Sniperace 2011-06-08, 16:21
RedCloud skrev: VAri ligge orättvisan i att man har det bättre om man är flera som delar på boendekostnaden, att den ene har blivit av med sin partner, och inte funnit en ny att dela livet med?
Orättvisan ligger nog inte där, utan i att barnen utestängs från flera aktiviteter, hamnar lägre i social rang etc etc. Oförskyllt.
Är det lika orättvist att de inte får senaste modet osv osv?
Som jag frågade, hur löser man ett sådant problem, med dubbel lön till ensamstående, eller halverad hyra, elavgift tvlicensavgift osv osv?
för hur man än gör så kommer ju alltid annars barn till sammanboende ha det ekonomiskt bättre än hos ensamstående, precis som ett sammanboende par för det mesta står över den ensamboende i ekonomisk situation, eller tänk dig ett kollektiv när det går till de enskildas ekonomi gentemot den ensammes....
hur vill du förändra detta?
när det kommer till ungdomars fritidsverksamhet har vi aldrig knusslat, vi låter även ickemedlermmar vara med och skjuta, den enda skillnaden är att de inte kan delta i externa tävlingar utanför klubben - orättvist? ja inte vet jag, men en sak vet jag, det vore orättvist mot dem som ÄR medlemmar och betalar medlemsavgiften om de som inte betalt får exakt samma saker
KAnske skulle alla barn fostras utanför familj av staten utsedda hem med exakt samma krav och betingelser, där staten står för mat, kläder och fritidsaktiviteter?