Sniperace skrev:SiP skrev:Sniperace skrev:SiP skrev:Rätt kul när företagare går ut och gnäller på att konkurenterna dumpar priserna, sen har de moderatapan i bakrutan, ni vet den där som står för fri företagsamhet och därigenom fri konkurens, tja man kan tyda det som att de är för fri företagsamhet och fri konkurens...Så länge den inte drabbar dom själva....
Som jag ser det är det skillnad på normal konkurrens och en osund sådan, at välja att sälja varor med förlust för att slå undan fötterna på en annan, och sedan återgå till fulla eller HÖGRE priser för att ta igen förlusten är inte sunt, men kan man som företagare leva på att sälja sin tjänst billigare pga att man håller ner sina kostnader med ex billigare lokaler och kör utan prkonsulter och flashig reklam så är det i mina ögon helt okej.
det är skillnad på fri konkurrens och fri konkurrens, lite ramar bör ju finnas eller hur?
att annars med ex miljardbelopp bak sig offra tre fjärdedelar på att kursa alla andra som sysslar med samma sak, för att sedan när dessa är borta fyrdubbla priserna vore väl enligt de flesta en osund sak som inte gagnar någon?
Hörde att inte ett enda av Media Marks varuhus i Sverige gått med vinst än, en uppenbar taktik från deras sida att sopa undan konkurenter med hjälp av vinster i andra länder..
Och det blir ju som sagt osunt, inget som gagnar människan, för när de väl de slagit undan benen så höjer de priserna och kan ta mer betalt eftersom det sedan inte finns någon konkurrent, och det är ju inte bra.
Det blir inte alltid billigt att handla billigt...