Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
Infra
Sniperace
Redvictory
Sossar ee lata
8 posters

Är detta ännu ett mord av en nysvensk pappa som mördar sina barn av något hedersskäl?

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Är detta ännu ett mord av en nysvensk pappa som mördar sina barn av något hedersskäl? - Sida 2 Empty Sv: Är detta ännu ett mord av en nysvensk pappa som mördar sina barn av något hedersskäl?

Inlägg  formsvackan 2011-09-20, 14:33

lazy skrev:
    formsvackan skrev:Om en vänsterpolitiker begår brott enbart pga att denne är just vänsterpolitiker, har det naturligtvis ett värde att informera om saken. Om anledningen till brottet är en annan, är omnämnandet i så fall inget annat än ett försök att misskreditera vänsterpolitiker som grupp. Sak samma gäller också kenyaner, norrmän och skåningar. Naturligtvis är du i din fulla rätt att göra så om du vill, i alla fall om du beaktar lagens bokstav beträffande bl.a. hets mot folkgrupp.

Vänligen observera att jag inte beskyller dig för hets mot folkgrupp.

Men det finns en grupp som det alltid är berättigat att klumpa ihop, konstigt nog eftersom det finns väldigt många olika åsikter inom Israel. Hyckleri?

formsvackan on fre sep 16, 2011 8:30 pm

Israelernas inställning till muslimer skiljer sig inte markant från liknande lösningar, men de kallas inte nazister. Det finns ingen klar klassning av människor med sådana idéer. Förmodligen beroende på att vi alla ska klä oss i säck och aska i syfte att gör bot inför de eviga offren, judarna. Var vänlig observera att jag skiljer klart mellan judar och israeler, den första gruppen är ett gäng vanliga människor med en gemensam tro, den senare ett samling kompletta idioter.

Var vänlig observera att jag skiljer klart mellan judar och israeler, den första gruppen är ett gäng vanliga människor med en gemensam tro, den senare ett samling kompletta idioter.

Innan vi vinglar ut i anklagelser om hyckleri borde vi kanske enas om en gemensam definition avseende de jag kallar för "kompletta idioter". Att det finns ett mycket stort antal aktningsvärda åsikter och människor i Israel betvivlar jag inte det minsta, tvärtom.

Vore mina aversioner riktade mot gruppen judar vore det förmodligen ett angrepp på en folkgrupp, och dessutom ett självmål, om än ett pyttelitet sådant Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Är detta ännu ett mord av en nysvensk pappa som mördar sina barn av något hedersskäl? - Sida 2 Empty Sv: Är detta ännu ett mord av en nysvensk pappa som mördar sina barn av något hedersskäl?

Inlägg  formsvackan 2011-09-20, 14:43

Sniperace skrev:ok, mao är det då fel att skriva i tidningen att en moderat politiker togs för rattfylla, eller att en vänsterpolitiker togs för våldtäkt osv osv, men ändå är det alltid så i tidningarna
    Rattfyllan och/eller våldtäkten är knappast ett resultat av vare sig partitillhörighet eller ideologi. Möjligtvis kan man ha en viss förståelse för hyenorna bakom tangentborden ifall gärningsmännen är offentliga personer som i sin roll har en märkbar påverkan på vårt samhälle, om inte är det bara sladder och rubriker i syfte att öka lösnummerförsäljningen.

Jag kan inte förstå att omnämnade av kvinnans ursprung i det aktuella fallet vore annat än onödigt sladder, men nu höll ju sig skribenten för god för sådant, så vi behöver inte orda mer om det.

Senast ändrad av formsvackan den 2011-09-20, 15:11, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-09-20, 14:45

formsvackan skrev:
    lazy skrev:
    formsvackan skrev:Om en vänsterpolitiker begår brott enbart pga att denne är just vänsterpolitiker, har det naturligtvis ett värde att informera om saken. Om anledningen till brottet är en annan, är omnämnandet i så fall inget annat än ett försök att misskreditera vänsterpolitiker som grupp. Sak samma gäller också kenyaner, norrmän och skåningar. Naturligtvis är du i din fulla rätt att göra så om du vill, i alla fall om du beaktar lagens bokstav beträffande bl.a. hets mot folkgrupp.

Men det finns en grupp som det alltid är berättigat att klumpa ihop, konstigt nog eftersom det finns väldigt många olika åsikter inom Israel. Hyckleri?

Israelernas inställning till muslimer skiljer sig inte markant från liknande lösningar, men de kallas inte nazister. Det finns ingen klar klassning av människor med sådana idéer. Förmodligen beroende på att vi alla ska klä oss i säck och aska i syfte att gör bot inför de eviga offren, judarna. Var vänlig observera att jag skiljer klart mellan judar och israeler, den första gruppen är ett gäng vanliga människor med en gemensam tro, den senare ett samling kompletta idioter.

Var vänlig observera att jag skiljer klart mellan judar och israeler, den första gruppen är ett gäng vanliga människor med en gemensam tro, den senare ett samling kompletta idioter.

Innan vi vinglar ut i anklagelser om hyckleri borde vi kanske enas om en gemensam definition avseende de jag kallar för "kompletta idioter". Att det finns ett mycket stort antal aktningsvärda åsikter och människor i Israel betvivlar jag inte det minsta, tvärtom.

Vore mina aversioner riktade mot gruppen judar vore det förmodligen ett angrepp på en folkgrupp, och dessutom ett självmål, om än ett pyttelitet sådant Very Happy

Iom den här meningen så har jag liite svårt att hålla med dig om "pyttelitet självmål." Wink

Israelernas inställning till muslimer skiljer sig inte markant från liknande lösningar, men de kallas inte nazister.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-20, 14:49

lazy skrev:Iom den här meningen så har jag liite svårt att hålla med dig om "pyttelitet självmål." Wink

Israelernas inställning till muslimer skiljer sig inte markant från liknande lösningar, men de kallas inte nazister.
    I och för sig bestod självmålet i att min farmor var judinna Very Happy

Läs det så här om det passar dig bättre.

De kompletta idioternas inställning till muslimer skiljer sig inte markant från liknande lösningar, men de kallas inte nazister.

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-20, 16:07

Israelernas inställning till muslimer skiljer sig inte markant från liknande lösningar, men de kallas inte nazister.....

Spärra den röda nassen form , fast han kallas inte nazist?Smile
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-20, 16:09

RedMentalCase skrev:Israelernas inställning till muslimer skiljer sig inte markant från liknande lösningar, men de kallas inte nazister.....

Spärra den röda nassen form , fast han kallas inte nazist?Smile
    Love U 2
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-20, 16:18

Har inte form ens vett att skämmas över sina grova syftningar som påminner om de man hör från mullorna i Iran och andra extrema fanatiker.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-20, 16:30

RedMentalCase skrev:Har inte form ens vett att skämmas över sina grova syftningar som påminner om de man hör från mullorna i Iran och andra extrema fanatiker.
    Eftersom jag inte lyssnat till mullorna i Iran, vet jag inte riktigt vad ska jag skämmas för. Vad gäller extrema fanatiker har jag "lyssnat till" både dig och BH under flera år utan att bryta ihop. I meningsutbyten med er har jag försökt göra detta på er nivå och det behöver jag väl inte skämmas för. Erik Axel Karlfeldt skrev ju att Fridolin plägade "tala med bönder på bönders vis och med lärde män på latin" och Fridolin var en klok man.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-09-20, 21:47

formsvackan skrev:
    lazy skrev:

On the eve of its 63rd Independence Day, Israel's population stood at 7,746,000, according to figures released by the Central Bureau of Statistics (CBS). Some 5,837,000 of the population (75.3 percent) are Jewish Israelis, 1,587,000 (20.5%) are Israeli Arabs and those not identified as either make up the remaining 4.2% of the population, or 322,000 people. When the state was established, there were only 806,000 residents, with this number reaching its first and second million in 1949 and 1958 respectively. Today, over 70% of the total Jewish population are "Sabras" - born in Israel - compared with 35% native-born in 1948.

Av ngn anledning så har jag väldigt svårt att tro på dig. Wink Självmål eller inte.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-21, 15:46

lazy skrev:Av ngn anledning så har jag väldigt svårt att tro på dig. Wink Självmål eller inte.
    Vad är det du inte tror ?

Att göra skillnad på judar och Israeler var något jag för många år sedan uppmanades göra av Rädda Barnens f.d. generalsekreterare, en god vän som varit verksam i mellanöstern under många år.

Jag anser att de personer som ser staten Israel såsom varandes något stående över internationella lagar, förordningar och mänskliga rättigheter, är att betrakta såsom kompletta idioter. Är detta svårt att förstå ?

Jag skulle kanske ha använt begreppet Israelfanatiker för att göra det begripligt för dig, men du får acceptera att jag med Israeler i detta sammanhang inte menar samtliga i Israel folkbokförda, utan endast dem som med hänvisning till både ditt och datt beviljar staten Israel rättigheten att hänsynslöst ta både liv och egendom från andra, allt efter eget gottfinnande.

Man behöver dessutom inte vara folkbokförd i Israel för att räknas till denna erbarmliga skara.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:36