Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
Infra
R.O.F.L
Sniperace
ericTheDog
F.I.S.T
formsvackan
RedMentalCase
11 posters

15% Procent.

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

15% Procent. Empty 15% Procent.

Inlägg  RedMentalCase 2011-10-22, 23:49

En ny undersökning visar att förtroendet för Juhlt rasat ner i botten, 15% anser sig ha störst förtroende för Juholt som statsminister, mot 68 för Reinfeldt.

Fråga: När smög det in sig 15% totalidioter i vårt samhälle, var gick det så himla snett?Smile
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

15% Procent. Empty Sv: 15% Procent.

Inlägg  formsvackan 2011-10-23, 10:34

RedMentalCase skrev:Fråga: När smög det in sig 15% totalidioter i vårt samhälle, var gick det så himla snett?Smile
    Svar: Gissningsvis i samband med att Karl X och grabbarna befriade Danmark från Skåne.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-10-23, 11:56

RedMentalCase skrev:En ny undersökning visar att förtroendet för Juhlt rasat ner i botten, 15% anser sig ha störst förtroende för Juholt som statsminister, mot 68 för Reinfeldt.

Fråga: När smög det in sig 15% totalidioter i vårt samhälle, var gick det så himla snett?Smile

Frågan är varför det är ok att ha svart arbetskraft som Borg, och ändå sitta kvar med förtroende, medan Juholt som bevisligen INTE fuskat eller begått lagbrott tappar i förtroende...... apropå total idioti Shocked
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-10-23, 12:20

F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:En ny undersökning visar att förtroendet för Juhlt rasat ner i botten, 15% anser sig ha störst förtroende för Juholt som statsminister, mot 68 för Reinfeldt.

Frågan är varför det är ok att ha svart arbetskraft som Borg, och ändå sitta kvar med förtroende, medan Juholt som bevisligen INTE fuskat eller begått lagbrott tappar i förtroende...... apropå total idioti Shocked

Har Borg haft svart arbetskraft? Har för mig hans arbetskraft visade sig vara inom ramen för det tillåtna.

Om Juholt inte fuskat så ska väl hon som bor där han övernattar ibland, fortsätta bo gratis?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-10-23, 12:21

15% - Är vänstermupparna nöjda med detta? Pavsett vilket är det lika bra ni vänjer er.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-10-23, 12:23

ericTheDog skrev:

Har Borg haft svart arbetskraft?

JA !

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=974517

Svartjobb även hos finansministern

Finansminister Anders Borg har använt sig av svart arbetskraft i hemmet. Precis som de två ministrar som avgått, Cecilia Stegö Chilò och Maria Borelius, har finansministern betalat svart lön för barnpassning.

”Jag har begått ett allvarligt misstag”
    Fredrik Reinfeldt om Anders Borg

– Det har ju varit så att jag har använt svart städhjälp tidigare. Jag har begått ett allvarligt misstag som jag beklagar, säger Anders Borg.

Den moderate finansministern Anders Borg använde sig av svart städhjälp under tre år, 1997 till 1999, och betalade enligt egen uppskattning mellan 7 000 och 9 000 kronor per år till privatpersoner som städade hemmet.

Tidningen Expressen har publicerat uppgifter från en tidigare barnvakt som Anders Borg anlitat svart. Barnvakten påstår sig ha fått mellan 13 000 och 15 000 kronor per år av Anders Borg. Men finansministern säger att det inte var över 10 000 kronor per år och då fanns inte något krav på att betala in skatt och arbetsgivaravgift, vilket han heller inte gjort.

Ingen kontrolluppgift
    Varken för den svarta barnvakttjänsten eller städningen har Anders Borg heller lämnat kontrolluppgift till Skattemyndigheten, vilket han borde ha gjort enligt gällande lag.

Andra ministrar som har använt svart arbetskraft i hemmen har valt att avgå, men Anders Borg ger inget sådant besked.

– Jag beklagar de misstag jag har gjort och ska värdera den här situationen. Jag tror att jag kan göra insatser som är viktiga i den ekonomiska politiken, men jag ska värdera det vartefter.

Hur allvarligt är det för din situation som finansminister, som ju har hand om skatter, att du har betett dig på det här sättet?

– Alla övertramp mot reglerna och bör undvikas. Jag beklagar de misstag jag har gjort.

Vad kan du göra för att återvinna förtroende när det gäller saker man bör göra enligt lagarna?

– Man bör försöka följa lagar och regler, och det försöker jag göra. Men alla människor begår misstag, och jag begår misstag, och det beklagar jag.

Vad är anledningen till att du inte har berättat det här för Fredrik Reinfeldt?

– Jag måste vidgå att jag hade inte reflekterat över detta förrän jag fick frågorna om min barnvakt, och då valde jag att redovisa detta, säger finansminister Anders Borg.

”En mindre förseelse”
    Statsminister Fredrik Reinfeldt är pressad av att den ena ministern efter den andra hamnar i blåsväder. Men har fortsatt förtroende för finansministern:

– Jag tror att han liksom många andra för att få livet att gå ihop, har haft en mindre förseelse, som jag tror att han själv upplever att det är, och att det inte hindrar honom från att kunna göra ett bra jobb som finansminister, säger Fredrik Reinfeldt.

Erik Ridderstolpe
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-10-23, 12:24

ericTheDog skrev:15% - Är vänstermupparna nöjda med detta? Pavsett vilket är det lika bra ni vänjer er.

Ja det finns risk för detta när pressen och media är i huvudsak höger-ägd, i ett "demokratiskt samhälle"
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-10-23, 12:34

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Fråga: När smög det in sig 15% totalidioter i vårt samhälle, var gick det så himla snett?Smile
    Svar: Gissningsvis i samband med att Karl X och grabbarna befriade Danmark från Skåne.

så det var befria? kanske är det då samma sak med de länder USA nu slagits i de befriar?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-10-23, 12:36

Men finansministern säger att det inte var över 10 000 kronor per år och då fanns inte något krav på att betala in skatt och arbetsgivaravgift, vilket han heller inte gjort.

Over and out.

Sen är det ju som så att svenska folkets dom är solklar. Vi har förtroende för Borg, men inte för Juholt. Det kan ju vara som så att Borgs "misstag" ligger väldigt nära den vanligt folks egna små "misstag". Samtidigt möter Juholts bidragsfusk väldigt liten förståelse eftersom det är något vanligt folk inte ägnar sig åt (15% kanske?)
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-10-23, 12:39

ericTheDog skrev:Men finansministern säger att det inte var över 10 000 kronor per år och då fanns inte något krav på att betala in skatt och arbetsgivaravgift, vilket han heller inte gjort.

Over and out.

Sen är det ju som så att svenska folkets dom är solklar. Vi har förtroende för Borg, men inte för Juholt. Det kan ju vara som så att Borgs "misstag" ligger väldigt nära den vanligt folks egna små "misstag". Samtidigt möter Juholts bidragsfusk väldigt liten förståelse eftersom det är något vanligt folk inte ägnar sig åt (15% kanske?)

Så när det är omoralisk a la Anders Borg enligt gällande regler , är det okej ?
    Men när det är omoralisk a la Juholt enligt gällande regler s¨å är det inte okej ?
    Snälla förklara logiken i detta ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-10-23, 12:47

men nu ska man ju inte dra skatt för den som tjänar mindre än 10.000 per år!

alla mina barn har sålt kvällsposten på lördagar och söndagar och det har aldrig dragits skatt på de pengarna, då gör alltså kvällsposten fel som har dem som "svartjobbare"?

och fortfarande, en majoritet har MEER förtroende för Borg och en minoritet för juholt Very Happy

dumförklqarar du majorioteten och framställer dig som så mycket mer vetande och mycket bättre person än dessa?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-10-23, 12:56

Sniperace skrev:men nu ska man ju inte dra skatt för den som tjänar mindre än 10.000 per år!

alla mina barn har sålt kvällsposten på lördagar och söndagar och det har aldrig dragits skatt på de pengarna, då gör alltså kvällsposten fel som har dem som "svartjobbare"?

och fortfarande, en majoritet har MEER förtroende för Borg och en minoritet för juholt Very Happy

dumförklqarar du majorioteten och framställer dig som så mycket mer vetande och mycket bättre person än dessa?

Jag dumförklara dom som tycker att omoraliska handlingar är Ok för blåa, men fel för S
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-10-23, 13:03

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:men nu ska man ju inte dra skatt för den som tjänar mindre än 10.000 per år!

Jag dumförklara dom som tycker att omoraliska handlingar är Ok för blåa, men fel för S

men du tyckér ju omoraliska handlingar är ok för vänster, men det lilla minsta hos högern är ett brott mot mänskligheten iu dina ögon?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-10-23, 13:46

F.I.S.T skrev:

Nej Fist, det var inte frågan, men om du tvunget vill ha svar på den så är skillnaderna enorma på alla sätt och vis, det inser du själv om du sätter på hjärnan, prova, det gör kanske ont i början.
    Dumvänstern fattar inte skillnaden, större delen av svenska folket gör det naturligtvis.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-10-23, 13:50

F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:15% - Är vänstermupparna nöjda med detta? Pavsett vilket är det lika bra ni vänjer er.

Ja det finns risk för detta när pressen och media är i huvudsak höger-ägd, i ett "demokratiskt samhälle"

Man måste kalla dig idiot, de som avslöjade Juholt var Aftonbladet.
    Men lev du kvar i din sagovärld där du inbillar dig att Juholt och vänsterns imbecillitet och oduglighet är pressens eller nån annans fel. Det är ju fullt korrekt enligt din världsbild.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-10-23, 14:19

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

så det var befria? kanske är det då samma sak med de länder USA nu slagits i de befriar?
    Vem/vilka har då USA befriat från Irak ?
    Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-10-23, 14:39

15%, vilka är de dårarna som anser att Juholt vore bättre skickad att leda landet än Juholt?, formsvackan räknas inte, det är ju ett frispel.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-10-23, 14:51

RedMentalCase skrev:15%, vilka är de dårarna som anser att Juholt vore bättre skickad att leda landet än Juholt?, formsvackan räknas inte, det är ju ett frispel.
    att Juholt vore bättre skickad att leda landet än Juholt

Var det frispel du sa ?
    Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-10-23, 15:25

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

Very Happy

de har befriat Irak från svinet Saddam Hussein och hans tyranner, de befriade Afghanistan från Talibanväldet, och nu har Libyen befriats från sin diktator Ghadaffi...
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-10-23, 15:56

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

Very Happy

de har befriat Irak från svinet Saddam Hussein och hans tyranner, de befriade Afghanistan från Talibanväldet, och nu har Libyen befriats från sin diktator Ghadaffi...
    Börja om i ärendet, vem "smög in 15% totalidioter i vårt samhälle" genom att befria vem från vem ?
    Very Happy

Btw: USA har inte befriat Afghanistan från något Talibanvälde, man införde detsamma.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-10-23, 16:51

F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Men finansministern säger att det inte var över 10 000 kronor per år och då fanns inte något krav på att betala in skatt och arbetsgivaravgift, vilket han heller inte gjort.

Over and out.

Så när det är omoralisk a la Anders Borg enligt gällande regler , är det okej ?
    Men när det är omoralisk a la Juholt enligt gällande regler s¨å är det inte okej ?
    Snälla förklara logiken i detta ?

Moral och logik är inte kopplingsbara storheter. Men då du inte förstod min förra förklaring så försöker jag igen:

Svart städhjälp är allmänt socialt accepterat. Bidragsfusk däremot är långt långt ifrån accepterat.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-10-23, 16:54

F.I.S.T skrev:

Den enda du har makt att dumförklara är dig själv. Du begriper uppenbarligen inte skillnaden mellan att anlita svart städhjälp och att bidragsfuska för stora belopp.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-10-23, 19:51

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

Very Happy

Börja om i ärendet, vem "smög in 15% totalidioter i vårt samhälle" genom att befria vem från vem ?
    Very Happy

Btw: USA har inte befriat Afghanistan från något Talibanvälde, man införde detsamma.

den som förde in befria torde väl vara du, men varför du blandade in sdkåne och karl den tionde har jag inte lyckats förstå...

menar du mäöjligen att hans stöld av skåne har fått den inverkan?
    källa, och länjksar ssamt en logisk trovärdig förklaring önskas, eller var det bara ett försök ast vara rolig?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-10-23, 23:53

ericTheDog skrev:
    Svart städhjälp är allmänt socialt accepterat. Bidragsfusk däremot är långt långt ifrån accepterat.

Utöver din bristande förmåga att uttrycka dig adekvat och till ämnet relevant, så framställer du dig här som rakt ut sagt ointellektuell och obildad.
    Vem har bestämt att svart städhjälp nu helt plötsligt är socialt accepterat ? ...är det du ? ... Hittills har jag sett massor av inlägg från forumhögern där ni prisat RUT JUST FÖR ATT SKULLE TA BORT SVART STÄDHJÄLP ....
    Förklara gärna hur du ska ha det nu då ?... är det bra eller inte bra med svart städhjälp ??
    Ochfaktum kvarstår Borg ansåg sig själv ha gjort fel, och bad om ursäkt, precis som Juholt gjort.
    Fast det är beklämmande att du far med osanningar nu när du fått "jobb" på reklambyrån för borgerlig propaganda.... för Juholt har inte fuskat, han redovisade tydligt vad han tänkte göra, OCH FICK DET GODKÄNT.
    Omoraliskt ??? JA! ..... ska juholt ha skit för det JA !
    Ska Borg ha skit för sitt handlande ? JA !
    Varför är det då bara Borg som klarar sig undan ??.... fundera på det en stund ni
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2011-10-24, 00:10

F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:

Utöver din bristande förmåga att uttrycka dig adekvat och till ämnet relevant, så framställer du dig här som rakt ut sagt ointellektuell och obildad.
    Vem har bestämt att svart städhjälp nu helt plötsligt är socialt accepterat ? ...är det du ? ... Hittills har jag sett massor av inlägg från forumhögern där ni prisat RUT JUST FÖR ATT SKULLE TA BORT SVART STÄDHJÄLP ....
    Förklara gärna hur du ska ha det nu då ?... är det bra eller inte bra med svart städhjälp ??
    Ochfaktum kvarstår Borg ansåg sig själv ha gjort fel, och bad om ursäkt, precis som Juholt gjort.
    Fast det är beklämmande att du far med osanningar nu när du fått "jobb" på reklambyrån för borgerlig propaganda.... för Juholt har inte fuskat, han redovisade tydligt vad han tänkte göra, OCH FICK DET GODKÄNT.
    Omoraliskt ??? JA! ..... ska juholt ha skit för det JA !
    Ska Borg ha skit för sitt handlande ? JA !
    Varför är det då bara Borg som klarar sig undan ??.... fundera på det en stund ni

Juholt klarade sig väl också? Eller sitter du inne på annan information?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 11:26