Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Thetaxpayer
RedclownIII
lazy
R.O.F.L
redalert
SilverSurfer
RedMentalCase
Corven
MartinLindgren
ANNA2LINK
ericTheDog
15 posters

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-01, 03:49

    SilverSurfer skrev:
    RedMentalCase skrev:
    SilverSurfer skrev:
    RedMentalCase skrev:
    SilverSurfer skrev:Precis du fattar inget........

    Jodå, jag fattar att du är en något besviken bidragstagare som sitter här och är avundsjuk på att vi som jobbar får behålla en liten större del av vår lön .

    Ingen vanlig jobbare menar att jobbavdraget är en omvänd robinhood grej.

    Du missar igen tyvärr vännen....Jag har jobbat sen jag var 17 år och aldrig varit arbetslös....Och jag är 40+ nu

    Så den där delen av större lön skulle jag gärna ge bort om jag visste att jag råkar bli sjuk eller arbetslös så jag har en trygghet i framtiden....Men efter 27 år i industrin så känner jag nu att jag betalat skatt för inget alls i alla dessa år.

    De enda som får det bättre och tjänar på mina skatte pengar är de som redan har det bra och är rika och friska. Jag får inget om olyckan skulle ske i framtiden. Varför ska jag ens betala skatt i dagens sverige? Jag får ju inget för det?

    Mina skatte pengar går ju nu bara till de som inte behöver dem.....De rika och friska.

    Men du är ju frisk, och enligt dig själv ett rikt svin som får del av jobbavdraget, så dina skattepengar hamnar ju enligt dig själv, hos dig själv ?
    Ridå för ditt helt snurriga resonemang.

    PS Om du skulle råka ut för en olycka i framtiden så har du en rad försäkringar när du är anställd, du får även sjukersättning , men allt detta vet du ju du som jobbat sen du var 17...... DS


    Nej jag är inte enligt mig själv ett rikt svin som DU verkar vara.....Det har jag aldrig antytt och kommer aldrig göra. Mina skatte pengar hamnar hos de som redan har det bättre än mig och inte till de som behöver dem.

    Sjukersättning vad är det....Ni säger ju hela tiden att det är bidrag? Jag själv vet att jag betalar på min skatt för en sjukersättnig som jag kanske behöver i framtiden men nu om den behövs så gäller den ju plötsligt bara i 1.5 år fast jag kanske skulle bli sjuk resten av mitt liv om det skulle vilja sig illa?



    Nu börjar det bli sent, när ska du upp och jobba sa du ?

    Vill det sig illa försover du dig, aja baja.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  redalert 2011-03-01, 09:09

    SilverSurfer skrev:
    RedMentalCase skrev:
    SilverSurfer skrev:Precis du fattar inget........

    Jodå, jag fattar att du är en något besviken bidragstagare som sitter här och är avundsjuk på att vi som jobbar får behålla en liten större del av vår lön .

    Ingen vanlig jobbare menar att jobbavdraget är en omvänd robinhood grej.

    Du missar igen tyvärr vännen....Jag har jobbat sen jag var 17 år och aldrig varit arbetslös....Och jag är 40+ nu

    Så den där delen av större lön skulle jag gärna ge bort om jag visste att jag råkar bli sjuk eller arbetslös så jag har en trygghet i framtiden....Men efter 27 år i industrin så känner jag nu att jag betalat skatt för inget alls i alla dessa år.

    De enda som får det bättre och tjänar på mina skatte pengar är de som redan har det bra och är rika och friska. Jag får inget om olyckan skulle ske i framtiden. Varför ska jag ens betala skatt i dagens sverige? Jag får ju inget för det?

    Mina skatte pengar går ju nu bara till de som inte behöver dem.....De rika och friska.
    Ja herrejävlar låter det inte som en reinkarnation av rc så säg? Laughing lol! clown santa
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  DMustaine 2011-03-01, 10:46

    I en växande ekonomi frigörs mer pengar och man kan till och med ta ut mindre i skatt och ändå få mer i statskassan...se nu fick vänstern något att fundera över! Nyckeln till en växande ekonomi är att folk arbetar!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  Sniperace 2011-03-01, 11:00

    SilverSurfer skrev:
    ericTheDog skrev:Anna,

    Du skreiver att Alliansens politik inte är för alla. Och där har du kanske rätt. Alliansens politik går ju ut på att alla som kan arbeta ochså ska göra det. De som helt enkelt inte vill arbeta faller sålunda utanför. Det har du rätt i.



    Varför fullföljer du inte med att ALLA som inte arbetar faller sålunda utanför....Och med det menar vi de som är arbetslösa och sjuka ofrivilligt.För det är dit vi är på väg i rask takt.....Och en del jublar över det..

    Hur man kan tycka det är ok i ett samhälle som vårt är i mitt tycke bissart. Hur kan man vilja ha det som folk har det i Usa? Det kan ju iofs vara till största del pga Sossarna då som byggt upp sverige till det land som vi haft.Folk fick det för bra kanske med sossarna som byggt upp välfärden i sverige..Men nu ska det nedmonteras av alliansen....Folk vet inte vad de har innan de misster det....

    Blir jobbigt att bygga upp landet igen efter alliansens härjningar.
    .

    men nu ÄR det ju INTE ALLA som faller utanför om de inte kan arbeta, utan en liten del av dem som inte kan, där handläggare utövar ett maktmissbruk, eller det går fel av andra orsaker.

    Jag har varit sjukpensionerad sedan 1988, jag har bara upplevt förbättringar med alliansen, TROTS att jag är en av dem med LÅG pension...

    så du ljuger när du säger ALLA, och av de sjuka jag känner, vilka blivit ganska många är det bara EN som utförsäkrats, och han är inte helt missnöjd med det pga att det troligen leder till ett arbete för honom, haN SER DET SOM EN UPPRYCKNING, FRÅN ATT BARA VARA ETT ACCEPTERANDE TILL ATT INTE KUNNA ARBTETA, till en insikt att han faktiskt KAN, ett steg uppåt i skalan för självrespekt för honom.

    Men istället vill du att ingen ska behöva arbeta om denna SJÄLV eller någon annan säger att han är oduglig?

    Att känna sig oduglig och oönskad, det är väl fint eller hur?

    Att INTE försöka återge människovärde är bra, och att istället framhäva dennes brister och oduglighet?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-03-01, 16:30

    SilverSurfer skrev:Om nu högern vill ha det som i Usa....så utvandra då.....Ingen vill ha det som de har det over there......


    Nej tack!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-03-01, 16:33

    Thetaxpayer skrev:
    SilverSurfer skrev:Ja som sagt höger idioter finns det gott om....Dom ska flytta till Usa och Kuba nu....Och vi som vill ha sverige som det en gång var vill bo kvar.



    När var det som det en gång var? Vilken tidsepok strävar du efter?


    Ni höger - Medeltiden...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-03-01, 16:35

    RedMentalCase skrev:
    SilverSurfer skrev:Ja som sagt höger idioter finns det gott om....Dom ska flytta till Usa och Kuba nu....Och vi som vill ha sverige som det en gång var vill bo kvar.

    Du verkar helt mosig i päran, jag raljerade ju över ditt snack om att högeranhängare skulle flytta till USA, hur pundig är du egentligen ?


    Ja i USA så har dom ju verkligen ett klassamhälle... Fattiga kontra rika... dit är vi på väg med STORMSTEG!!!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-01, 16:51

    ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:
    SilverSurfer skrev:Ja som sagt höger idioter finns det gott om....Dom ska flytta till Usa och Kuba nu....Och vi som vill ha sverige som det en gång var vill bo kvar.

    Du verkar helt mosig i päran, jag raljerade ju över ditt snack om att högeranhängare skulle flytta till USA, hur pundig är du egentligen ?


    Ja i USA så har dom ju verkligen ett klassamhälle... Fattiga kontra rika... dit är vi på väg med STORMSTEG!!!

    Enligt dig och alla andra tosseröda borde vi ju varit där för 10 år sen då ni alltid tragglat samma visa så fort man försöker reformera Sverige på minsta vis.

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  ericTheDog 2011-03-01, 21:12

    Det är nog bara konstatera att vänsterns största drivkraft är att gnälla. Får de bara gnälla på något så lugnar de ner sig. Detta förklarar också varför konkret kritik mot Alliansens politik lyser med sin frånvaro.

    Slutsats: Vänstern gillar Alliansen "i smyg".
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-01, 21:14

    ericTheDog skrev:Det är nog bara konstatera att vänsterns största drivkraft är att gnälla. Får de bara gnälla på något så lugnar de ner sig. Detta förklarar också varför konkret kritik mot Alliansens politik lyser med sin frånvaro.

    Slutsats: Vänstern gillar Alliansen "i smyg".

    Men behövs deras beundran ?, Nej.Smile
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-03-01, 21:28

    ANNA2LINK skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    SilverSurfer skrev:Ja som sagt höger idioter finns det gott om....Dom ska flytta till Usa och Kuba nu....Och vi som vill ha sverige som det en gång var vill bo kvar.



    När var det som det en gång var? Vilken tidsepok strävar du efter?


    Ni höger - Medeltiden...



    Nu var ju frågan till en uppenbar vänsterdebattör.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-03-02, 02:34

    Thetaxpayer skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    SilverSurfer skrev:Ja som sagt höger idioter finns det gott om....Dom ska flytta till Usa och Kuba nu....Och vi som vill ha sverige som det en gång var vill bo kvar.



    När var det som det en gång var? Vilken tidsepok strävar du efter?


    Ni höger - Medeltiden...



    Nu var ju frågan till en uppenbar vänsterdebattör.





    Laughing
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Palme

    Inlägg  Secrist 2011-03-02, 08:46

    Olof Palme var också värd namnet landsfader...

    Ja, det vete tusan. Man ska komma ihåg att det bästa sättet att bli helgonförklarad är att dö i förtid. Många uppfattade honom som arrogant och tjurig när det inte gick som han ville.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  redalert 2011-03-02, 09:15

    Det har sagts förut och det får sägas igen, Palme var bland sveriges mest överskattade politiker, observera detta betyder inte att han var bland de sämsta bara överskattad, framförallt efter det tragiska mordet.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-03-02, 13:40

    Secrist skrev:Olof Palme var också värd namnet landsfader...

    Ja, det vete tusan. Man ska komma ihåg att det bästa sättet att bli helgonförklarad är att dö i förtid. Många uppfattade honom som arrogant och tjurig när det inte gick som han ville.


    Olof och Per-Albin Hansson var mer värd namnet landsfader pga att de verkligen jobbade för folket, rättvisa,jämlikhet, solidaritet, ja det svenska folkhemmet. Detta håller Reinfeldt och den övriga högern på att förstöra,rasera. Derför är inte Fredrik värd namnet: landsfader!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Rätt

    Inlägg  Secrist 2011-03-02, 13:47

    Olof och Per-Albin Hansson var mer värd namnet landsfader pga att de verkligen jobbade för folket, rättvisa,jämlikhet, solidaritet, ja det svenska folkhemmet. Detta håller Reinfeldt och den övriga högern på att förstöra,rasera. Derför är inte Fredrik värd namnet: landsfader!!!

    Tycker varken Palme eller Fredrik ska kallas landsfader. Och Palme gjorde som vänsterpolitiker ofta gör. Något helt annat än de predikar. Han tillät inga friskolor men skickade sönerna till privatskolor i USA.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  Infra 2011-03-02, 16:27

    Ska bli kul att höra Doggy kalla Blunddockan "landsfader" om 7-8 år då kalaset ska betalas. Då kommer nog ordet "landsfader" att ge en fadd smak i munnen på
    Doggen på väg till socialkontoret för att komplettera sin nära nog obefintliga pension med nålpengar. Landsfader? Ha ha ha ha ha ha
    De vet ännu inte hur blåsta de blivit, högerjökarna. Vilket jävla kasst gäng - högern intelligentia, Doggy, Redalert och Snipern. Forats begåvningsreserv. Tre praktamöbor. En halv hjärncekll per amöba.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  Sniperace 2011-03-02, 16:40

    Infra skrev:Ska bli kul att höra Doggy kalla Blunddockan "landsfader" om 7-8 år då kalaset ska betalas. Då kommer nog ordet "landsfader" att ge en fadd smak i munnen på
    Doggen på väg till socialkontoret för att komplettera sin nära nog obefintliga pension med nålpengar. Landsfader? Ha ha ha ha ha ha
    De vet ännu inte hur blåsta de blivit, högerjökarna. Vilket jävla kasst gäng - högern intelligentia, Doggy, Redalert och Snipern. Forats begåvningsreserv. Tre praktamöbor. En halv hjärncekll per amöba.

    Du är rolig du Infra, Islamisternas store beskyddare och älskare....
    nej, tyvärr Infra, dyú står med byxoena vid anklarna med ditt lilla maskformiga bihang hängande *asg*

    Hur är det nu Infra, är du stolt över Talibanernas senaste hjältedåd?

    Sponsored content


    Fredrik Reinfeldt - vår landsfader - Sida 3 Empty Sv: Fredrik Reinfeldt - vår landsfader

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 14:00