Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
RedCloud
Secrist
DirtyDog
Infra
ericTheDog
9 posters

    Dags för ett nytt avdrag - RAT

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Dags för ett nytt avdrag - RAT - Sida 2 Empty Sv: Dags för ett nytt avdrag - RAT

    Inlägg  ericTheDog 2011-08-18, 23:55

    Secrist skrev:Ja, inlägget var lite ironiskt, men med en gnutta allvar. Det vore definitivt bra för folkhälsan om fler cyklade nån mil per dag. Dessutom sänker man ju sin skatt kraftigt genom att ställa bilen och då behöver man ju inget reseavdrag.

    Min pappa har 8 mil enkel väg till jobbet. Så han skulle följdaktligen behöva cykla 16 mil om dagen. Känns lite långt.


    Jepp, det är nog för långt. Men som jag ser det finns det mycket att vinna genom att de som kan cykla gör det de dagar det är möjligt. Själv har jag haft allt ifrån 1 km till 5 mil till jobbet. Måste säga att ha nära till jobbetär livskvalité. Man sparar massor av tid och massor av pengar. Dessutom blåser man staten på en massa bensinskatt och det känns ju alltid bra. Min erfarnhet är att det är värt att flytta eller byta jobb för att ha nära. Det betyder så oerhört mycket.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Dags för ett nytt avdrag - RAT - Sida 2 Empty Sv: Dags för ett nytt avdrag - RAT

    Inlägg  ericTheDog 2011-08-18, 23:57

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:

    Ja samma gamla vanliga skåpmat från vänsterpopulisterna belöna de som inte anstränger sig och bestraffa de som anstränger sig.

    Så du menar att sjuka mänskor inte anstränger sig nog ? Shocked

    redalert skrev:Passa dig för den stygga farbrodern fisten! Laughing

    Det är du va ??


    Det finns väl en del sådana inslag här och där. Eller menar du att alla anstränger sig?

    Pratar vi fortfarande om sjuka människor nu, eller har du inkluderat "det utbredda fusket" (0,4%)


    1,2 miljoner männsikor i arbetsför ålder jobbar inte. Kopplingen till 0,4% får du gärna förklara.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dags för ett nytt avdrag - RAT - Sida 2 Empty Flytta

    Inlägg  Secrist 2011-08-18, 23:59

    Min erfarnhet är att det är värt att flytta eller byta jobb för att ha nära. Det betyder så oerhört mycket.

    Dels är han över 60 så han är inte glödhet på arbetsmarknaden och dessutom jobbar min mamma här så då får hon cykla istället.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Dags för ett nytt avdrag - RAT - Sida 2 Empty Sv: Dags för ett nytt avdrag - RAT

    Inlägg  berralarzon 2011-08-19, 00:00

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:

    Ja samma gamla vanliga skåpmat från vänsterpopulisterna belöna de som inte anstränger sig och bestraffa de som anstränger sig.

    Så du menar att sjuka mänskor inte anstränger sig nog ? Shocked

    redalert skrev:Passa dig för den stygga farbrodern fisten! Laughing

    Det är du va ??


    Det finns väl en del sådana inslag här och där. Eller menar du att alla anstränger sig?

    Pratar vi fortfarande om sjuka människor nu, eller har du inkluderat "det utbredda fusket" (0,4%)


    1,2 miljoner männsikor i arbetsför ålder jobbar inte. Kopplingen till 0,4% får du gärna förklara.

    Här grips det halmstrån av skattekverulanten råtta..
    //Berra
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Dags för ett nytt avdrag - RAT - Sida 2 Empty Sv: Dags för ett nytt avdrag - RAT

    Inlägg  ericTheDog 2011-08-19, 00:09

    Secrist skrev:Min erfarnhet är att det är värt att flytta eller byta jobb för att ha nära. Det betyder så oerhört mycket.

    Dels är han över 60 så han är inte glödhet på arbetsmarknaden och dessutom jobbar min mamma här så då får hon cykla istället.


    Men det är ju grymt bra att en av dem cyklar. Din far får se till att hålla sig i form på annat vis.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Dags för ett nytt avdrag - RAT - Sida 2 Empty Sv: Dags för ett nytt avdrag - RAT

    Inlägg  berralarzon 2011-08-19, 00:16

    ericTheDog skrev:
    Secrist skrev:Min erfarnhet är att det är värt att flytta eller byta jobb för att ha nära. Det betyder så oerhört mycket.

    Dels är han över 60 så han är inte glödhet på arbetsmarknaden och dessutom jobbar min mamma här så då får hon cykla istället.


    Men det är ju grymt bra att en av dem cyklar. Din far får se till att hålla sig i form på annat vis.

    Att ni två är ute cyklar jämnt vet vi redan.
    //Berra
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dags för ett nytt avdrag - RAT - Sida 2 Empty Form

    Inlägg  Secrist 2011-08-19, 07:43

    Men det är ju grymt bra att en av dem cyklar. Din far får se till att hålla sig i form på annat vis.

    Han bygger hus, lösvirkeshus, själv så hans fritid är redan säkrad. Very Happy

    Sponsored content


    Dags för ett nytt avdrag - RAT - Sida 2 Empty Sv: Dags för ett nytt avdrag - RAT

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:35