Sniperace skrev:satens sjukvård ÄR lika för alla, och självfallet bör frihet innefatta att vem som helst får anlita annan än staten, och att denne då inte belastar staten.ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:
Nej för en del privatvård är inte anslutna till försäkringskassan ex psykologer, sjukgymnaster och då kostar det.
stjäl dessa resureser från den kommunala eller statliga vården?
skulle dessa om de inte var privata suttit på statliga eller kommunala anställningar så att det fanns fler platser där?
så du menar att det ska ´vara förbjudet för de som är rika att köpa saker eller tjänster som fattiga inte har råd med?
anser du även då att det ska vara förbjudet för människor att satsa sina pengar på privata aktörer som en chans att bli friska om den statliga vården inte klarar av att lösa problemen?
jag tycker du verkar förorda en kommuniststa där staten bestämmer allt människor får göra, och där ingen får tjäna pengar för dem ska staten stå för i full rättvisa med samma peng till alla oavsett om de drar sitt strå till stacken eller ej.
DET BLIR ORÄTTVIST OM RIKA KAN FÅ BÄTTRE VÅRD ÄN ANDRA SNIPER!!!
och det är orättvist att rika kan köpa finare bil, finare mat osv, så nu undrar jag vill du förbjuda människor att köpa vård som inte på något sätt tar ressurser från stat eller landets människor? vill du förbjuda mnig att söka ex alternativ privat vård?
vill du förbjuda plastikkirurgi om denna inte är nödvändig för att rika kan köpa sig det med´n inte fattiga osv osv...
jag tror det bor en liten diktator i dig anna.....
Lägg av. Sjukvården ska vara lika för alla, thats it!
vill du förbjuda människor ta lån för en operatin staten vägrar utföra med för att alla inte kan ta detta lån?
vill du ingripa i människors valfrihet?
får jag gå till en homeopat för dig? eller är det förbjudet eftersom staten inte erbjuder det och det är privat sjukvård?
Det beror på behov och situation... Om en person är dödssjuk och behöver snabb hjälp så måste han/hon få gå före(betala) i kön men inte annars.
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2011-10-30, 15:58, ändrad totalt 1 gång