte kännas vid.

Nu far du ut i dina vrickade fantasier igen, fick du aldrig nån hjälp hos terapeuten?
    Du ska nog sluta och förmoda, du är ju knäpp, har du förmodat det?
    Varför tror du bara idioter håller med dig?

Senast ändrad av RedMentalCase den 2011-12-22, 01:48, ändrad totalt 1 gång
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2011-12-22, 01:48

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Nu far du ut i dina vrickade fantasier igen, fick du aldrig nån hjälp hos terapeuten?
    Du ska nog sluta och förmoda, du är ju knäpp, har du förmodat det?

Ja just ja det asfultruht som jag skrev då fick mig avstängd från AB,et moderatorn skrev och fråga om jag inte kunnde skriva awfultruht, mitt svar blev att det var fel på mitt tangetbord, så miffotasfultruht dök ju upp om sig som kommnistjägaren (notera min medvetna felstavning)
    //Berra
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-12-22, 01:52

Noterar att rcberra loggat in. Tänk på att bolaget är stängt de röda dagarna.
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2011-12-22, 01:56

ericTheDog skrev:Noterar att rcberra loggat in. Tänk på att bolaget är stängt de röda dagarna.

Notera att eTd snart kutar gråtandes ut härifrån för att alldrig återkomma.. sa du att du jobba hundra timmar övertid hoppas du får betalt nötter som dig fattar inte det.
    //Berra
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-12-22, 01:59

berralarzon skrev:
    ericTheDog skrev:Noterar att rcberra loggat in. Tänk på att bolaget är stängt de röda dagarna.

Notera att eTd snart kutar gråtandes ut härifrån för att alldrig återkomma.. sa du att du jobba hundra timmar övertid hoppas du får betalt nötter som dig fattar inte det.
    //Berra

Det kanske finns nåt bidrag man kan få?
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2011-12-22, 02:04

ericTheDog skrev:
    berralarzon skrev:

//Berra

Det kanske finns nåt bidrag man kan få?

Inte vet jag! jag har ingen lön utan bara ett kort guldfärgat är det med.
    //Berra
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-12-22, 02:59

berralarzon skrev:

//Berra

Fredag är sista chansen men vem vill stå i den kön?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-12-22, 03:03

ANNA2LINK skrev:Nu ska jag iväg till världsbutiken här i Linköping och handla rättvisemärkt.

Ett tips i jul nu i "slutjulruschen"... Handla rättvisemärkta julklappar!!!

Noterar att ANNA (alla är fattiga inför jul) själv har råd att handla rättvisemärkt, ja, det är dyrare!
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-12-22, 12:36

Jävlar vad givande dåren berras inlägg är! Rolling Eyes
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-12-22, 12:55

redalert skrev:Jävlar vad givande dåren berras inlägg är! Rolling Eyes
    ORKA.....

God jul till allihop. I år har jag stått emot hetsen. Bara köpt en
    julklapp till lillkillen - en inbunden faktabok am allt möjligt för
    150:-. Grannbarnen får också varsin liten sak från China-shopen,
    smlgt 25:-.

Ska jag köpa nåt mer så köper jag malariatabletter på UNICEFs
    hemsida och ger bort kvittot som julklapp. Kan man önska sig
    något bättre?

Jag har nåt annat att bekänna också: det blev en skinka. 49:95 kilo.
    Jag skall baka den i dag. Ger bort hälften till mitt X. 3,2 kilo.
    Den största jag nånsin köpt.
    Smile

[img]Handla rättvisemärkta julklappar! - Sida 2 Tomtegrav[/img]

[img]Handla rättvisemärkta julklappar! - Sida 2 Tomtekatter[/img]

http://unicef.se/gavoshop

Senast ändrad av Infra den 2011-12-22, 16:36, ändrad totalt 1 gång
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-22, 16:00

Sniperace skrev:fan osse, ska jag tvunget HANDLA rättvisemärkta klappar kan jag ju inte tillverkaq dessa själv och tvingas lägga ut mycket mer pengar, det var inte bra

Jag menar verkligen inte att det skulle vara tvunget.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-22, 16:01

RedMentalCase skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ANNA2LINK skrev:Tydligen är det så RMC... Du kan väl försöka att vara snäll så här nära jul i alla fall... Men tveksamt om du klarar det...

Kanske är det en liten spark därbak du behöver, kanske är din situation delvis orsakad av för mycket "snällhet"?

Jag kan erkänna att jag varit för snäll tidigare, som jag har fått lida av, så delvis kan du ha rätt i det men det är inte orsaken till allt RMC. En sak är säker jag har inte varit sjukskriven av lathet i alla fall utan det har funnits orsaker till det. Jag kan tycka också så här i efterhand att det varit läng tid men dåligt samvete har jag inte...

Jag är bara glad över att jag snart är tillbaka "på banan" igen som Martin brukar skriva...

Jo, lycka till... that will be the day......

Tack detsamma! Försök att vara lite mer snäll nu RMC... Smile

Snäll ska man vara mot barn gamla och husdjur, vuxna männiksor som behandlas med den snällhet du fått utstå ser vi ju resultatet av.....

Jag är ganska säker på att i det långa loppet så blir man mer accepterad som snäll än dum RMC. Men för snäll är inte heller bra att vara, så man blir utnyttjad...
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-22, 16:05

lazy skrev:
    ANNA2LINK skrev:Nu ska jag iväg till världsbutiken här i Linköping och handla rättvisemärkt.

Noterar att ANNA (alla är fattiga inför jul) själv har råd att handla rättvisemärkt, ja, det är dyrare!

Självklart kan jag inte handla så mycket rättvisemärkt, men några julklappar blev det...
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-12-22, 16:44

ANNA2LINK skrev:
    lazy skrev:

Självklart kan jag inte handla så mycket rättvisemärkt, men några julklappar blev det...

Tänk vad rättviseklappar du kunde köpa om bara bidraget var högre! Rolling Eyes

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 01:07