Thetaxpayer skrev:Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:
"Det gör dom inte.
Men oroa dig inte för eller senare kommer "vanligt folk" att inse att "nya moderaterna"är precis som de gamla. Ett högerparti med målet att stödja de redan besuttna."
Menar du att de svenska väljarna är så korkade att det isf skulle ta dem två mandatperioder att inse detta?
Med tanke på att alliansen och oppositionen var lika stora vid valets utgång och SD hade vågmästarställning, så hade alliansen tur att de sitter kvar.
Heders åt Sahlin. Hon kunde ha gjort upp med SD för att få makten, men det gjorde hon inte. Något som förvånade mig....
Jag tror inte det fanns en reell politisk möjlighet för (s) att samarbeta med (sd) utan att totalt tappa ansiktet inför sina väljare. Mona förtjänar alltså lika mycket heder för detta som för att hon inte slår små barn...
Nja... Jag var mer av åsikten att om valet stod mellan SD och makten så skulle Sahlin välja makten med SD. Oavsett vad som tidigare sades...
Jag är glad jag hade fel i detta.
Varför?
Är du också en av dem som tycker att förslag från SD skall man ABSOLUT inte rösta på bara för att de kommer från dem även om man det var ett bra förslag och man själv tänkt lägga ett liknande förslag om inte SD hunnit före?
Jag är av åsikten att man skall strunta i SD. Alltför ofta har det hänt att politiker ändrar sina åsikter för att SD tycker lika.
Likaså är det fel att snegla på SD när man skall utforma sin politik. Skit i SD... De gör som de vill ändå. Men, ibland har jag tyckt att det är SD som bestämmer politiken iom andra partier kollar först vad SD tycker och sedan utformar de sin politik. Och det är till att låta SD bestämma andra partiers politik.
Skit i SD. En parti skall inte ta hänsyn till vad SD tycker för att utforma sin politik. Även om politiken är snarlik.