Freedom skrev:Jag tror skribenten DMustaine går under beteckningen MÖP
(militärt överintresserad person)
Hur man avslöjar en sådan: http://forum.soldf.com/index.php?/topic/9250-hur-man-avsloejar-en-moep/
Fniss, Kände ett par sådana förr i världen.
Freedom skrev:Jag tror skribenten DMustaine går under beteckningen MÖP
Hur man avslöjar en sådan: http://forum.soldf.com/index.php?/topic/9250-hur-man-avsloejar-en-moep/
Thetaxpayer skrev:Freedom skrev:Jag tror skribenten DMustaine går under beteckningen MÖP
Fniss, Kände ett par sådana förr i världen.
DMustaine skrev:Ett religiöst fanatiskt Iran med kärnvapen och deras uttalade ambitioner om att förinta Israel....resten kan du säkert räkna ut själv!
Dessutom är det sannolikt att räckvidden för såna vapen sträcker sig till Sverige!
Visst är det så, favorit i repris.
Freedom skrev:Visst är det så, favorit i repris.
Att det ENDA land som hittills använt kärnvapen (mot civila) når i princip varje kvadratmeter på den här planeten med sina kärnvapen-missiler ska vi i vanlig ordning blunda för ?
Men stygga muslimer ska inte ha samma möjligheter ?
Ser du skillnaden retarded ass!!
Och kom inte dragandes med skåpmat från 1945!
Men som sagt, det är uppenbart att du vill ha en nukleär konflikt så du får stilla din blodtörst!
Secrist skrev:Men stygga muslimer ska inte ha samma möjligheter ?
Religiösa extremister i islamistiska diktaturstater ska inte ha samma möjligheter nä. Helt rätt.
Religiösa extremister i islamistiska diktaturstater ska inte ha samma möjligheter nä. Helt rätt.
Freedom skrev:Religiösa extremister i islamistiska diktaturstater ska inte ha samma möjligheter nä. Helt rätt.
Och om en extrem-högerkristen president får makten i USA, så ska han inte få makten över landets kärnvapen ?
Ingen har hittills lyckats besvara grundfrågan: efter vilka kriterier ska vi tillåta/förbjuda kärnvapeninnehav ?
Ska länderna vara kristna ? demokratier ? tillhöra väst ?
Och du tycks ha svårt att förstå att det bästa vore att inga hade
Det går det ju inte att göra något åt.
Men man kanske kan förhindra att flera länder får tillgång till dessa domedagsvapen.
Freedom skrev:Och du tycks ha svårt att förstå att det bästa vore att inga hade
Tre(3) gånger har jag redan skrivit: en 100% kärnvapenfri värld är att föredra
inte ?
Men man kanske kan förhindra att flera länder får tillgång till dessa domedagsvapen.
Så tex Israel ska kunna ha makten att utplåna sina grannar med några megaton bomber, men deras fiender ska inte få skaffa sig samma försvar ?
Wikipedia om Terrorbalans:
Terrorbalans är ett begrepp som myntades under det kalla kriget och betecknade det tillstånd som rådde mellan de två fientliga militärallianserna NATO och Warszawapakten där båda parter hade tillräckliga mängder avancerade kärnvapen för att utplåna varandra. I en sådan situation är krig meningslöst, vilket paradoxalt nog gör att freden bibehålls.
Nu börjar du låta som ANNA2LINK, hon vill också ha fred.
Freedom skrev:Nu börjar du låta som ANNA2LINK, hon vill också ha fred.
Tankar som jag delar med en majoritet med världens folk, svensk bombhöger undantaget.
ericTheDog skrev:Freedom skrev:Nu börjar du låta som ANNA2LINK, hon vill också ha fred.
Tankar som jag delar med en majoritet med världens folk, svensk bombhöger undantaget.
Det är vad du tror.
Det är vad du tror.
Finns där ingen ledig heltidsvårdplats på rättspsyk åt den dåren?
När ska du sluta prata om Israel som kärnvapenland? Är du helt jävla okunnig?
Freedom skrev:Och du tycks ha svårt att förstå att det bästa vore att inga hade
Tre(3) gånger har jag redan skrivit: en 100% kärnvapenfri värld är att föredra
inte ?
Så tex Israel ska kunna ha makten att utplåna sina grannar med några megaton bomber, men deras fiender ska inte få skaffa sig samma försvar ?
Wikipedia om Terrorbalans:
Terrorbalans är ett begrepp som myntades under det kalla kriget och betecknade det tillstånd som rådde mellan de två fientliga militärallianserna NATO och Warszawapakten där båda parter hade tillräckliga mängder avancerade kärnvapen för att utplåna varandra. I en sådan situation är krig meningslöst, vilket paradoxalt nog gör att freden bibehålls.
Jävla dåre!!
Då är du alltså för att flera länder skaffar kärnvapen.
Freedom skrev:Jävla dåre!!
Är du inte nykter ?
Då är du alltså för att flera länder skaffar kärnvapen.
Men herre jösses vad är det med er på högerkanten `?
Fyra (4) gånger har jag nu redan skrivit: en 100% kärnvapenfri värld är att föredra
Samtidigt som jag inte kan se att vi kan förbjuda andra stater att vidmakthålla terrorbalansen.
Varför ska tex Israel ensamma kunna utplåna resten av arabvärlden utan att de ska kunna försvara sig på samma sätt ?
Den frågan verkar forumets bombhöger inte kunna svara på....