Sniperace 2011-12-20, 14:32
ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev: ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev: ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev: ericTheDog skrev: ANNA2LINK skrev: ericTheDog skrev:Föräldraansvaret upphör väl knappast för att ett förhållande bryts. Det är för f-n inte regeringens ansvar att ta hand om dessa barn.
Vart har jag skrivit det? Självklart tar man hand om barnen på bästa sätt oavsett situation!!!
I artikeln står det om mödrar som tvingas fly från barnens pappa. Ringer det inte en liten klocka då? Kan du verkligen komma och påstå att båda dessa föräldrar tar hand om barnen på bästa sätt? Varör inte torrt konstatera att minst en av dem skiter i barnen?
I de familjer där man tar hand om barnen på bästa sätt är det ytterst sällan ett problem att köpa en julskinka för en hundralapp.
DET är det heller inte för den ensamstående mamman med socialunderstöd eftersom just julskinkan är väldigt billig, men det förstås, det är något som är nono för de flesta muslimerna om de håller på detta med halal och haram, vilket ju verkar vara väldigt noga om man ser till vad som krävs i skolmatsalarna
Suck, suck och åter suck!!!
kan du berätta för mig VARFÖR de inte skulle kunna köpa julskinka om de kan köpa annan mat, eller menar du att de inte kan köpa mat alls?
men det var ju just julskinkan du gnällde om, den i särklass billigaste fullvärdiga matvaran.....
Ja Sniper det kan till och med vara julskinkan som inte folk kan handla...
du menar att de då istället SVÄLTER. att de inte får någon mat alls, och då gnäller du om just JULSKINKA, då är problemen MYCKET större än att bekymra sig om just skinka!
Just bl.a julskinka och julklappar stod det om i artikeln Sniper. Jag har inte hittat på detta själv om du tror det!
med andra ord en del skitsnack, för färdigkokt julskinka kan köpas för 39:- kilot, säg mig någon annan mat som kan fås till ett så lågt pris, så tyvärr ANNA, är det så, så är det istället SVÄLT det skulle talas om, inte möjligheten att köpa billig julskinka.
troligtvis köper kanske dessa istället ett eller två paket cigarretter, eller kanske en sexpack öl.
för som jag sa, att köpa just skinkan till ett sådant pris (okokt sådan kostar bara 29:- kr kilot) nu i juletid och o
fta under många andra tillfällen under året, dvs den BILLIGASTE fullvärdiga mat som kan köpas, så, ANNA är det iställetr SVÄLT det skulle klagas på istället för julskinka?
och JULKLAPPAR, ta mig i dalen at gnälla över en sådan sak, nar jag var liten var man nöjd med egentillverkade sådana, inte behövde man dyra saker, och så har det aldrig varit i min familj, är du uppvuxen i överflöd där det aldrig behövde sparas och levas efter matsäcken?
är det därför du ställer så stora krav?