RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:RedclownIII skrev:
Jo vi kan ha det bättre men får inte för vänsterväljarna.
vilka inkluderar du i "vi" ?
Varför frågar du inte Anna vilka hon inkluderar i vi?
Jag frågar dig ... har du inget svar ?
RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:RedclownIII skrev:
lazy skrev:ANNA2LINK skrev:Har vi inte råd att ha ett välfärdssamhälle i Sverige? Vill högern ha ett välfärdssamhälle? De vill ju att alla ska klara sig själva på sin lön, de vill att arbetslösa/sjuka ska klara sig på sina försäkringar. Att Alliansen/högern vill rasera samhället märks ju tydligt. Att inte fler människor ser det är mycket beklagligt.
Högern vill ha det som i USA där det finns stora klasskillnader. Det märks att vi är på väg dit om vi inte får en annan politik snart. Skrämmande utveckling för Sverige. Man känner snart inte igen sitt eget land.
Jag vill inte ha detta egocentriska samhälle där storleken på plånboken styr hela ditt liv. Styr vilken vård du får, styr skola och omsorg mm mm. I ett välfärdssamhälle så ska inte storleken på plånboken styra, om du är fattig eller rik. Alla har rätt till att ha en viss trygghet.
Det är verkligen högerpolitik som förs idag, där rikast vinner...
Jag hoppas på att vi svenskar säger ifrån om detta samhälle snarast möjligt. Detta samhälle skadar hela Sverige och gör att Sverige blir splittrat. Jag vill ha ett Sverige som håller ihop, där människor stödjer och stöttar varann. Jag vill inte ha detta kalla,egoistiska klimat.
Vi behöver ett röd/grönt samhälle för att alla ska få det så bra som möjligt! Sverige är verkligen på väg åt helt fel håll!!!
Jag önskar nästan att du haft möjlighet att flytta till USA ett år el. så, hade varit kul att läsa vad du tycker om Sveriges sociala skyddsnät efter det.
F.I.S.T skrev:RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:RedclownIII skrev:
F.I.S.T skrev:lazy skrev:ANNA2LINK skrev:Har vi inte råd att ha ett välfärdssamhälle i Sverige? Vill högern ha ett välfärdssamhälle? De vill ju att alla ska klara sig själva på sin lön, de vill att arbetslösa/sjuka ska klara sig på sina försäkringar. Att Alliansen/högern vill rasera samhället märks ju tydligt. Att inte fler människor ser det är mycket beklagligt.
Högern vill ha det som i USA där det finns stora klasskillnader. Det märks att vi är på väg dit om vi inte får en annan politik snart. Skrämmande utveckling för Sverige. Man känner snart inte igen sitt eget land.
Jag vill inte ha detta egocentriska samhälle där storleken på plånboken styr hela ditt liv. Styr vilken vård du får, styr skola och omsorg mm mm. I ett välfärdssamhälle så ska inte storleken på plånboken styra, om du är fattig eller rik. Alla har rätt till att ha en viss trygghet.
Det är verkligen högerpolitik som förs idag, där rikast vinner...
Jag hoppas på att vi svenskar säger ifrån om detta samhälle snarast möjligt. Detta samhälle skadar hela Sverige och gör att Sverige blir splittrat. Jag vill ha ett Sverige som håller ihop, där människor stödjer och stöttar varann. Jag vill inte ha detta kalla,egoistiska klimat.
Vi behöver ett röd/grönt samhälle för att alla ska få det så bra som möjligt! Sverige är verkligen på väg åt helt fel håll!!!
Jag önskar nästan att du haft möjlighet att flytta till USA ett år el. så, hade varit kul att läsa vad du tycker om Sveriges sociala skyddsnät efter det.
precis det är till USAs dåliga sociala skyddsnät som alliansen siktar
RedMentalCase skrev:Du Anna, kanske det vore bäst för dig om du försökte luta dig tillbaka och ta det lite lugnt ett tag, du verkar ha fått nån slags psykos?
ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Du Anna, kanske det vore bäst för dig om du försökte luta dig tillbaka och ta det lite lugnt ett tag, du verkar ha fått nån slags psykos?
Nej jag kommer att fortsätta kampen för ett rättvist samhälle länge nu...
RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Du Anna, kanske det vore bäst för dig om du försökte luta dig tillbaka och ta det lite lugnt ett tag, du verkar ha fått nån slags psykos?
Men risken är ju mycket stor att du får ett komplett sammanbrott på alla plan om du inte försöker bryta din psykos, skaffa en hobby eller nåt.
Varför inte skaffa ett jobb?
RedCloud skrev:Varför inte skaffa ett jobb?
Det har framgått med all önskvärd tydlighet att Anna kämpar för ett jobb.
Det enda svar du har på det är att vara spydig och föraktfull.
Men som den lilla skit till människospillra som du är kan du väl inget annat.
Fy fan rent ut sagt vilken vidrig människa du är.
RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:RedclownIII skrev:
Därför att mitt vi är en följd av Annas vi, fuckhead.
F.I.S.T skrev:RedCloud skrev:Varför inte skaffa ett jobb?
kan bara instämma
Anna är "kidnappad" av dumvänstern
ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Du Anna, kanske det vore bäst för dig om du försökte luta dig tillbaka och ta det lite lugnt ett tag, du verkar ha fått nån slags psykos?
RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Du Anna, kanske det vore bäst för dig om du försökte luta dig tillbaka och ta det lite lugnt ett tag, du verkar ha fått nån slags psykos?
Men risken är ju mycket stor att du får ett komplett sammanbrott på alla plan om du inte försöker bryta din psykos, skaffa en hobby eller nåt.
ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Du Anna, kanske det vore bäst för dig om du försökte luta dig tillbaka och ta det lite lugnt ett tag, du verkar ha fått nån slags psykos?
Det är lugnt, jag klarar mig...
RedCloud skrev:Varför inte skaffa ett jobb?
F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Du Anna, kanske det vore bäst för dig om du försökte luta dig tillbaka och ta det lite lugnt ett tag, du verkar ha fått nån slags psykos?
Det är tydligt på personens nick "Redmentalcase" tillika på hans inlägg att det är han som har problem med psyket
ANNA2LINK skrev:RedCloud skrev:Varför inte skaffa ett jobb?
Ja det spelar ingen roll tydligen hur mycket jag pratar om det så vill högern tro att jag vill komma ur min situation. Spydig kan man säga ja...
Ska på den arbetsförberedande kursen i morgon...
Och det är du den rätte personen att bedömma?
F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Du Anna, kanske det vore bäst för dig om du försökte luta dig tillbaka och ta det lite lugnt ett tag, du verkar ha fått nån slags psykos?
Det är tydligt på personens nick "Redmentalcase" tillika på hans inlägg att det är han som har problem med psyket
RC har påpassligt missat att jag lyckönskat dig ett flertal gånger nu,