Sniperace 2011-05-19, 08:39
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev: F.I.S.T skrev: Sniperace skrev:gör det samma sak inom idrotten, att klasskillnader bara är av ondo?
En liten detalj i sammanhanget är att idrott är lek, medan folks boende, mat och vård känns betydligt viktigare ... åtminstone för mig.... hur är det för snipern ?
för MÅNGA är idrotten blodigt allvar, och förluster rsakar gråt och tandagnisslan, människor satsar allt på att bli BÄST, använder dopingmedel osv, en LEK?
kanske borde klasskillnaderna där också utplånas?
själv har jag noll intresse för idrott/sport, och blir aldrig ledsen omn jag inte placerar mig, däremot blir jag väldigt glad när den blidna kvinnan jag tränar vinner en tävling, men grämer mig inte om så inte blir fallet, men det VET jag att HON gör, gör hon ett resultat hon inte är nöjd med blir hon ledsen...
Ok då vet vi att du tycker idrott är lika viktigt, som om folk får vård, och skola och sånt.... jag håller ej med dig
Nej, jag anser INTE idrotten viktig, däremot gör väldigt många UTÖVARE det, och där slås många ut till sin stora förtvivlan, själv skrattar jag åt idiotin i denna hysteri att vara bäst, men det är ganska tråkigt att unga människor och barn ska ha denna frukrtansvärda press att där vara bäst och klassindelas, och tänk dig vilket ramaskri det skulle orsaka om detta försökte stoppas, där det skulle vara lek *asg*
men när det gäller samhället och samhällsklasser förstår jag inte avunden att en annan tjänar en krona mer....
själv har jag aldrig haft råd till utlandsresor, fina bilar, plasmatv osv osv, men jag har mat för dagen, tak över huvudet, behöver inte frysa och får den sjukvård jag behöver, jag är inte ett dugg avundsjuk på att kalle kan åka på olika utlandsdssemestrar varje år, och till vinterstugan i Åre varje Februari eller att han dricker fin champagne, vi tillhör definitivt inte samma samhällsklass, men det skiter jag ett sort stycke i, jag är inte så jävla materialistisk och girig att jag tvunget ska ha, vilket handikapp detta måste vara att inte kunna se någon ha det bättre än sig själv, det måste vara ett fruktansvärt lidande...