ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:Nej, flygande strutsar finns INTE, men kanske kan man kalla dem flygande om man kastar dem med en katapult? men jag tror inte de låter annorlunda än de strutsar som spatserar omkring på marken, varför undrar du?MartinLindgren skrev:Finns det flygande strutsar, om det finns hur låter dom i så fall...?
sedan förstår jag inte riktigt vad frågan har med trådens ämne att göra?
är strutsarna sap som gömt sina huvuden i sanden efter valförlusten som innan var ett tvåsiffrigt övertag?
Om det är någon som är struts i det här landet så är det vår kära högerregerng.De flesta problem som vi har sopas bara under mattan...
Gör de?
som jag sett det så har de börjat resa upp det den gamla sosseregeringen sopat ubnder mattan och låtsata som dessa problem inte fanns.....
barnfattigdomen är HALVERAD mot när sossarna satt vid rodret, arbetslösheten är lägre än när sossarna satt där UNDER HÖGKONJUNKTUR osv osv...
så man kan fråga sig vilka strutsarna är i verkligheten.
Alliansen sitter vid rodret och tar alldeles för lite ansvar för vad som händer i landet...
Jasså? Själv tycker jag det verkar som om de tar itu med mycket sådant som sossarena inte kunde eller vågade göra under sin långa tid vid makten
Så som???
Skolan, inkomstskatterna, arbetslösheten, sjukförsäkringen, ersättningarna, företagsutförsäljningar, utlandsskulden, krishantering, barnfattigdomen, försvaret, fastighetsskatten etc etc etc...
Jaha... O allt till det bättre???
I de flesta fallen åt rätt håll iaf. Betydligt bättre än vad sossarna gjort under sina senaste 12 år vid köttgrytorna...