Sniperace 2011-09-04, 11:05
[quote="RedCloud"]
Med andra ord bör då kommunerna oavsett om se är alliansstyrda eller sossestyrda se till att ge dem detta,
Det har inget med färgen på de kommunalt styrande att göra, det står i socialtjänstlagen.
javisst, men denna kan den som vräks sätta ur spel genom att vägra följa deras beslut om ex plats att bo på, hur gör man då?
SOm jag ser det så borde kanske vissa skiljas åt,
Det kan också jag tycka ibland, men det är lite förmätet dock.
Sverige är snudd på världsledande att ta barn från föräldrar, ibland befogat, ibland inte.
Ja, och tyvärr även att inget göra trots att det varnats från alla håll och kanter och barn far illa.
Ofta verka det bara ligga prestige i beslut från en del sådana handläggare, jag vet själv ett sådant där socialen motarbetade en killes krav på ensam vårdnad av ett barn, där mamman var grav alkoholmissbrukare som levde ett fruktansvärt irrande liv, men pga personkemi motarbetade handläggaren på soc honom totalt, och hans dotter fick lev sin uppväxt i misär med sin mor som misshandlade henne både fysiskt och psykiskt.
Men det är en svår balansgång att alltid göra rätt.
Å andrta sidan vräks någon pga att inte ha betalt hyra och att samtidigt varit till väldigt mycket obehag för grannarna så misstänker jag att det är en olämplig familj att vara barn hos.