lazy skrev:formsvackan skrev:Om en vänsterpolitiker begår brott enbart pga att denne är just vänsterpolitiker, har det naturligtvis ett värde att informera om saken. Om anledningen till brottet är en annan, är omnämnandet i så fall inget annat än ett försök att misskreditera vänsterpolitiker som grupp. Sak samma gäller också kenyaner, norrmän och skåningar. Naturligtvis är du i din fulla rätt att göra så om du vill, i alla fall om du beaktar lagens bokstav beträffande bl.a. hets mot folkgrupp.
Vänligen observera att jag inte beskyller dig för hets mot folkgrupp.
Men det finns en grupp som det alltid är berättigat att klumpa ihop, konstigt nog eftersom det finns väldigt många olika åsikter inom Israel. Hyckleri?
formsvackan on fre sep 16, 2011 8:30 pm
Israelernas inställning till muslimer skiljer sig inte markant från liknande lösningar, men de kallas inte nazister. Det finns ingen klar klassning av människor med sådana idéer. Förmodligen beroende på att vi alla ska klä oss i säck och aska i syfte att gör bot inför de eviga offren, judarna. Var vänlig observera att jag skiljer klart mellan judar och israeler, den första gruppen är ett gäng vanliga människor med en gemensam tro, den senare ett samling kompletta idioter.
Var vänlig observera att jag skiljer klart mellan judar och israeler, den första gruppen är ett gäng vanliga människor med en gemensam tro, den senare ett samling kompletta idioter.
Innan vi vinglar ut i anklagelser om hyckleri borde vi kanske enas om en gemensam definition avseende de jag kallar för "kompletta idioter". Att det finns ett mycket stort antal aktningsvärda åsikter och människor i Israel betvivlar jag inte det minsta, tvärtom.
Vore mina aversioner riktade mot gruppen judar vore det förmodligen ett angrepp på en folkgrupp, och dessutom ett självmål, om än ett pyttelitet sådant