+8
Vercingetorix
RedMentalCase
F.I.S.T
RedclownIII
ericTheDog
Secrist
Infra
ANNA2LINK
12 posters
Grönt jobb blev fas 3 - och 2000 mindre i plånboken...
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 76
Jobb
Knytis skrev ett långt inlägg och rehab av sjukskrivna etc. Dock ingenting som berörde själva ämnet. Vad gör vi med personer som har hamnat långt från arbetsmarknaden? Ett nytt försök tack.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Secrist skrev:Knytis skrev ett långt inlägg och rehab av sjukskrivna etc. Dock ingenting som berörde själva ämnet. Vad gör vi med personer som har hamnat långt från arbetsmarknaden? Ett nytt försök tack.
det står för den läskunnige ... nytt försök tack !
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Jag kan fortfarande "erkänna" samma sak. Jag kan inte detaljerna i V:s partiprogram och anser inte att jag behöver kunna det heller. Vi lever i en värld där den "katastrofkommunism" som diverse glin på forumet ylar om, tillhör en förgången/förljugen tid.lazy skrev:Kommer ihåg att formsvackan faktiskt hade modet att erkänna på Free Speech
att han inte hade en aning om att det stod så i v:s partiprogram.
Den lever dock kvar i vänsterns partiprogram och det är knappast en slump.
Den lever endast kvar i forumhögerns förvridna sinnen, och förbrukade hjärnor. Resten av världen, inklusive USA, har släppt Maccartyismen.....
Det är bara att läsa innanyill ur v's partiprogram. Innerst inne önskar du nog att v formulerat sig mindre klumpigt.
Innerst inne önskar jag mer makt åt MP och V ... och ett S som drar åt vänster.... innerst inne, önskar jag maktlöshet åt Allians mot Sverige
Stackars fist har fortfarande inte lyckats att acceptera att Alliansen vann valen 2006 och 2010.....
Acceptans av demokrati sitter långt inne hos vänstern.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
"Acceptans av demokrati" torde väl innebära att man accepterar även oliktänkande. Det kan du behöva fundera en stund över.RedMentalCase skrev:Acceptans av demokrati sitter långt inne hos vänstern.
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
formsvackan skrev:"Acceptans av demokrati" torde väl innebära att man accepterar även oliktänkande. Det kan du behöva fundera en stund över.RedMentalCase skrev:Acceptans av demokrati sitter långt inne hos vänstern.
Fanatiker och blinda på båda ögonen göre sig icke besvär!
Kukluxklan och hell's angels är bra eller hur?
Kim Il Jong och Pinochet likaså?
Livets ord och muslimska brödraskapet har du inga problem att underkasta dig?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
formsvackan skrev:"Acceptans av demokrati" torde väl innebära att man accepterar även oliktänkande. Det kan du behöva fundera en stund över.RedMentalCase skrev:Acceptans av demokrati sitter långt inne hos vänstern.
Exempel på det: Stäng av en massa högerdebattörer?
RedMentalCase skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Jag kan fortfarande "erkänna" samma sak. Jag kan inte detaljerna i V:s partiprogram och anser inte att jag behöver kunna det heller. Vi lever i en värld där den "katastrofkommunism" som diverse glin på forumet ylar om, tillhör en förgången/förljugen tid.lazy skrev:Kommer ihåg att formsvackan faktiskt hade modet att erkänna på Free Speech
Den lever endast kvar i forumhögerns förvridna sinnen, och förbrukade hjärnor. Resten av världen, inklusive USA, har släppt Maccartyismen.....
Det är bara att läsa innanyill ur v's partiprogram. Innerst inne önskar du nog att v formulerat sig mindre klumpigt.
Innerst inne önskar jag mer makt åt MP och V ... och ett S som drar åt vänster.... innerst inne, önskar jag maktlöshet åt Allians mot Sverige
Stackars fist har fortfarande inte lyckats att acceptera att Alliansen vann valen 2006 och 2010.....
Så när ett block vunnit makten, ska resten sluta tycka och diskutera ?..
Det är oxå en syn på demokrati
- Inlägg 84
Arbeit
det står för den läskunnige ... nytt försök tack !
Och jag läser och läser och det närmaste du kommer (förutom att du av någon obegriplig anledning irrar dig in i prat om sjukskrivna) är lite luddiga åsikter om småföretagare. Man kan ju inte direkt anklaga dig för knivskarpa förslag.
Och jag läser och läser och det närmaste du kommer (förutom att du av någon obegriplig anledning irrar dig in i prat om sjukskrivna) är lite luddiga åsikter om småföretagare. Man kan ju inte direkt anklaga dig för knivskarpa förslag.
F.I.S.T skrev:RedMentalCase skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Jag kan fortfarande "erkänna" samma sak. Jag kan inte detaljerna i V:s partiprogram och anser inte att jag behöver kunna det heller. Vi lever i en värld där den "katastrofkommunism" som diverse glin på forumet ylar om, tillhör en förgången/förljugen tid.lazy skrev:Kommer ihåg att formsvackan faktiskt hade modet att erkänna på Free Speech
Så när ett block vunnit makten, ska resten sluta tycka och diskutera ?..
Det är oxå en syn på demokrati
Öhhh....vara för censur, stödja diktaturer och godkänna 100%-ga skatter om behov finnes det är att vara demokratisk?
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Fisten , eller alla andra vänster både här och överallt annars, diskuterar inte, ni bara snackar skit och beklagar er, har inga egna förslag eller ideer.
Paradnumret är ju när ni inte ens kan stå upp för eller dsikutera Vänsterns eget partiprogram. Ni är så korkade att ni inte ens själva vet vad det står där , eller vad det innebär i praktiken.
Paradnumret är ju när ni inte ens kan stå upp för eller dsikutera Vänsterns eget partiprogram. Ni är så korkade att ni inte ens själva vet vad det står där , eller vad det innebär i praktiken.
Freedom- Antal inlägg : 1404
Paradnumret är ju när ni inte ens kan stå upp för eller dsikutera Vänsterns eget partiprogram.
Det är ju knappast någon idé, ni läser ju in saker som inte ens står där....fantasigeneratorprodukter kommer aldrig att kunna vara diskussionsunderlag.
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
RedclownIII skrev:ANNA2LINK skrev:formsvackan skrev:Jag kan fortfarande "erkänna" samma sak. Jag kan inte detaljerna i V:s partiprogram och anser inte att jag behöver kunna det heller. Vi lever i en värld där den "katastrofkommunism" som diverse glin på forumet ylar om, tillhör en förgången/förljugen tid.lazy skrev:Kommer ihåg att formsvackan faktiskt hade modet att erkänna på Free Speech
Sant.
Vad är sant Anna, att det inte funnits någon katastrofkommunism eller att kommunism minsann skulle bli annorlunda idag?
Ja det jag menar är att forumhögern överdriver kommunismen här i Sverige.
Freedom skrev:
Paradnumret är ju när ni inte ens kan stå upp för eller dsikutera Vänsterns eget partiprogram.
Det är ju knappast någon idé, ni läser ju in saker som inte ens står där....fantasigeneratorprodukter kommer aldrig att kunna vara diskussionsunderlag.
Secrist skrev:Vad vill du ha Anna istället för FAS 3? Hur vill du komma tillrätta med problemet med långtidsarbetslösa som inte haft ett riktigt jobb på åratal? Det är lätt att vara kritisk. Inte lika lätt att själv lösa problemet.
Jag tycker fortfarande att vi ska dela på de jobb som finns för att så många som möjligt ska kunna jobba.
F.I.S.T skrev:Secrist skrev: Inte lika lätt att själv lösa problemet.
precis .... det var ett jävlas gnäll på sossarnas plusjobb.... och det var ett jävla gnäll på sossarnas "bidragspolitik,". ----- Nu gör Alliansen precis samma sak, fast med andra namn, med en stor skillnad, att man driver utförsäkringspolitiken till sin spets, för att finansiera skattesänkningar....
Det bästa man kan gör mot sjukskrivningarna är att folk faktiskt skall få medicinsk rehabilitering, utifrån behov..... inte utifrån storlek på börs.
Vad gäller jobb, så anser jag det därför bra att inte lägga pengar på privat vård i allmänhet, utan landstingsvård i synnerhet, där alla kan få ta del av vården.
I de fall där privat vård praktiseras, och där den fungerar, tex psykoterapi, bör de som är i behov av sådan få ekonomisk hjälp av stat och kommun att genomföra adekvat rehabilitering. Detta är tyvärr den del av vården som fungerar sämst, då man länge stoppat i folk tabletter, istället för att lösa problemen.....
Jobb skall därför satsas på både i privat sektor och statlig, men i vården, polisväsendet, militären, energin, mm skall det vara statligt i huvudsak.
Hjälp småföretagare istället för att hålla på med populistiska jobbskatteavdrag, småföretagarna har under Alliansen inte ett dugg lättare än innan....
Håller med!
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Jag kan fortfarande "erkänna" samma sak. Jag kan inte detaljerna i V:s partiprogram och anser inte att jag behöver kunna det heller. Vi lever i en värld där den "katastrofkommunism" som diverse glin på forumet ylar om, tillhör en förgången/förljugen tid.lazy skrev:Kommer ihåg att formsvackan faktiskt hade modet att erkänna på Free Speech
Ja det önskar jag med.
RedMentalCase skrev:Fisten , eller alla andra vänster både här och överallt annars, diskuterar inte, ni bara snackar skit och beklagar er, har inga egna förslag eller ideer.
Tala om att ha fördomar mot vänstern. Alla får tycka och tänka hur de vill utan att man är korkad för det. Men det hjälper säkert inte att påpeka det till dig för du tycker och tänker att alla vänster är knäppa ändå... Omoget, barnsligt!!!
ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Fisten , eller alla andra vänster både här och överallt annars, diskuterar inte, ni bara snackar skit och beklagar er, har inga egna förslag eller ideer.
Tala om att ha fördomar mot vänstern. Alla får tycka och tänka hur de vill utan att man är korkad för det. Men det hjälper säkert inte att påpeka det till dig för du tycker och tänker att alla vänster är knäppa ändå... Omoget, barnsligt!!!
Å andra sidan kan man ju faktiskt inte tycka vad som helst hur man vill en del är ju faktiskt ren idioti och hänger man sig till detta är man ju ingenting annat än korkad!
Snacka om omoget och barnsligt!
ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Fisten , eller alla andra vänster både här och överallt annars, diskuterar inte, ni bara snackar skit och beklagar er, har inga egna förslag eller ideer.
Du har rätt i detta Anna
VSBRedclownIII skrev:Å andra sidan kan man ju faktiskt inte tycka vad som helst hur man vill en del är ju faktiskt ren idioti och hänger man sig till detta är man ju ingenting annat än korkad!
formsvackan skrev:VSBRedclownIII skrev:Å andra sidan kan man ju faktiskt inte tycka vad som helst hur man vill en del är ju faktiskt ren idioti och hänger man sig till detta är man ju ingenting annat än korkad!
QUE?
GFYA!
RedclownIII skrev:formsvackan skrev:VSBRedclownIII skrev:Å andra sidan kan man ju faktiskt inte tycka vad som helst hur man vill en del är ju faktiskt ren idioti och hänger man sig till detta är man ju ingenting annat än korkad!
QUE?
GFYA!
VSB - Vilket Skulle Bevisas, eller om du så vill "det som var menat att bli demonstrerat"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Quod_erat_demonstrandum
RedclownIII skrev:formsvackan skrev:VSBRedclownIII skrev:Å andra sidan kan man ju faktiskt inte tycka vad som helst hur man vill en del är ju faktiskt ren idioti och hänger man sig till detta är man ju ingenting annat än korkad!
QUE?
GFYA!
Formis använder Svenska och Latin i sitt språkbruk......
Clownen använder spanska och Engelsk Latrin
- Inlägg 100
Dela?
Jag tycker fortfarande att vi ska dela på de jobb som finns för att så många som möjligt ska kunna jobba.
Är det inte bättre att skapa nya jobb? Vissa jobb kommer att försvinna och nya måste då skapas. Eller ska vi enbart satsa på de företag som är verksamma idag och dela på de jobben som finns? Vi börjar med 6 timmars arbetsdag och jobbar oss nedåt allteftersom jobb försvinner?
Är det inte bättre att skapa nya jobb? Vissa jobb kommer att försvinna och nya måste då skapas. Eller ska vi enbart satsa på de företag som är verksamma idag och dela på de jobben som finns? Vi börjar med 6 timmars arbetsdag och jobbar oss nedåt allteftersom jobb försvinner?