Nikkei 225-index föll 1,3 procent liksom det bredare Topixindex.
Hongkongbörsens Hang Seng-index backade 2,5 procent och Shanghai-börsens Kompositindex 2,6 procent.
he he t.o.m. efter sin död slår han mot kapitalismen, världens bästa golfare, Kim.
Tjusig bild. Har du hämtat honom från ditt privata arkiv märkt, "Människor jag beundrar och ser upp till"?
Och så stavar du allmänbildning fel. Snacka om ironi!
RedCloud skrev:Och så stavar du allmänbildning fel. Snacka om ironi!
Den som aldrig någonsin har stavat fel räcker upp en hand.....
Fy fan vad barnslig du blir när du får brallorna nerdragna secrist, lite svårt att ta dig på allvar...
Det är aldrig någon som tar dig på allvar.
RedCloud skrev:Det är aldrig någon som tar dig på allvar.
Jag tror du har mandat att tala för dig själv....inte för "alla andra"...
Du lyckades ju t.o.m sänka aftonbladet.
RedCloud skrev:Tokyobörsen vände ned på måndagsförmiddagen efter besked att Nordkoreas ledare Kim Jong-Il avlidit.
Hongkongbörsens Hang Seng-index backade 2,5 procent och Shanghai-börsens Kompositindex 2,6 procent.
he he t.o.m. efter sin död slår han mot kapitalismen, världens bästa golfare, Kim.
ericTheDog skrev:RedCloud skrev:Tokyobörsen vände ned på måndagsförmiddagen efter besked att Nordkoreas ledare Kim Jong-Il avlidit.
Det är ju helt vanliga börssvängningar du refererar till. Vad får en fårskalle som dig att tro att dessa skulle vara koplade till en död kommunist?
ericTheDog skrev:Sniper,
Kursrörelserna är för små för att kunna kopplas till kommunistens död.
Vad får en fårskalle som dig att tro att dessa skulle vara koplade till en död kommunist?
Sniperace skrev:ericTheDog skrev:Sniper,
det tror inte jag, och jag ser inget positivt i det som vissa andra gör, som tydligen älskade denne kommunisttyrrann och hans verksamhet.
men låt oss inte bråka om detta, utan fira hans frånfälle med glädje istället!
Samt att hoppas på att det är början till sönderfall av Nordkorea som slutar med samgående med Sydkorea som en fri demokratisk nation
Vercingetorix skrev:Normalt sett brukar en diktators frånfälle ge små glädjeskutt i regionens börsmarknader. Skillnaden här är att man inte har en susning om nivån på vansinnet hos efterföljaren, och denna osäkerhet påverkar sannolikt närliggande börsmarknader negativt.
Inget konstigt alls, när man tänker efter.
ericTheDog skrev:Sniperace skrev:ericTheDog skrev:Sniper,
det tror inte jag, och jag ser inget positivt i det som vissa andra gör, som tydligen älskade denne kommunisttyrrann och hans verksamhet.
Samt att hoppas på att det är början till sönderfall av Nordkorea som slutar med samgående med Sydkorea som en fri demokratisk nation
Skål för frånfället av ännu en kommunisttyrran.
RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Sniperace skrev:ericTheDog skrev:Sniper,
men kommunisten ersätts väl tyvärr av en ny, likadan.
Omvärlden borde ta tillfället i akt och störta regimen, Kinas ansvar är stort.
Miljoner nordkoreaner har svultit ihjäl, man tror att 100.000 tals sitter i extrema koncentrationsläger och inväntar döden, en kilometer söder om gränsen lever folk i vålmående på exkat samma mark och med samma förutsättningar,
var är FN när de verkligen behövs?, j-vla pajasorganisation!!
ericTheDog skrev:Vercingetorix skrev:Normalt sett brukar en diktators frånfälle ge små glädjeskutt i regionens börsmarknader. Skillnaden här är att man inte har en susning om nivån på vansinnet hos efterföljaren, och denna osäkerhet påverkar sannolikt närliggande börsmarknader negativt.
Om börserna rasat med mer än 5% hade jag köpt det resonemanget. Nu kan det lika gärna vara så att marknaden tycker att när man ersätter en kommunist med en annan så gör det varken till eller från. Dagens kursrörelser kan vara vanligt brus.
Vercingetorix skrev:ericTheDog skrev:Vercingetorix skrev:Normalt sett brukar en diktators frånfälle ge små glädjeskutt i regionens börsmarknader. Skillnaden här är att man inte har en susning om nivån på vansinnet hos efterföljaren, och denna osäkerhet påverkar sannolikt närliggande börsmarknader negativt.
Om börserna rasat med mer än 5% hade jag köpt det resonemanget. Nu kan det lika gärna vara så att marknaden tycker att när man ersätter en kommunist med en annan så gör det varken till eller från. Dagens kursrörelser kan vara vanligt brus.
Reaktionen kom tydligen strax efter kungörelsen, men visst kan det röra sig om vanliga fluktuationer också. Börstradare tycks vara ängsliga av naturen, då det nästan räcker med att någon släpper en brakare för att det ska bli skrämselhicka på börsen.
ericTheDog skrev:RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Sniperace skrev:ericTheDog skrev:Sniper,
men kommunisten ersätts väl tyvärr av en ny, likadan.
Omvärlden borde ta tillfället i akt och störta regimen, Kinas ansvar är stort.
Miljoner nordkoreaner har svultit ihjäl, man tror att 100.000 tals sitter i extrema koncentrationsläger och inväntar döden, en kilometer söder om gränsen lever folk i vålmående på exkat samma mark och med samma förutsättningar,
var är FN när de verkligen behövs?, j-vla pajasorganisation!!
Kan vi inte skicka dit Anna? Hon skulle kunna tala om för dem att det är orättvist.