Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Secrist
RedMentalCase
Infra
DMustaine
ericTheDog
9 posters

    Reinfeldt lär regera länge till

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  RedMentalCase 2011-06-06, 12:34

    ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    .....och kommer regera länge.

    ... i värsta fall kan det bli så, idag är det inga solidariska normer som strömmar i samhället

    Solidariska normer, ENLIGT DIN uppfattning.

    Du måste försöka höja dig och inse att det finns andra uppfattningar och åsikter om solidaritet.


    Vad är solidaritet för dig och dina högervänner då?

    Mina högervänner får väl själv tycka i den frågan.

    Ordet solidaritet har i Sverige blivit ett begrepp som politiskt använts och utnyttjats av vänstern och S så ordet är förstört.

    Riktig solidaritet är att stå upp för sina närmaste, att ha ett samhälle där man ställer upp för de som behöver det, inte ett samhälle där man delar ut bidrag till alla som frågar efter det.


    Helt ok skrivet bara bidragen till de som behöver dessa är tillräckligt anpassade efter vad människor behöver, boende, mat,kläder, vård(tandvård, sjukvård).

    Ok.

    Men jag är rädd för att vilka och vem som ska få dessa stöd skiljer sig markant åt mellan dig och mig Anna.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-06-07, 13:05

    RedMentalCase skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    .....och kommer regera länge.

    ... i värsta fall kan det bli så, idag är det inga solidariska normer som strömmar i samhället

    Solidariska normer, ENLIGT DIN uppfattning.

    Du måste försöka höja dig och inse att det finns andra uppfattningar och åsikter om solidaritet.


    Vad är solidaritet för dig och dina högervänner då?

    Mina högervänner får väl själv tycka i den frågan.

    Ordet solidaritet har i Sverige blivit ett begrepp som politiskt använts och utnyttjats av vänstern och S så ordet är förstört.

    Riktig solidaritet är att stå upp för sina närmaste, att ha ett samhälle där man ställer upp för de som behöver det, inte ett samhälle där man delar ut bidrag till alla som frågar efter det.


    Helt ok skrivet bara bidragen till de som behöver dessa är tillräckligt anpassade efter vad människor behöver, boende, mat,kläder, vård(tandvård, sjukvård).

    Ok.

    Men jag är rädd för att vilka och vem som ska få dessa stöd skiljer sig markant åt mellan dig och mig Anna.


    Så är det säkert RMC.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  F.I.S.T 2011-06-07, 14:17

    RedMentalCase skrev:
    Riktig solidaritet är att stå upp för sina närmaste, att ha ett samhälle där man ställer upp för de som behöver det, inte ett samhälle där man delar ut bidrag till alla som frågar efter det.

    Helt riktigt, då är du en vänsterröstare utan att förstå det
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  RedMentalCase 2011-06-07, 16:37

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Riktig solidaritet är att stå upp för sina närmaste, att ha ett samhälle där man ställer upp för de som behöver det, inte ett samhälle där man delar ut bidrag till alla som frågar efter det.

    Helt riktigt, då är du en vänsterröstare utan att förstå det

    Självklart röstar jag på det nya solidariska arbetarpartiet.Smile

    Jag är nog rädd för att om du fick bestämma skulle snart bidragsutbetalningarna rinna över alla bräddar, möjligt att du menar väl, men snäll, det är en ko också.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  F.I.S.T 2011-06-07, 17:24

    RedMentalCase skrev:

    Självklart röstar jag på det nya solidariska arbetarpartiet.Smile

    vilket är det ?

    RedMentalCase skrev:Jag är nog rädd för att om du fick bestämma skulle snart bidragsutbetalningarna rinna över alla bräddar

    Det behöver du inte vara rädd för min vän, finge jag bestämma, så skulle det dras in massor av bidrag, bland annat Sveriges största som döpts om till "apanage" !
    ... bidrag som döpts om till "bonusar" och representation"
    Vidare skulle jag inte ljuga om hur "utbrett" fusket" är, och inte straffa de sjuka för vad fuskarna gör.
    På tal om att bidragsutbetalningarna skulle "rinna över" ... så sker det under Alliansen nu..... personer som behöver stöd och hjälp försvinner inte bara för att Alliansen låtsas att de inte finns, det är faktiskt tvärtom, att det tenderar öka då


    RedMentalCase skrev:möjligt att du menar väl, men snäll, det är en ko också.

    Kor är nyttiga djur !

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  ericTheDog 2011-06-08, 00:31

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:

    Självklart röstar jag på det nya solidariska arbetarpartiet.Smile

    vilket är det ?

    RedMentalCase skrev:Jag är nog rädd för att om du fick bestämma skulle snart bidragsutbetalningarna rinna över alla bräddar

    Det behöver du inte vara rädd för min vän, finge jag bestämma, så skulle det dras in massor av bidrag, bland annat Sveriges största som döpts om till "apanage" !
    ... bidrag som döpts om till "bonusar" och representation"
    Vidare skulle jag inte ljuga om hur "utbrett" fusket" är, och inte straffa de sjuka för vad fuskarna gör.
    På tal om att bidragsutbetalningarna skulle "rinna över" ... så sker det under Alliansen nu..... personer som behöver stöd och hjälp försvinner inte bara för att Alliansen låtsas att de inte finns, det är faktiskt tvärtom, att det tenderar öka då


    RedMentalCase skrev:möjligt att du menar väl, men snäll, det är en ko också.

    Kor är nyttiga djur !



    Apanaget är kaffepengar jämfört med andra bidrag. Dessutom är reklamen för Sverige svår att få billigare.

    Vem menar du ska nekas sjukersättning?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  F.I.S.T 2011-06-08, 00:41

    ericTheDog skrev:
    Apanaget är kaffepengar jämfört med andra bidrag. Dessutom är reklamen för Sverige svår att få billigare.

    Bästa reklamen för Sverige gör sig inte genom att bidragstagande överklassmänniskor far runt i lyxiga bilar och hästsläp, och vinkar, eller äter middagar med andra överklassare.....
    Och bästa reklamen för Sverige får vi heller ej genom att öka klyftor, skapa barnfattigdom, ge bonusar åt de rika ....

    Bästa reklamen för Sverige gör vi genom att vara det bästa landet att bo i, genom att få ett friskare folk, OCH PÅ SÅ SÄTT KAN FÅ FLER I ARBETE, genom att vara ett föregångsland i en generös flykting/invandrarpolitik, genom att satsa pengarna på friskvård, miljötänk, underlättande för småföretagande mm.....

    ericTheDog skrev:Vem menar du ska nekas sjukersättning?

    Eh ..... du skojar ??... 20 % av alla socialbidragstagare - som för övrigt ökat under Allianstiden - är sjuka människor !!!.... så JA folk nekas sjukersättning under Alliansen
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  ericTheDog 2011-06-08, 00:53

    Kungahuset gör väldigt bra reklam för Sverige, visst finns bättre, men det kostar mycket mycket mer.

    Ökade klyftor har inte med reklam att göra, men det vore bra för Sverige med lite ökade klyftor. Dessutom är det glädjande att barnfattigdomen fortsätter mioska efter en tillfällig uppgång i viyerna av finanskrisen. Den som vill betala ut en bonus borde få betala ut en bonus. Har du problem med det?


    Ett friskare folk har vi fått med Alliansen. Sjuktalen har sjunkit kraftigt. Detta är en utmärkt utveckling.


    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  F.I.S.T 2011-06-08, 10:30

    ericTheDog skrev:Kungahuset gör väldigt bra reklam för Sverige,

    Vad baserar du detta på ?


    ericTheDog skrev:visst finns bättre, men det kostar mycket mycket mer.

    Långsiktighet och kvalitet kostar, men är värt pengarna


    ericTheDog skrev:Ökade klyftor har inte med reklam att göra,

    Precis, därför ska vi inte ha ökade klyftor, samt att ett samhälle i längden missgynnas av för stora klyftor. företagarna i samhället missgynnas på lång sikt,


    ericTheDog skrev:men det vore bra för Sverige med lite ökade klyftor.

    Hur menar du nu ?

    ericTheDog skrev: Dessutom är det glädjande att barnfattigdomen fortsätter minska efter en tillfällig uppgång i vyerna av finanskrisen.

    Utan den ekonomiska familjepolitiken skulle den relativa fattigdomen i Sverige legat stadigt mellan 24 och 26 procent. Med den ekonomiska familjepolitiken låg den relativa fattigdomen fram till ca 2003/2004 kring 10 procent. Därefter har den successivt ökat, för att år 2009 ligga på 15,2 procent.
    källa: rädda barnen

    ericTheDog skrev:Den som vill betala ut en bonus borde få betala ut en bonus. Har du problem med det?

    Ja i synnerhet när det sker på skattebetarnas bekostnad. Vad gäller privata företag, anser jag inte att det ska råda laglöshet heller där i den frågan. Bonusar kan delas ut, men det ska i sådana fall göras även till arbetarna när företaget går bra. Idag betalas bonusar ut till chefer tom när företaget går dåligt.... ser du inga problem med detta ?



    ericTheDog skrev:Ett friskare folk har vi fått med Alliansen.

    Nej

    ericTheDog skrev:Sjuktalen har sjunkit kraftigt.

    Alltså här måste jag antingen ifrågasätta din kunskap/intelligens, eller oxå din moraliska medmänskliga sida. "Sjuktalen" har minskat för att man utförsäkrat sjuka människor, som inte längre ryms inom sjukstatistiken, utan hamnar under Socialbidrag, detta är billigare för Alliansen.
    Nå är det kunskapen eller empatin som brister hos dig i denna fråga ?


    ericTheDog skrev:Detta är en utmärkt utveckling.


    Shocked
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Bonus

    Inlägg  Secrist 2011-06-08, 10:37

    Idag betalas bonusar ut till chefer tom när företaget går dåligt.... ser du inga problem med detta ?

    Vad ska staten göra åt det menar du?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  F.I.S.T 2011-06-08, 10:41

    Secrist skrev:Idag betalas bonusar ut till chefer tom när företaget går dåligt.... ser du inga problem med detta ?

    Vad ska staten göra åt det menar du?

    Tja ... det finns lagar i övriga samhället, varför ska det vara laglöst där, hur man behandlar sina anställda ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2011-06-08, 12:51

    Tja ... det finns lagar i övriga samhället, varför ska det vara laglöst där, hur man behandlar sina anställda ?

    Det är inte laglöst. Det finns massvis av lagar (och kollektivavtal) som skyddar anställda.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-06-08, 13:36

    Secrist skrev:Tja ... det finns lagar i övriga samhället, varför ska det vara laglöst där, hur man behandlar sina anställda ?

    Det är inte laglöst. Det finns massvis av lagar (och kollektivavtal) som skyddar anställda.



    Ja men dessa bonusar hit och dit är onödiga anser jag ... Framför allt i dåliga tider!!! Men jag gillar inte för höga bonusar i vilket fall.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  F.I.S.T 2011-06-08, 16:57

    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Tja ... det finns lagar i övriga samhället, varför ska det vara laglöst där, hur man behandlar sina anställda ?

    Det är inte laglöst. Det finns massvis av lagar (och kollektivavtal) som skyddar anställda.



    Ja men dessa bonusar hit och dit är onödiga anser jag ... Framför allt i dåliga tider!!! Men jag gillar inte för höga bonusar i vilket fall.

    så anser jag oxå
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  ericTheDog 2011-06-09, 00:43

    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Tja ... det finns lagar i övriga samhället, varför ska det vara laglöst där, hur man behandlar sina anställda ?

    Det är inte laglöst. Det finns massvis av lagar (och kollektivavtal) som skyddar anställda.



    Ja men dessa bonusar hit och dit är onödiga anser jag ... Framför allt i dåliga tider!!! Men jag gillar inte för höga bonusar i vilket fall.


    Jag gillar det kanske inte heller. Men om man inte gillar isglass, borde man då verka för ett förbud mot isglass?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  ericTheDog 2011-06-09, 00:53

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Kungahuset gör väldigt bra reklam för Sverige,

    Vad baserar du detta på ?


    ericTheDog skrev:visst finns bättre, men det kostar mycket mycket mer.

    Långsiktighet och kvalitet kostar, men är värt pengarna


    ericTheDog skrev:Ökade klyftor har inte med reklam att göra,

    Precis, därför ska vi inte ha ökade klyftor, samt att ett samhälle i längden missgynnas av för stora klyftor. företagarna i samhället missgynnas på lång sikt,


    ericTheDog skrev:men det vore bra för Sverige med lite ökade klyftor.

    Hur menar du nu ?

    ericTheDog skrev: Dessutom är det glädjande att barnfattigdomen fortsätter minska efter en tillfällig uppgång i vyerna av finanskrisen.

    Utan den ekonomiska familjepolitiken skulle den relativa fattigdomen i Sverige legat stadigt mellan 24 och 26 procent. Med den ekonomiska familjepolitiken låg den relativa fattigdomen fram till ca 2003/2004 kring 10 procent. Därefter har den successivt ökat, för att år 2009 ligga på 15,2 procent.
    källa: rädda barnen

    ericTheDog skrev:Den som vill betala ut en bonus borde få betala ut en bonus. Har du problem med det?

    Ja i synnerhet när det sker på skattebetarnas bekostnad. Vad gäller privata företag, anser jag inte att det ska råda laglöshet heller där i den frågan. Bonusar kan delas ut, men det ska i sådana fall göras även till arbetarna när företaget går bra. Idag betalas bonusar ut till chefer tom när företaget går dåligt.... ser du inga problem med detta ?



    ericTheDog skrev:Ett friskare folk har vi fått med Alliansen.

    Nej

    ericTheDog skrev:Sjuktalen har sjunkit kraftigt.

    Alltså här måste jag antingen ifrågasätta din kunskap/intelligens, eller oxå din moraliska medmänskliga sida. "Sjuktalen" har minskat för att man utförsäkrat sjuka människor, som inte längre ryms inom sjukstatistiken, utan hamnar under Socialbidrag, detta är billigare för Alliansen.
    Nå är det kunskapen eller empatin som brister hos dig i denna fråga ?


    ericTheDog skrev:Detta är en utmärkt utveckling.


    Shocked


    För en normalbegåvad är det uppenbart vilken nytta kungahuset gör för Sverige. När kungen gör statsbesök i andra länder så är detta en nyhet i det landet. Ibland en stor nyhet. Lilla Sverige får publicitet i ett land där man ofta vet ytterst lite om Sverige. Eventuellt bidrar besöket till ökad invandring till Sverige och vi får arbetskraft som vi behöver. Det nderlättar dessutom för våra exportföretag att göra affärer med landet ifråga.

    Ökade klyftor innebär att strävsamhet lönar sig ekonomiskt. Vi behöver gå lite åt det hållet. Idag blir många alltför bekväma.

    Trist att du inte kan glädjas åt den minskade barnfattigdomen, utan hakar upp dig på ett litet hack i kurvan.

    Att du inte kan glädjas åt att sjuktalen minskar beror troligen på att du är ett egoistiskt svin som vill tvinga in så många som möjligt i livslångt bidragsberoende. Vore det inte bättre erkänna att Alliansens politik fungerar sånär som på några ack så tragiska undantagsfall.

    Sponsored content


    Reinfeldt lär regera länge till - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt lär regera länge till

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 14:40