Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
ANNA2LINK
Sniperace
Thetaxpayer
MartinLindgren
formsvackan
lazy
berralarzon
RedMentalCase
redalert
Secrist
F.I.S.T
ericTheDog
16 posters

    NYA SIFFROR/OPINION...!

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-07-01, 03:22

    Ha ha vad kul för er, trevligt! Very Happy Du är ett år äldre än mig då. Jag fyller jämt nästa år, i augusti.


    Fina ställen! cheers
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Vercingetorix 2011-07-01, 03:28

    ANNA2LINK skrev:Ha ha vad kul för er, trevligt! Very Happy Du är ett år äldre än mig då. Jag fyller jämt nästa år, i augusti.


    Fina ställen! cheers

    Lammkött, hehe.. Wink

    Ja, det tog ett tag att hitta dem, men jag har varit ute i grymt god tid, så det blev inte så sinnessjukt dyrt som det annars kunde ha blivit...
    Nu är det nog dags att knoppa för egen del.. Upp å tvätta imorrn.. Suck... Sov gott!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-07-01, 03:31

    Vercingetorix skrev:
    ANNA2LINK skrev:Ha ha vad kul för er, trevligt! Very Happy Du är ett år äldre än mig då. Jag fyller jämt nästa år, i augusti.


    Fina ställen! cheers

    Lammkött, hehe.. Wink

    Ja, det tog ett tag att hitta dem, men jag har varit ute i grymt god tid, så det blev inte så sinnessjukt dyrt som det annars kunde ha blivit...
    Nu är det nog dags att knoppa för egen del.. Upp å tvätta imorrn.. Suck... Sov gott!


    Ha ha... Ja man vill ju hitta något bra när man reser iväg. Sovdags här med... Lycka till med tvätten i morgon! God natt och på återseende! Basketball Very Happy Basketball
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2011-07-01, 08:10

    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    lazy skrev:Vem har glömt bort alla profetior hösten 2006 hur människor skulle ligga i rännstenen 2007 och dö, ifråntagna sina hem och bla, bla, bla p.g.a att
    sossarna förlorade valet, inget sådant hände och sossarna förlorade valet igen, borde inte alla domedagsprofeter hålla sig på Illuminati nu?


    Ja inte är alliansens förändringar till det positiva för befolkningen... Fler och fler inser det verkar det som...
    Inte positiva för befolkningen,m var ligger det som är negaivt med höjda pensioner för sjuk och garantipensionärer?
    var ligger det negariva med slopad värnplikt där scvenska unga män tvui´ngades göra nio månders militärtjänstgöring där kvinnor slapp.

    vad är negativt med mindre arbetslöshet?
    vad är negativt med att den absolut största delen av sveriges befolkning har fått extra skatteavdrag (jobbskatteavdraget)

    vad är det för negativt med slopad fastighetsskatt, slopad arvsskatt?

    vad är det för negativt med mindre statsskuld?


    är inte detta positiva saker för befolkningen?


    Jo men resten är inte en bra politik...Utförsäkringar, låga ersättningar,fas tre mm mm

    Så sossepolitiken de förde mvar så mycket bättre?
    fastighetsskatt så äldre människor fick lämna sina hem, eller låna pengar för att betala fastighetsskatten på dem.
    sjukpensionärer och garantipensionärer som inte hade råd att gå till tandläkare
    arvsskatt när vanliga knegare skulle ärva det lilla efter sin far som sparat o gnetat med skattade pengar?

    högre arbetslöshet trots högkonjunktur osv osv...

    och även under sossarna vägrades människor sjukpenning, några av en så enkel anledning att barnen var hemma ett par timmar innan de skulle till skolan, de skulle lämnats till dagis eller någon annan barnbpassare av partnern innan denne gick till jobbet, det var tabu att ha barnen själ ett par timmar när man var sjuk.

    människor tvingades även då att söka jobb andra änden av landet, fastän man hade villa där man bodde ocg partnern hade heltidsjobb på samma ort.


    Nerj, det var inte ett dugg bättre med sossarna som du försöker påskina, det är helt enkelt at vara förblindad och bara peka påm att det hade varit himmelrike med andra vid makten utan at kunna påvisa en enda konkret sak.



    Ja det mesta var bättre förr, men det kan bli ännu bättre(för alla)...

    VAr det, det var INTE det för sjukpensionärer och garantipensionärer, inte för hemlösa, barnfattigdomen var dubbelt så stor, anser du det var BÄTTRE?

    Under sossetiden när min far fortfarande levde passades han GRATIS hemma av min mor, inte fick vi något stöd för det, utan tvingades leva på hans låga sjukpension, vi barn hjälpte vår mor att få extrapengar genom att städa trappor i hyreshusen runt i byn, frikyrkoförsälingen fixade avlagda kläder till oss och tog oss på utflykter UTAN att påtvinga oss relkigion, den kände prästen Fader Gunnar kom ofta med både mat och annat till oss, detta under SOSSETID som du så starkt berömmer att ha varit bättre, och när mor togs in på hispan (hon var manodepressiv) låg nästan allt nsvar på os barn at hjälpa vår far och sköta hemmet, men någon timmas hjälp av hemhjälp.

    nejdu, det var ingen dans på rosor med sosarna då. inte ens när jag blev opererad och hemskicka utan att klara mnig själv blev det någon hjälp, frun fick ta TJÄNSTLEDIGT för att vårda mig och barnen tills jag efter ett par månader hjälpligt kunde klara mig själv, och se till att barnen kom iväg till skola.

    och dem berömmer du att de var såååå mycket bättre än alliansen?
    Inte ett dugg ställde de upp, trots att frun tvingades att under flera år enbart arbeta halvtid pga min sjukdom.

    Idag behöver jag bara ringa ett samtal som kommer hjälpen, men jag har ännu tackat nej trots erbjudande.

    Jag är ledsen at säga det Anna, men du verkar leva i drömmarnas värld där allt är rosafärgat bara det var sosseregering eller blir det


    Ja jag tror på ett rättvist, humanistiskt, solidariskt samhälle där alla är lika mycket världa. Den filosofin har inte de blå...


    Mmen har ellerhade sossarna detta under alla år detta tilldrog sig?

    och varför har de blå gjort det bättre för mig än vad sossarnba gjort under alla sina år?

    för mig ser det ut som tvärtom, för inte gjorde sap något got för min del men det gjorde ju just de blå nu...



    För dig Sniper... Men bryr du dig om hur din granne kan ha det?

    Kan du berätta för mig vad som skulle skilja mellan mig och min granne ien sådan rättviseaspekt?

    min granne har råd att åka på semester varje år, måste jasg upprepa mig, jsag tillhör INTE de besutna, och beräta för mig varför JAG skulle behandlas annorlunda än andra, vad är det hos mig att jag skulle glida fram på en räkmacka, för du verkar tro att jag gör detta på bekostnad av andra, när jag i verkligheten ÄR en av de sjuka och svaga i samhällets bottenskikt, så berätta nu för mig vad det skulle vara som gör att de särbehandlar just mig?

    borde inte deta gälla även alla andra?
    eller menar du att sjuka idag behandlas bättre än alla andra att vi har en grupop som förtrycks och behandlas mycket sämre?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2011-07-01, 08:16


    Utförsäkrade får den sista tiden leva på enbart 60%. Skulle du klara det om du var i samma situation? De som är under fas 3 har också 60% av sin inkomst(om de är fackligt anslutna annars är det mindre)... Så här var det inte under sossarnas tid.

    och det var något jag fick leva med undewr hela sossetiden, som jag berättade var det först med alliansen jag fick en kraftig höjning, men min inkomst ligger idag på de ca 60% av vad en normal arbetare idag skulle haft, och med sossarna låg en på 40-50% och dem berömmer DU at de var mycket bättre
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  F.I.S.T 2011-07-02, 00:54

    redalert skrev:Svaga och arbetskygga är inte samma sak vet du Anna! Laughing

    .... det kan du gärna informera regeringen om, dom har inte fattat detta
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2011-07-02, 01:02

    Utförsäkrade får den sista tiden leva på enbart 60%. Skulle du klara det om du var i samma situation? De som är under fas 3 har också 60% av sin inkomst(om de är fackligt anslutna annars är det mindre)... Så här var det inte under sossarnas tid.

    Jo, fast då hette det förtidspension.

    om de är fackligt anslutna annars är det mindre

    Du menar ifall de var med i a-kassan?

    Sponsored content


    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 07:28