Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Sniperace
Secrist
F.I.S.T
lazy
Vercingetorix
Freedom
Infra
Gandalf
12 posters

    En sorgens dag?

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Freedom 2011-05-24, 21:49

    kanske kan man följa deras egen måttstock? *asg*

    kul/NOT

    och som sagt, jag ser inte att en terrorist skulle ha så stora rättigheter.

    det har framgått, dock är det ett brott mot FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna.
    Där står det KLART och tydligt att man är oskyldig till motsatsen bevisats i en öppen och rättvis rättegång. Varför vill du åsidosätta detta ? För att USA kallar någon terrorist ?
    Nelson Mandela, nobelpristagare o f.d. president fanns som bekant med på den listan också...

    jag har en favoritscen från en film, en SYDAFRIKANSK ambassadör på apartheidtiden mördar och smugglar knark, i slutet har ett par poliser en strid med honom på en båt varpå den dummer jävels håller upp ett pass och gapar "diplomatisk immunitet" varpå den trevlige polisen skjuter honom i huvudet, väl vetande att om han inte gjorde detta skulle denne bara åka tillbaka till sydafrika och kunna fortsätta sin brottsliga bana.

    jahdu, du tror att det som sker nu är på film....ante mig

    Men hur vet du att det Omar anklagas för är sant Sniper ?
    Det glömde du visst påpassligt nog att svara på.
    Har du insyn i de västliga underrättelsestjänsterna som vi andra inte har ?

    Eller önskar du livet ur andra pga tidningsartiklar i kvällspressen ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Fint

    Inlägg  Secrist 2011-05-24, 23:00

    undra på du, själv undrar jag varför du har sjunkit under all anständighet i debatten, mår du inte bra secrist ?

    Alldeles utmärkt. Tackar som frågar. cheers
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Terror

    Inlägg  Secrist 2011-05-24, 23:02

    För att USA kallar någon terrorist ?

    USA och resten av den civiliserade världen. Utom möjligen du och andra pojkrumskommunister.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  redalert 2011-05-24, 23:04

    Secrist skrev: För att USA kallar någon terrorist ?

    USA och resten av den civiliserade världen. Utom möjligen du och andra pojkrumskommunister.

    Pojkrumskommunisten är lite över 50! affraid
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Pojk

    Inlägg  Secrist 2011-05-24, 23:05

    Pojkrumskommunisten är lite över 50!

    Inte mentalt.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  redalert 2011-05-24, 23:06

    Secrist skrev:Pojkrumskommunisten är lite över 50!

    Inte mentalt.

    Nej där stannande han 14 års åldern! Shocked
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  RedMentalCase 2011-05-25, 03:52

    Snart drar han fram ett "dödavännen" kort igen, för att få lite sympati.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  RedMentalCase 2011-05-25, 03:55

    Sniperace skrev:
    Freedom skrev:
    Njaeee snarare GLÄDJE att ett riktigt JÄVLIGT talibansvin fått bita i gräset och inte längre kan planera
    och dirgera mord av civila "otrogna", att han inte längre kan kommendera syraattacker mot flickor vars enda brott är att ha gått i skola....

    Så, det är en lika stor glädjedag som dagen då UBL togs av daga, snart äralla ledande talibaner/al quaidamän utraderade.



    herre jösses, nu går det väl inte att sjunka lägre för högern på detta forum......

    FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna:

    Artikel 10
    Var och en är på samma villkor berättigad till en rättvis och offentlig förhandling vid en oberoende och opartisk domstol vid prövningen av hans eller hennes rättigheter och skyldigheter och av varje anklagelse om brott mot honom eller henne.

    Artikel 11
    1. Var och en som är anklagad för brott har rätt att betraktas som oskyldig till dess att hans eller hennes skuld lagligen har fastställts vid en offentlig rättegång, där personen åtnjuter alla rättssäkerhetsgarantier som behövs för hans eller hennes försvar.

    2. Ingen får fällas till ansvar för en gärning eller underlåtenhet som inte utgjorde ett brott enligt nationell eller internationell lag vid den tidpunkt då den begicks. Det får inte heller utmätas strängare straff än vad som var tillämpligt vid den tidpunkt brottet begicks.

    men vad bryr sig blodtörstshögern om mänskliga rättigheter ? det är ju bara muslimer det handlar om...

    Fy fan vad vidrig du blivit sniper


    vilka mänskliga rättigheter har dessa uppfyllt och inte brutit mot?

    fy fan vilka äckel eller hur, har inte dessa sjunkit lågt?

    Dessa svin har klart förverkat sina rättigheter som de inte låtit anda ha...

    att du tydligen hellre ger dem medaljer för mot känns som om det vore din högsta önskan.

    De HAR ju möjligheten att lämna över sig till ex FN.... så kan de ju dömas av intenationell domstoll, men tror du inte de föredrar att hålla sig undan för att fortsätta sitt blodiga värv och nedsvärtning av den vanlige muslimen?

    FN uttryckte också glädje den dagen UBL dog, det är uppenbarligen bara rc och några till som är sura.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Freedom 2011-05-25, 06:59

    FN uttryckte också glädje den dagen UBL dog

    länk/källa eller gamla vanliga fantasigeneratorn ?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  DMustaine 2011-05-25, 07:05

    Du är bortkopplad från verkligheten rc....förmodligen drogerna!
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Freedom 2011-05-25, 08:20

    Du är bortkopplad från verkligheten rc

    Men lille tennsoldaten, för att man tycker att FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna ska gälla ALLA. Även de som islamofoberna inte gillar ? Ja jävlar, bombhögern förnekar sig inte....
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Vercingetorix 2011-05-25, 08:56

    Fast nu utgjorde iofs UBL ett legitimt mål som stridande enhet i egenskap av högsta befäl under en militär konflikt...

    Jag tror det blir svårt att finna några rent juridiskt folkrättsliga invändningar mot denna militära operation, då aktionen höll sig inom Genévekonventionens ramverk. Givetvis kan man, som det gives prov på här, ha personliga invändningar emot att UBL togs av daga, fast dessa har uppenbarligen mer med att göra i vilket läger man har sina sympatier än något annat.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Freedom 2011-05-25, 08:58

    Fast nu utgjorde iofs UBL ett legitimt mål som stridande enhet i egenskap av högsta befäl under en militär konflikt.

    enligt vem/vilka ?

    Skulle samma dödskvadron kunnat mörda Nelson Mandela som var ANCs ledare och uppsatt på herrefolkets terrorlista, forumhögerns gillande ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Sniperace 2011-05-25, 09:04

    ahdu, du tror att det som sker nu är på film....ante mig

    nej, jag drog bara en parallell, och som jag ser det så är dessa talibansvin som planerar och beordrar dylika terrordåd inte ett dugg bättre än den som jag nämnde.

    men som sagt, jag UNDRAR om du lika frenetisk skulle försvara en högerextremist *asg*
    Där skulle nog rättigheterna inte vara mycket värda och det skulle vara nödvädigt pga omständigheterna, och man var tvungen at få bort denne ga at han kastat ägg mot en somalisk kvinna... Smile
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Freedom 2011-05-25, 09:07

    Sniperace skrev:
    ahdu, du tror att det som sker nu är på film....ante mig

    nej, jag drog bara en parallell, och som jag ser det så är dessa talibansvin som planerar och beordrar dylika terrordåd inte ett dugg bättre än den som jag nämnde.

    men som sagt, jag UNDRAR om du lika frenetisk skulle försvara en högerextremist *asg*
    Där skulle nog rättigheterna inte vara mycket värda och det skulle vara nödvädigt pga omständigheterna, och man var tvungen at få bort denne ga at han kastat ägg mot en somalisk kvinna... Smile

    Men försöker du smita undan nu Sniper (vilket iofs inte vore förvånande) ?
    VAR är bevisen för herr Omars brott ? Och vilka är brotten som gör att du önskar livet ur en annan människa ?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Vercingetorix 2011-05-25, 09:11

    Freedom skrev:
    Fast nu utgjorde iofs UBL ett legitimt mål som stridande enhet i egenskap av högsta befäl under en militär konflikt.

    enligt vem/vilka ?

    Skulle samma dödskvadron kunnat mörda Nelson Mandela som var ANCs ledare och uppsatt på herrefolkets terrorlista, forumhögerns gillande ?

    Ja, absolut, förutsat att NM i egenskap av ledare för ANC förklarat krig gentemot den dåvarande administrationen och beordrat medlemmar att utföra terrorbombningar gentemot oskyldiga civila.
    Fast nu gjorde han ju inte det, tack och lov.
    Andra fredliga "revolutionärer" är t ex Martin Luther King och Mahatma Gandhi, som också är föredömen inom den politiska protestmetodologin.

    "enligt vem/vilka ?"

    Inte minst enligt honom själv - både i ord och handling.

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Sniperace 2011-05-25, 09:15

    Freedom skrev:
    Sniperace skrev:
    ahdu, du tror att det som sker nu är på film....ante mig

    nej, jag drog bara en parallell, och som jag ser det så är dessa talibansvin som planerar och beordrar dylika terrordåd inte ett dugg bättre än den som jag nämnde.

    men som sagt, jag UNDRAR om du lika frenetisk skulle försvara en högerextremist *asg*
    Där skulle nog rättigheterna inte vara mycket värda och det skulle vara nödvädigt pga omständigheterna, och man var tvungen at få bort denne ga at han kastat ägg mot en somalisk kvinna... Smile

    Men försöker du smita undan nu Sniper (vilket iofs inte vore förvånande) ?
    VAR är bevisen för herr Omars brott ? Och vilka är brotten som gör att du önskar livet ur en annan människa ?

    Bevisen finns i hans egna skickade filer, intervjuer och uttalande där han berättar om vilka terrorbrott han beordrat.. räcker det inte för dig?

    ja tror de räcker för de som dödats genom hans blodiga hantverk, och jag titulerar inte detta svin wså uppskattande som du gör med HERR Omar, är det så att du ser UPP till honom, en liten idol i kampen mot det hemska USA?
    Nej, jag är glad att SVINET OMAR är död.... att han är skyldig står utom allt tvivel, och till och med FN uttalade glädje öve UBL,s frånfälle, och jag tvivlar på at de känner sorg över Omar, men det förståds, de är ju bara USA,s lakejer *asg*
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Freedom 2011-05-25, 09:27

    räcker det inte för dig?

    Då vore det ju en baggis för dig att länka till ett sådant ställe sniper, och kanske komma med en källa ?
    I mina ögon ser det mest ut som hörsägen.

    till och med FN uttalade glädje öve UBL,s frånfälle,

    länk ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Sniperace 2011-05-25, 09:45

    Sedan har vi hans tid som ledare för afghanistan, med dessa barbariska avrättningar av "otrogna" kvinnor, handavhuggningar, huvudavskärnmingar på idrottsplatser, förtrycket av det afghanska folket, det finns ev väldig massa afghanska liv på hans samvete, och honom vill du beskydda och upphöja?

    fortfarande så är det en glädjens dag att han togs bort och inte längre kan planera och beordra överfall mot ex flickor som begått det fruktansvärda brottet att ha gått i skola.

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Freedom 2011-05-25, 09:59

    Sedan har vi hans tid som ledare för afghanistan, med dessa barbariska avrättningar av "otrogna" kvinnor, handavhuggningar, huvudavskärnmingar på idrottsplatser, förtrycket av det afghanska folket, det finns ev väldig massa afghanska liv på hans samvete,

    Och källan till dessa påstående var nu igen..... ?

    CIA ?

    och honom vill du beskydda och upphöja?

    vad får du det ifrån ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-25, 10:08

    Freedom skrev:
    Sedan har vi hans tid som ledare för afghanistan, med dessa barbariska avrättningar av "otrogna" kvinnor, handavhuggningar, huvudavskärnmingar på idrottsplatser, förtrycket av det afghanska folket, det finns ev väldig massa afghanska liv på hans samvete,

    Och källan till dessa påstående var nu igen..... ?

    CIA ?

    och honom vill du beskydda och upphöja?

    vad får du det ifrån ?

    Ja du Freedom, man häpnar över hur ogenerat forumhögern far fram med lögner och "hitte-på"...... jag fattar ändå inte riktigt hur de är funtade, jag fattar inte hur man kan så ogenerat överge verkligheten och sanning ??.... och jag kan inte sätta mig in i riktigt hur deras hjärnor fungerar, om de ljuger medvetet eller om det gått så långt att de tror sig själva
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Freedom 2011-05-25, 10:23

    Ja du Freedom, man häpnar över hur ogenerat forumhögern far fram med lögner och "hitte-på"...... jag fattar ändå inte riktigt hur de är funtade, jag fattar inte hur man kan så ogenerat överge verkligheten och sanning ??.... och jag kan inte sätta mig in i riktigt hur deras hjärnor fungerar, om de ljuger medvetet eller om det gått så långt att de tror sig själva

    Svårt att säga emot.
    De åsidosätter folkrätten, FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna, blundar för tortyr som förhörsmetod allt för att deras älskade USA ska få fritt fram att bli de terrorister som påstår sig bekämpa.

    Och sedan har de mage att kalla vänstern för odemokratiska.....herre min skapare vilka hycklare.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  redalert 2011-05-25, 11:13

    F.I.S.T skrev:
    Freedom skrev:
    Sedan har vi hans tid som ledare för afghanistan, med dessa barbariska avrättningar av "otrogna" kvinnor, handavhuggningar, huvudavskärnmingar på idrottsplatser, förtrycket av det afghanska folket, det finns ev väldig massa afghanska liv på hans samvete,

    Och källan till dessa påstående var nu igen..... ?

    CIA ?

    och honom vill du beskydda och upphöja?

    vad får du det ifrån ?

    Ja du Freedom, man häpnar över hur ogenerat forumhögern far fram med lögner och "hitte-på"...... jag fattar ändå inte riktigt hur de är funtade, jag fattar inte hur man kan så ogenerat överge verkligheten och sanning ??.... och jag kan inte sätta mig in i riktigt hur deras hjärnor fungerar, om de ljuger medvetet eller om det gått så långt att de tror sig själva

    Helt klart finns det flera tomtar vars hjärnor tycks vara ur funktion! clown
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Freedom 2011-05-25, 11:20

    Helt klart finns det flera tomtar vars hjärnor tycks vara ur funktion!

    jajjamensan, i vanligt tal kallas de forumhöger...

    bounce bounce bounce
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Vercingetorix 2011-05-25, 11:35

    Freedom skrev:
    Ja du Freedom, man häpnar över hur ogenerat forumhögern far fram med lögner och "hitte-på"...... jag fattar ändå inte riktigt hur de är funtade, jag fattar inte hur man kan så ogenerat överge verkligheten och sanning ??.... och jag kan inte sätta mig in i riktigt hur deras hjärnor fungerar, om de ljuger medvetet eller om det gått så långt att de tror sig själva

    Svårt att säga emot.
    De åsidosätter folkrätten, FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna, blundar för tortyr som förhörsmetod allt för att deras älskade USA ska få fritt fram att bli de terrorister som påstår sig bekämpa.

    Och sedan har de mage att kalla vänstern för odemokratiska.....herre min skapare vilka hycklare.

    Vänligen länka till var jag åsidosatt det du beskriver..

    Sponsored content


    En sorgens dag? - Sida 2 Empty Sv: En sorgens dag?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:30