Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
lazy
marxisten
ericTheDog
7 posters

    Juholt - snaran dras åt

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Juholt - snaran dras åt Empty Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  ericTheDog 2011-10-12, 00:02

    Jag spår att det inte blir någon riksdagsdebatt för Juholt imorgon. Morgonnyheterna torde meddela att han avgår och tar en lång lång lång timeout. Jag tycker synd om honom, för det kan inte vara någon höjdare att vara jagad av drevet.

    Idag har Juholts assistent meddelat att Juholt mycket väl kände till reglerna redan i Augusti, men trots detta fortsatte ta ut extra full ersättning för del i lägenhet.

    Det har framkommit att Juholt gick bakom ryggen på Morgan Johansson som tvingades framstå som ett fån. Juholt lämnade s-mötet efter 20 minuter utan att svara på några frågor från de sina. Han hävdade att han har ett starkt stöd i gruppen. Detta verkar dock inte stämma efter att media pratat med denna grupp.

    Vilken j-a soppa. Detta går inte. Juholts sista dag som partiledare var troligen idag.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  marxisten 2011-10-12, 00:56

    ericTheDog skrev:Jag spår att det inte blir någon riksdagsdebatt för Juholt imorgon.

    19 nyheterna på TV4 sa de att han skulle delta, det var det sista jag hörde.

    Men ska bli spännande att se om han delta. Vilken tid är debatten i sådana fall?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  ericTheDog 2011-10-12, 01:11

    marxisten skrev:
    ericTheDog skrev:Jag spår att det inte blir någon riksdagsdebatt för Juholt imorgon.

    19 nyheterna på TV4 sa de att han skulle delta, det var det sista jag hörde.

    Men ska bli spännande att se om han delta. Vilken tid är debatten i sådana fall?


    Riksdagsdebatter brukar ske på förmiddagen. Antagligen för att så få som möjligt ska kunna följa dem.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  lazy 2011-10-12, 01:14

    Stackars Juholt som var den som stack kniven i Mona S och vred om Smile men till skillnad mot eric så tror jag att han trots allt kommer att sitta kvar, sossarna har inte råd att byta ut ytterligare en partiledare inom ett år och förresten, vem ska de ta istället?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  ericTheDog 2011-10-12, 01:22

    lazy skrev:Stackars Juholt som var den som stack kniven i Mona S och vred om Smile men till skillnad mot eric så tror jag att han trots allt kommer att sitta kvar, sossarna har inte råd att byta ut ytterligare en partiledare inom ett år och förresten, vem ska de ta istället?


    Spännande att se vem av oss som får rätt. Jag tror nämligen inte de har råd att ha honom kvar. Vem de ska ta istället? Ingen aning! Men jag anser inte att Juholt är lösningen. Han är bara ett av många problem.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  lazy 2011-10-12, 01:43

    ericTheDog skrev:
    Spännande att se vem av oss som får rätt. Jag tror nämligen inte de har råd att ha honom kvar. Vem de ska ta istället? Ingen aning! Men jag anser inte att Juholt är lösningen. Han är bara ett av många problem.

    Nej, Juholt är definitivt inte lösningen, han har radat upp misstag på ett sätt som gör att man har ett pärlband av misslyckanden, börja med Libyen-historien men vem vågar i det här läget ställa sig upp och säga att jag är beredd att leda Socialdemokraterna?

    Alla de s.k förhandsfigurerna har redan sagt nej och om inte sossarna har en joker i rockärmen så sitter de nog med det de har, Juholt, inte för att jag gråter över det men det vore ju trevligt med lite mera motstånd. Smile
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  ericTheDog 2011-10-12, 01:52

    Det är riktigt att det inte finns några stora namn. Men jag anser att en doldis vore bättre än Juholt.

    Dock har sosseriet större problem än så. De måste göra upp med sin rabiata vänsterfalang. Sparka ut dem. Därefter kan de skaffa sig en politik. Denna process kommer att ta minst 8 år till. Under tiden spelar det ingen roll vem som leder partiet.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  lazy 2011-10-12, 02:07

    ericTheDog skrev:Dock har sosseriet större problem än så. De måste göra upp med sin rabiata vänsterfalang. Sparka ut dem. Därefter kan de skaffa sig en politik. Denna process kommer att ta minst 8 år till.

    Där är nog sossarnas riktiga problem, det funkar inte att samarbeta med hel/halvkommunister.

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  RedMentalCase 2011-10-12, 14:55

    Nu har Juholts assistent! tagit timeout, man kan undra vad som rör sig i huvet på klanen Juholt, kanske Juholt ska fråga sin kulbo om hur åtalsprocesser går till?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  formsvackan 2011-10-12, 15:23

    ericTheDog skrev:Dock har sosseriet större problem än så. De måste göra upp med sin rabiata vänsterfalang. Sparka ut dem. Därefter kan de skaffa sig en politik.
    Vad ska de då kalla sig, Nya Folkpartiet ?

    Det socialdemokratin behöver göra är att hitta tillbaka till rötterna och sparka ut alla förbaskade smygbrackor ur rörelsen.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  DirtyDog 2011-10-12, 17:58

    ericTheDog skrev:Det har framkommit att Juholt gick bakom ryggen på Morgan Johansson som tvingades framstå som ett fån.
    Jo, Juholt gav väl klartecken för Reepalu's utspel om att utvisa "ny-svenskar" och tog sen avstånd från uttalandet när han förstod vart vindarna blåste? Laughing
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Juholt - snaran dras åt Empty Problem

    Inlägg  Secrist 2011-10-12, 18:03

    Sossarnas problem är att de inte har någon given partiledarkandidat. Sossarna själv börjar tröttna på Juholts uttalanden till höger och vänster som han inte har något som helst stöd för inom det egna partiet. Pensionerna, Libyen, skuggbudgeten. Listan över fiaskon börjar bli lång.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  ericTheDog 2011-10-12, 19:03

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Dock har sosseriet större problem än så. De måste göra upp med sin rabiata vänsterfalang. Sparka ut dem. Därefter kan de skaffa sig en politik.
    Vad ska de då kalla sig, Nya Folkpartiet ?

    Det socialdemokratin behöver göra är att hitta tillbaka till rötterna och sparka ut alla förbaskade smygbrackor ur rörelsen.


    Det är vad de också tror och det är därför det blir så fel. Socialdemokratin behöver bli ett trovärdigt arbetarparti. Men först måste de inse att det är dagens arbetare de måste rikta sig till. Dagens arbetare säger nej tack till skattehöjningar.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  ericTheDog 2011-10-12, 19:05

    Secrist skrev:Sossarnas problem är att de inte har någon given partiledarkandidat. Sossarna själv börjar tröttna på Juholts uttalanden till höger och vänster som han inte har något som helst stöd för inom det egna partiet. Pensionerna, Libyen, skuggbudgeten. Listan över fiaskon börjar bli lång.

    Nja, huvudproblemet är att de inte har någon politik. Då blir det svårt att leda ett parti.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Juholt - snaran dras åt Empty Leda

    Inlägg  Secrist 2011-10-12, 22:53

    ericTheDog skrev:
    Secrist skrev:Sossarnas problem är att de inte har någon given partiledarkandidat. Sossarna själv börjar tröttna på Juholts uttalanden till höger och vänster som han inte har något som helst stöd för inom det egna partiet. Pensionerna, Libyen, skuggbudgeten. Listan över fiaskon börjar bli lång.

    Nja, huvudproblemet är att de inte har någon politik. Då blir det svårt att leda ett parti.

    Delvis. Men problemet just nu för sossarna och Juholt är snarare att han slänger ur sig saker som inte har någon förankring inom partiet. Uttalanden som inte ens diskuterats inom partiet, än mindre någon överenskommelse.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  ericTheDog 2011-10-12, 23:24

    Secrist skrev:
    ericTheDog skrev:
    Secrist skrev:Sossarnas problem är att de inte har någon given partiledarkandidat. Sossarna själv börjar tröttna på Juholts uttalanden till höger och vänster som han inte har något som helst stöd för inom det egna partiet. Pensionerna, Libyen, skuggbudgeten. Listan över fiaskon börjar bli lång.

    Nja, huvudproblemet är att de inte har någon politik. Då blir det svårt att leda ett parti.

    Delvis. Men problemet just nu för sossarna och Juholt är snarare att han slänger ur sig saker som inte har någon förankring inom partiet. Uttalanden som inte ens diskuterats inom partiet, än mindre någon överenskommelse.

    Håller med. Juholt har gjort bort å det grövsta. T.o.m inbitna socialdemokrater överväger att sluta rösta på partiet. Det är faktiskt katastrof för s.

    Sponsored content


    Juholt - snaran dras åt Empty Sv: Juholt - snaran dras åt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 23:33