ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Jag undrar hur lång tid alliansen har att utplåna sig själva, när vanligt folk kommer på vad de har gjort med samhällets välfärd och trygghet...?
Ja, du har ju tjatat om det i flera år nu utan att få rätt. "Snart vaknar svenskarna.....".
Ja det hoppas jag att det sker så snart som det är möjligt för en orättvis politik är inte bra för Sverige. Det är derför som vi har så mycket ökade problem i landet som vi aldrig kommer att komma till bukt med om inte politiken ändras och alla människan sätts i centrum och inte bara "vissa".
En rättvis politik skulle innebära att bidragslyftare får ta ett större ansvar för sin egen försörjning. Försäkringarna är till för de som är sjuka och arbetslösa på riktigt.
Att vi skulle ha en massa ökande problem är givetvis nonsens. Vi har aldrig haft det så bra som nu.
Är det någon som någonsin har hävtad något annat än att de som är arbetlösa och de som är sjuka ka ha sina försäkringar?
Ja sen blundar du för att vi aldrig har haft det så här bra. Jag skulle vilja påstå att vi har aldrig haft ett så oroligt land som nu...
Sorry, Anna. Det där du nyss skrev var ovanligt korkat. Sverige har genom tiderna varit utsatt för omfattande oroligheter. Så är det inte idag. Vi har det bättre än någonsin. Vår generation har det t.ex oerhört mycket bättre än våra föräldrar ens kunde drömma om.
Tyck det du men där anser jag att du har väldigt fel i! Försök att se hela Sverige och hur det ser ut...
Jag kan meddela att de förfäder som levde extremt fattigt i glesbygden på t.ex 30-talet skulle garvat läppen av sig åt dig och ditt ändlösa gnäll. I jämförelse med dem är du sinnessjukt bortskämd. Och nej, jag vill inte ha det som på 30-talet igen.