SilverSurfer skrev:RedMentalCase skrev:SilverSurfer skrev:RedMentalCase skrev:SilverSurfer skrev:Precis du fattar inget........
Jodå, jag fattar att du är en något besviken bidragstagare som sitter här och är avundsjuk på att vi som jobbar får behålla en liten större del av vår lön .
Ingen vanlig jobbare menar att jobbavdraget är en omvänd robinhood grej.
Du missar igen tyvärr vännen....Jag har jobbat sen jag var 17 år och aldrig varit arbetslös....Och jag är 40+ nu
Så den där delen av större lön skulle jag gärna ge bort om jag visste att jag råkar bli sjuk eller arbetslös så jag har en trygghet i framtiden....Men efter 27 år i industrin så känner jag nu att jag betalat skatt för inget alls i alla dessa år.
De enda som får det bättre och tjänar på mina skatte pengar är de som redan har det bra och är rika och friska. Jag får inget om olyckan skulle ske i framtiden. Varför ska jag ens betala skatt i dagens sverige? Jag får ju inget för det?
Mina skatte pengar går ju nu bara till de som inte behöver dem.....De rika och friska.
Men du är ju frisk, och enligt dig själv ett rikt svin som får del av jobbavdraget, så dina skattepengar hamnar ju enligt dig själv, hos dig själv ?
Ridå för ditt helt snurriga resonemang.
PS Om du skulle råka ut för en olycka i framtiden så har du en rad försäkringar när du är anställd, du får även sjukersättning , men allt detta vet du ju du som jobbat sen du var 17...... DS
Nej jag är inte enligt mig själv ett rikt svin som DU verkar vara.....Det har jag aldrig antytt och kommer aldrig göra. Mina skatte pengar hamnar hos de som redan har det bättre än mig och inte till de som behöver dem.
Sjukersättning vad är det....Ni säger ju hela tiden att det är bidrag? Jag själv vet att jag betalar på min skatt för en sjukersättnig som jag kanske behöver i framtiden men nu om den behövs så gäller den ju plötsligt bara i 1.5 år fast jag kanske skulle bli sjuk resten av mitt liv om det skulle vilja sig illa?
Nu börjar det bli sent, när ska du upp och jobba sa du ?
Vill det sig illa försover du dig, aja baja.