Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Thetaxpayer skrev:ANNA2LINK skrev:Thetaxpayer skrev:ANNA2LINK skrev:Thetaxpayer skrev:ANNA2LINK skrev:Thetaxpayer skrev:Freedom skrev:Varför skulle jag göra det?
Annars sällar du ju dig tills skaran "lata bidragstagare" som du vomerar över dagligen. Hycklare är ditt namn...
Snarare ett utmärkt sätt att få tillbaka lite inbetald skatt på. Men jag skulle gärna ta bort det bidraget mot en motsvarande skattesänkning.
Mot en motsvarande skattesänkning, ja man slutar aldrig at förvånas över många av er... Enkelspårigt och rent ut sagt egoistiskt!!! Egoismen breder ut sig mer och mer idag... Frågan är bara vart vi hamnar med samhället med detta egoistiska klassamhälle där mer och mer ser till sig själva än att ha ett likvärdigt samhälle för alla, där alla värderas på samma nivå som inte sker idag?
Men det hade väl vart rättvist med en skattesänkning för ALLA då inte ALLA får ta del av barnbidraget. Eller vad tycker du Anna?
Det är inte rättvist när vissa föräldrar sätter in sina barns pengar eller köper aktier/ fonder till dessa barn för barnbidraget, så de får en helt annan situation än andra barn när de blir myndiga. En del föräldrar får kämpa för varja krona... Nej vi skulle behöva behövsanpassa barnbidraget, för rika föräldrar har råd med utgifter till sina barn ändå... Men rika behöver inga mer avdrag för det. Men mycket ska ha mer i borgarnas samhälle? Eller hur?
Men de som inga barn har får ju inget bidrag. Är inte det orättvist?
Tycker du?
Det var en fråga. Därav? Vänligen svara inte med en motfråga.
Nej jag tycker inte att det är orättvis. Barnbidrag ska gå till barnfamiljer. Varför heter det barnbidrag?
till miljonärsbarnen?
eller borde det vara behovsprövat till dem som verkligen har behov av detta?
Du har missat det jag har skrivit tidigare. Ja jag tycker att det ska vara behovsprövat.