Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Corven
redalert
Thetaxpayer
ericTheDog
R.O.F.L
9 posters

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  R.O.F.L 2011-03-03, 00:13

    Enligt alliansregeringen kan detta komma att kosta flera hundra miljoner kronor, något som regeringe avser att avsätta pengar för i kommande budgetar. Förslaget beräknas träda i kraft 2013.

    Nästan alla andra europeiska länder har ett regelverk som är mer generöst än det svenska,

    Bra eller anus?


    Göran Hägglund är oerhört glad:

    http://svt.se/2.22620/1.2345065/papperslosa_kan_fa_vard_och_utbildning
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  ericTheDog 2011-03-03, 01:01

    Tveksamt. Jag är av åsikten att det inte ska löna sig att bränna sina papper.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-03-03, 10:28

    Helt sjukt ju.
    Hur tänkte de här? Betyder detta att vi snart då har helt fri invandring? Bara man lyckats att ta sig hit så är smörgåsbordet dukat.
    Väldigt konstigt (not) att man vill ha lägre skatt så man får behålla mera själv. Detta är ju inget jag har någon större lust att sponsra. SD mot 30%.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  R.O.F.L 2011-03-03, 10:37

    Enligt Maud Olofsson ska papperslösa få starta företag också.
    En helt vanlig svensk med någon form av prick i registret kan glömma f-skatt sedeln.
    Vård är väl en sak, men vad kommer härnäst?
    Subventionerade körkort(finns redan va?) Förtur till massvaccinationer osv.
    Det mest intressanta i det hela är att extremvänster inte gnäller avundsjukt utan man riktar in sig på dem som betalar kalaset. Arbetaren.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-03-03, 11:01

    R.O.F.L skrev:Enligt Maud Olofsson ska papperslösa få starta företag också.
    En helt vanlig svensk med någon form av prick i registret kan glömma f-skatt sedeln.
    Vård är väl en sak, men vad kommer härnäst?
    Subventionerade körkort(finns redan va?) Förtur till massvaccinationer osv.
    Det mest intressanta i det hela är att extremvänster inte gnäller avundsjukt utan man riktar in sig på dem som betalar kalaset. Arbetaren.




    Jag förstår inte hur de tänker. Får nog läsa på lite mera vad detta egentligen innebär. De har nog gravt underskattat vad det svenska folket vill.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  R.O.F.L 2011-03-03, 11:23

    Thetaxpayer skrev:
    R.O.F.L skrev:Enligt Maud Olofsson ska papperslösa få starta företag också.
    En helt vanlig svensk med någon form av prick i registret kan glömma f-skatt sedeln.
    Vård är väl en sak, men vad kommer härnäst?
    Subventionerade körkort(finns redan va?) Förtur till massvaccinationer osv.
    Det mest intressanta i det hela är att extremvänster inte gnäller avundsjukt utan man riktar in sig på dem som betalar kalaset. Arbetaren.




    Jag förstår inte hur de tänker. Får nog läsa på lite mera vad detta egentligen innebär. De har nog gravt underskattat vad det svenska folket vill.

    Jag tolkar det som att man vill avskaffa medborgarskapet, så länge man befinner sig inom Sveriges gränser har alla lika rätt oavsett om man befinner sig här illegalt eller är är en svensk medborgare.
    Lika bra att fylla hercules planet på väg till Libyen full med "vinstmaskiner" enligt en "vpkare"
    Kanske dem som ska jobba oss ur krisen? Rätta mig om jag har fel, jag kan ha fel.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-03-03, 11:29

    R.O.F.L skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    R.O.F.L skrev:Enligt Maud Olofsson ska papperslösa få starta företag också.
    En helt vanlig svensk med någon form av prick i registret kan glömma f-skatt sedeln.
    Vård är väl en sak, men vad kommer härnäst?
    Subventionerade körkort(finns redan va?) Förtur till massvaccinationer osv.
    Det mest intressanta i det hela är att extremvänster inte gnäller avundsjukt utan man riktar in sig på dem som betalar kalaset. Arbetaren.




    Jag förstår inte hur de tänker. Får nog läsa på lite mera vad detta egentligen innebär. De har nog gravt underskattat vad det svenska folket vill.

    Jag tolkar det som att man vill avskaffa medborgarskapet, så länge man befinner sig inom Sveriges gränser har alla lika rätt oavsett om man befinner sig här illegalt eller är är en svensk medborgare.
    Lika bra att fylla hercules planet på väg till Libyen full med "vinstmaskiner" enligt en "vpkare"
    Kanske dem som ska jobba oss ur krisen? Rätta mig om jag har fel, jag kan ha fel.


    Jag tror inte du har fel. Strömmen av "vinstmaskiner" kommer ju knappast att minska. Sverige snart Europas mest tätbefolkade land. Tänk vilka möjligheter för DO att nyanställa också.



    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  redalert 2011-03-03, 12:04

    Låter som något vänsterpartiet ligger bakom genom åratals propagande och indoktrinering och som nu fått genomslag i alla partier som nu tävlar i att vara pk framförallt när det gäller invandrarfrågor, klart att vi skall hjälpa utsatta men vi skall ta mig fan även kräva att de på sikt skall försörja sig själva och i de flesta fall även prestera ett överskott så att de är med och bygger välstånd och inte bara undergräver ekonomin.

    Undrar vad vänstern tror att de vinner med detta, vill verkligen svenne vakna upp i ett nytt DDR? affraid
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-03-03, 12:10

    redalert skrev:Låter som något vänsterpartiet ligger bakom genom åratals propagande och indoktrinering och som nu fått genomslag i alla partier som nu tävlar i att vara pk framförallt när det gäller invandrarfrågor, klart att vi skall hjälpa utsatta men vi skall ta mig fan även kräva att de på sikt skall försörja sig själva och i de flesta fall även prestera ett överskott så att de är med och bygger välstånd och inte bara undergräver ekonomin.

    Undrar vad vänstern tror att de vinner med detta, vill verkligen svenne vakna upp i ett nytt DDR? affraid



    Jag tror att detta kan påverka skattemoralen faktiskt. Kanske man skall döpa om sig till notaxpayer. Har de ens försökt att räkna på detta?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  redalert 2011-03-03, 14:01

    Thetaxpayer skrev:
    redalert skrev:Låter som något vänsterpartiet ligger bakom genom åratals propagande och indoktrinering och som nu fått genomslag i alla partier som nu tävlar i att vara pk framförallt när det gäller invandrarfrågor, klart att vi skall hjälpa utsatta men vi skall ta mig fan även kräva att de på sikt skall försörja sig själva och i de flesta fall även prestera ett överskott så att de är med och bygger välstånd och inte bara undergräver ekonomin.

    Undrar vad vänstern tror att de vinner med detta, vill verkligen svenne vakna upp i ett nytt DDR? affraid



    Jag tror att detta kan påverka skattemoralen faktiskt. Kanske man skall döpa om sig till notaxpayer. Har de ens försökt att räkna på detta?

    Ja med vänsterns falska matematik så sägs det gå ihop! Shocked
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  Corven 2011-03-03, 14:19

    Ni kanske skulle ta och kolla upp saker lite innan ni börjar gnälla på vänstern?

    Aftonbladet

    Efter år av INTERNATIONELL KRITIK, så har regeringen nu kommit överens om hur man ska göra.

    Alltså inget som vänstern har med att göra.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-03, 14:43

    R.O.F.L skrev:Enligt alliansregeringen kan detta komma att kosta flera hundra miljoner kronor, något som regeringe avser att avsätta pengar för i kommande budgetar. Förslaget beräknas träda i kraft 2013.

    Nästan alla andra europeiska länder har ett regelverk som är mer generöst än det svenska,

    Bra eller anus?


    Göran Hägglund är oerhört glad:

    http://svt.se/2.22620/1.2345065/papperslosa_kan_fa_vard_och_utbildning

    Hmm. Naivt tycker jag.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  ericTheDog 2011-03-03, 19:12

    Kan detta vara resultatet av ett köpslående med mp?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-03-03, 19:43

    RedMentalCase skrev:
    R.O.F.L skrev:Enligt alliansregeringen kan detta komma att kosta flera hundra miljoner kronor, något som regeringe avser att avsätta pengar för i kommande budgetar. Förslaget beräknas träda i kraft 2013.

    Nästan alla andra europeiska länder har ett regelverk som är mer generöst än det svenska,

    Bra eller anus?


    Göran Hägglund är oerhört glad:

    http://svt.se/2.22620/1.2345065/papperslosa_kan_fa_vard_och_utbildning

    Hmm. Naivt tycker jag.




    Inte så lite naivt. Citat, detta skall bara gälla de som redan är här inte de som kommer. Alltså. det är bara att smyga in sedan är det klart. Då är man ju redan här. Jag tror aldrig jag hört något så dumt.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  lazy 2011-03-03, 23:11

    ericTheDog skrev:Kan detta vara resultatet av ett köpslående med mp?

    Inte omöjligt.

    http://tv.expressen.se/nyheter/politik/1.2351607/regeringen-och-mp-eniga-om-migrationen
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  ericTheDog 2011-03-04, 00:46

    lazy skrev:
    ericTheDog skrev:Kan detta vara resultatet av ett köpslående med mp?

    Inte omöjligt.

    http://tv.expressen.se/nyheter/politik/1.2351607/regeringen-och-mp-eniga-om-migrationen


    Det var precis det jag tänkte på.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  MartinLindgren 2011-03-04, 00:48

    Leve Miljöpartiet, som visar RoffarReinfeldt och hans allianskumpaner vägen, att man regerar i minoritet... Arrow
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  ericTheDog 2011-03-04, 00:59

    MartinLindgren skrev:Leve Miljöpartiet, som visar RoffarReinfeldt och hans allianskumpaner vägen, att man regerar i minoritet... Arrow

    Mona då? Skiter du i henne nu?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  MartinLindgren 2011-03-04, 01:50

    Vov,vov doggen lyft blicken längre än fram till nostippen,
    frågan är väl vad du ska ta dig till utan ditt tobleronetjatande...?

    Vov, vov doggen... Arrow
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Leve?

    Inlägg  Secrist 2011-03-04, 09:00

    Leve Miljöpartiet, som visar RoffarReinfeldt och hans allianskumpaner vägen, att man regerar i minoritet...

    Din kompis Ohly stämmer inte in i hyllningarna. Han är mäkta irriterad på Mp som han betraktar som opportunistiska och svikare.

    Sponsored content


    Papperslösa får rätt till vård och utbildning Empty Sv: Papperslösa får rätt till vård och utbildning

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 22:25