+7
ericTheDog
Vercingetorix
Secrist
ANNA2LINK
F.I.S.T
redalert
Sossar ee lata
11 posters
Kaffet blir godare & godare för var dag! Tack Tjuvholt.
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
redalert- Antal inlägg : 13973
Te't smakar gott idag!
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Mitt kaffe smakar oxå utmärkt !
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
F.I.S.T skrev:Mitt kaffe smakar oxå utmärkt !
Mitt med...
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 5
Kaffe
ANNA2LINK skrev:F.I.S.T skrev:Mitt kaffe smakar oxå utmärkt !
Mitt med...
Japp. Mitt med. KRAV-märkt och Fairtrade-märkt.
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
Jag vill ha mitt kaffe handplockat av guatemalanska barnarbetare, ty endast de har det rätta handlaget med dessa delikata bönor, som dessutom helst ska odlas av livegna mayaättlingar...
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
F.I.S.T skrev:Mitt kaffe smakar oxå utmärkt !
Självfallet, Alliansen leder ju stort.
Juholt tror han skulle bli statsminister om det vore val idag. Det kan dock bara ske om han går ihop med sd. En mycket mycket otäck röra.
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Vercingetorix skrev:Jag vill ha mitt kaffe handplockat av guatemalanska barnarbetare, ty endast de har det rätta handlaget med dessa delikata bönor, som dessutom helst ska odlas av livegna mayaättlingar...
Kanske du skall prova detta?
http://en.wikipedia.org/wiki/Kopi_Luwak
lazy- Antal inlägg : 12772
Vercingetorix skrev:Jag vill ha mitt kaffe handplockat av guatemalanska barnarbetare, ty endast de har det rätta handlaget med dessa delikata bönor, som dessutom helst ska odlas av livegna mayaättlingar...
Till jul så köper jag alltid Mollbergs blandning, blir jag hängd nu?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
frugan köpte Zoegas julkaffe, är det skamligt eller bra?
- Inlägg 11
Böna
lazy skrev:Vercingetorix skrev:Jag vill ha mitt kaffe handplockat av guatemalanska barnarbetare, ty endast de har det rätta handlaget med dessa delikata bönor, som dessutom helst ska odlas av livegna mayaättlingar...
Håller med om att det är ett utsökt kaffe. Dock inget man hinkar eftersom det är rätt kraftigt. Men i mindre mängder är det riktigt gott.
- Inlägg 12
Kaffe
Secrist skrev:ANNA2LINK skrev:F.I.S.T skrev:Mitt kaffe smakar oxå utmärkt !
Mitt med...
Undrar varför jag köpte det? Jag är ju alliansare vilket enligt vissa betyder att jag skiter i allt.
Secrist skrev:Secrist skrev:ANNA2LINK skrev:F.I.S.T skrev:Mitt kaffe smakar oxå utmärkt !
Mitt med...
Undrar varför jag köpte det? Jag är ju alliansare vilket enligt vissa betyder att jag skiter i allt.
Det var lite det jag åsyftade med mitt inte heeeelt sanningsenliga inlägg i ovan. Köper jag inte Mollbergarn' så brukar jag köpa Axel Nordqvists selectionkaffe från olika länder.. Dyrt som kvicksilver, men eftersom det bara är jag som dricker kaffe i hushållet, o dessutom endast brygger på helgerna blir ju kostnaden inte så betungande.
Närproducerat kaffe är ju lite knivigt att få tag i... Tyvärr...
lazy- Antal inlägg : 12772
Secrist skrev:lazy skrev:Vercingetorix skrev:Jag vill ha mitt kaffe handplockat av guatemalanska barnarbetare, ty endast de har det rätta handlaget med dessa delikata bönor, som dessutom helst ska odlas av livegna mayaättlingar...
Håller med om att det är ett utsökt kaffe. Dock inget man hinkar eftersom det är rätt kraftigt. Men i mindre mängder är det riktigt gott.
Det är lite som arabiskt kaffe med kardemumma, jäkligt gott den första koppen.
lazy skrev:Secrist skrev:lazy skrev:Vercingetorix skrev:Jag vill ha mitt kaffe handplockat av guatemalanska barnarbetare, ty endast de har det rätta handlaget med dessa delikata bönor, som dessutom helst ska odlas av livegna mayaättlingar...
Kryddar alltid mitt kaffe med kanel o kardemumma.. Inspiration, hämtat från Egyptiens varma laaaand
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
Secrist skrev:ANNA2LINK skrev:F.I.S.T skrev:Mitt kaffe smakar oxå utmärkt !
Mitt med...
Bra där Secrist!
- Inlägg 17
Pyramid
Vercingetorix skrev:lazy skrev:Secrist skrev:lazy skrev:Vercingetorix skrev:Jag vill ha mitt kaffe handplockat av guatemalanska barnarbetare, ty endast de har det rätta handlaget med dessa delikata bönor, som dessutom helst ska odlas av livegna mayaättlingar...
Kryddar alltid mitt kaffe med kanel o kardemumma.. Inspiration, hämtat från Egyptiens varma laaaand
Egypten. Landet där männen har mens enligt Romarna.
Secrist skrev:Vercingetorix skrev:lazy skrev:Secrist skrev:lazy skrev:Vercingetorix skrev:Jag vill ha mitt kaffe handplockat av guatemalanska barnarbetare, ty endast de har det rätta handlaget med dessa delikata bönor, som dessutom helst ska odlas av livegna mayaättlingar...
Det visste jag inte, men jag antar att resultatet av romarnas användande av pilum skulle kunna motivera den ståndpunkten, hehe
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
Vercingetorix skrev:Secrist skrev:Vercingetorix skrev:lazy skrev:Secrist skrev:lazy skrev:Vercingetorix skrev:Jag vill ha mitt kaffe handplockat av guatemalanska barnarbetare, ty endast de har det rätta handlaget med dessa delikata bönor, som dessutom helst ska odlas av livegna mayaättlingar...
Det visste jag inte, men jag antar att resultatet av romarnas användande av pilum skulle kunna motivera den ståndpunkten, hehe
arabiskt kaffe är grymt gott, massor med sump och sedan en spådom efter en upp och ner vänd kopp,
- Inlägg 20
Mens
Vercingetorix skrev:Secrist skrev:Vercingetorix skrev:lazy skrev:Secrist skrev:lazy skrev:Vercingetorix skrev:Jag vill ha mitt kaffe handplockat av guatemalanska barnarbetare, ty endast de har det rätta handlaget med dessa delikata bönor, som dessutom helst ska odlas av livegna mayaättlingar...
Orsaken var en parasit som var (är?) vanlig i Egypten och som angrep njurarna vilket orsakade blod i urinen.
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 21
Det bästa jag smakat
är kaffe vi köpte när vi var i Tanzania & Kenya, underbart gott!! tyvärr börjar det ta slut nu :-(....
» Nu finns ingen återvändo!! det blir bara att avgå för lilla Tjuvholt, han blev varnad 2009....
» Nu trillar bevisen in om att Tjuvholt visste om reglerna men struntade i dom ändå, Tjuvholt är nästintill värre än Mona
» Tack- alla ni som gav ert stöd- ...tack Amnesty..En historisk höjdpunkt? Hoppas det...
» Tjuvholt vs Ljugholt
» Kaffet är gott idag!
» Nu trillar bevisen in om att Tjuvholt visste om reglerna men struntade i dom ändå, Tjuvholt är nästintill värre än Mona
» Tack- alla ni som gav ert stöd- ...tack Amnesty..En historisk höjdpunkt? Hoppas det...
» Tjuvholt vs Ljugholt
» Kaffet är gott idag!