http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13362179.ab
Stationspersonalen har naturligtvis "inte rört honom".
Infra skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13362179.ab
Stationspersonalen har naturligtvis "inte rört honom".
Infra skrev:Ja, det första.
Du minns väl piketgruppen på 70-talet som misshandlade sina
offer till musik. Björneborgarnas marsch var deras favorit.
De var den sista låt flera av deras offer hörde här i livet.
Å andra sidan lär hörseln vara det sinne som sist lämnar
kroppen efter döden. Hur nu nån kan veta det.
Secrist skrev:Istället för att prångla ut långsökta konspirationsteorier så kan man nog lugnt anta att felet (om de har gjort något fel) polisen har begått är att inte kolla till honom ordentligt. Med största sannolikhet så har personen supit ihjäl sig. Han var ingen ungdom.
Thetaxpayer skrev:Infra skrev:Ja, det första.
Du minns väl piketgruppen på 70-talet som misshandlade sina
offer till musik. Björneborgarnas marsch var deras favorit.
Å andra sidan lär hörseln vara det sinne som sist lämnar
kroppen efter döden. Hur nu nån kan veta det.
Du är i sanning inte klok.
Hur kan du minnas detta? Det du babblar om kommer ur filmen I lagens namn med Sven Wolter. Alltså rent hittepå och har aldrig hänt.
Infra skrev:Secrist skrev:Istället för att prångla ut långsökta konspirationsteorier så kan man nog lugnt anta att felet (om de har gjort något fel) polisen har begått är att inte kolla till honom ordentligt. Med största sannolikhet så har personen supit ihjäl sig. Han var ingen ungdom.
Din tankeskärpa blir allt slaffsigare och lealösare, dag för dag.
"Polisens fel att han körde för fort"?
Just det. Du har ju just hört från hästens mun att de greps av panik p g a polisjakten och för att undkomma helikoptern for de ner i Tunneln där en dog".
Så mitt svar blir: Just det!
Snälla du. Boken ar skriven av Leif G W och är grundad på verklig händelse precis som boken "Grisfesten" där en justitieminister springer till horor medabn hans livvakt begår postrån under tiden. Det perfekta alibit efter som ministern aldrig kan avslöja att han springer till horor under tjänstetid.. Tja du. Jag har ett skapligt minne.
RedCloud skrev:Snälla du. Boken ar skriven av Leif G W och är grundad på verklig händelse precis som boken "Grisfesten" där en justitieminister springer till horor medabn hans livvakt begår postrån under tiden. Det perfekta alibit efter som ministern aldrig kan avslöja att han springer till horor under tjänstetid.. Tja du. Jag har ett skapligt minne.
Det är nog tTp som har det si & så med minnet o kunskaperna:
[wiki]
Samhällsbärarna utkom 1982 och är kriminologen Leif G.W. Perssons tredje kriminalroman. Den handlar om polisens roll i samhället, särskilt om polisvåld, och bygger på två autentiska händelser inom poliskåren. Den första är fallet Machnow 1982, där en berusad man omhändertogs för att senare under kvällen avlida på grund av de skador han åsamkat sig själv i tillnyktringscellen, alternativt åsamkats av polisen, vilket kritiker hävdade. Poliserna friades dock i domstol. I romanen kallas Rolf Machnow för farbror Nisse. Det andra är den så kallade Basebolligan, en grupp av poliser vid Norrmalmspolisen som i början av 1980-talet anklagades för att använda övervåld i sin tjänsteutövning, och som var inblandade i fallet Machnow.
RedCloud skrev:Snälla du. Boken ar skriven av Leif G W och är grundad på verklig händelse precis som boken "Grisfesten" där en justitieminister springer till horor medabn hans livvakt begår postrån under tiden. Det perfekta alibit efter som ministern aldrig kan avslöja att han springer till horor under tjänstetid.. Tja du. Jag har ett skapligt minne.
[wiki]
Samhällsbärarna utkom 1982 och är kriminologen Leif G.W. Perssons tredje kriminalroman. Den handlar om polisens roll i samhället, särskilt om polisvåld, och bygger på två autentiska händelser inom poliskåren. Den första är fallet Machnow 1982, där en berusad man omhändertogs för att senare under kvällen avlida på grund av de skador han åsamkat sig själv i tillnyktringscellen, alternativt åsamkats av polisen, vilket kritiker hävdade. Poliserna friades dock i domstol. I romanen kallas Rolf Machnow för farbror Nisse. Det andra är den så kallade Basebolligan, en grupp av poliser vid Norrmalmspolisen som i början av 1980-talet anklagades för att använda övervåld i sin tjänsteutövning, och som var inblandade i fallet Machnow.
Menar du på fullt allvar att polishelikoptern bär ansvaret för att han åker in i en vägbom i 250 km/tim?Infra skrev:Att misshandla fyllon är något av en sport på vissa stationer.
Och du; polisen gör fel varje dag.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13359177.ab
Nej, detta ger knappast en korrekt bild av vad som hände.Infra skrev:RedCloud skrev:Snälla du. Boken ar skriven av Leif G W och är grundad på verklig händelse precis som boken "Grisfesten" där en justitieminister springer till horor medabn hans livvakt begår postrån under tiden. Det perfekta alibit efter som ministern aldrig kan avslöja att han springer till horor under tjänstetid.. Tja du. Jag har ett skapligt minne.
[wiki]
Korrekt.
70-talet?Infra skrev:
Du minns väl piketgruppen på 70-talet som misshandlade sina offer till musik.
Björneborgarnas marsh har endast varit favorit för PÅHITTADE poliser och mig veterligen är det INGEN som blivit misshandlad till döds till NÅGON sorts musik av polisen. Fantasierna kommer från att folk har tittat på "A Clockwork Orange" där våld till musik var huvudtemat.Infra skrev:Björneborgarnas marsch var deras favorit.
Infra skrev:
Ska du eller jag tvåla till honom, RC?
RedCloud skrev:Infra skrev:
På han du. han rör på sig fortfarande
Bring it on!Infra skrev:
Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:Snälla du. Boken ar skriven av Leif G W och är grundad på verklig händelse precis som boken "Grisfesten" där en justitieminister springer till horor medabn hans livvakt begår postrån under tiden. Det perfekta alibit efter som ministern aldrig kan avslöja att han springer till horor under tjänstetid.. Tja du. Jag har ett skapligt minne.
[wiki]
Björneborgarnas marsch var deras favorit.
Ok, Kan du tala om hur många offer som detta stämmer på?
Hallå Rc kan du svara mig?
DirtyDog skrev:Bring it on!Infra skrev:
Thetaxpayer skrev:Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:Snälla du. Boken ar skriven av Leif G W och är grundad på verklig händelse precis som boken "Grisfesten" där en justitieminister springer till horor medabn hans livvakt begår postrån under tiden. Det perfekta alibit efter som ministern aldrig kan avslöja att han springer till horor under tjänstetid.. Tja du. Jag har ett skapligt minne.
[wiki]
Björneborgarnas marsch var deras favorit.
Ok, Kan du tala om hur många offer som detta stämmer på?
Hallå Rc kan du svara mig?