Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

Därför röstar jag som jag gör.

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Därför röstar jag som jag gör. Empty Därför röstar jag som jag gör.

Inlägg  ericTheDog 2011-03-15, 00:10

Bakgrund: Arbetarhem med socialdemokratiska värderingar. Mina föräldrar var som många andra offer för skyhöga marginalskatter i det skattesystem som Feldt senare skulle kalla perverst. Inte för att de var höginkomsttagare utan för att deras tjänster krävde att de jobbade mycket.

Jag kan inte acceptera att man utnyttjar människor som arbetskraft åt staten p.g.a enskilda politikers maktbegär.

Egentligen är jag nog socialdemokrat. Röstade jag i Tyskland eller England skulle det förmodligen bli på deras socialdemokrater. Som den politiska kartan ser ut idag är socialdemokraterna ett vänsterparti som pissar på sina kärnväljare - arbetarna.

Trist att säga det, men jag röstar på Alliansen i brist på bättre alternativ. Den politik jag egentligen vill se är:

1. Bättre socialförsäkringar. Bort med fusket och utnyttjandet. Högre ersättning till de som är arbetslösa och sjuka på riktigt.

2. Sänk skatten på arbete.

3. Spara på onödiga offentliga utgifter.

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 06:47