Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

4 posters

Användning av sociala medier och människors röstningsbeslut

Sana

Antal inlägg : 3

Användning av sociala medier och människors röstningsbeslut  Empty Användning av sociala medier och människors röstningsbeslut

Inlägg  Sana 2011-02-10, 14:56

Hej,

Denna undersökning syftar till att vidga vår förståelse av människors exponering för politisk propaganda i sociala medier. Vi granskar hur människor använder medier och hur de exponerades för de politiska partiernas propaganda inför de allmänna valen i Sverige 2010.

Som deltagare ska du vara svensk medborgare eller bosatt i Sverige och ha rösträtt till riksdagsvalen. Avstå från deltagande om så inte är fallet.

Var vänlig fyll i enkäten genom att besvara frågorna. Total tid för enkäten varierar mellan 10 och 15 minuter beroende på hur snabbt du läser frågorna. Deltagande i undersökningen är helt frivilligt.

All information registreras anonymt, och resultaten från undersökningen kommer att redovisas som totaldata. På så sätt kan deltagare inte identifieras. Sekretessreglerna är fastlagda i villkoren för den använda mjukvaran och får inte ändras under några omständigheter.

Om du har frågor eller problem rörande denna studie, vänligen kontakta Sana Rouis via e-post sana.rouis@ltu.se.

Använd följande länk för att komma till enkäten:

https://ltuindmf.qualtrics.com/SE/?SID=SV_8dp4mrBZgK6rdCk

Med vänliga hälsningar

Sana Rouis
    Doktorand i e-Commerce
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Användning av sociala medier och människors röstningsbeslut  Empty Sv: Användning av sociala medier och människors röstningsbeslut

Inlägg  ericTheDog 2011-02-11, 00:51

Vad tror ni om detta?

Själv tror jag att ingen tror detta forum ska kunna påverka valet. Däremot kan dess deltagare tycka det är kul att få sina argument granskade. Ännu mer kul att krossa motståndarnas argument dock.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Användning av sociala medier och människors röstningsbeslut  Empty Sv: Användning av sociala medier och människors röstningsbeslut

Inlägg  lazy 2011-02-11, 01:49

Sana Rouis är en kvinna från Tunisien som är inblandad i en hel del affärer om
    mänskliga rättigheter,om det verkligen är hon,så förstår inte jag
    varför hon skulle vilja göra en "undersökning" här?
    Sana

Antal inlägg : 3

Inlägg  Sana 2011-02-11, 02:52

Hej,

Som jag pratar bara lite Svenska jag skriva min medelande i Engelska.

The reason why I posted the survey here is that I couldn't get hold of enough people to answer this survey which is about the social media exposure in Sweden.

I found the content of the forum public, so I posted the link to the survey here in order to get in touch with a bigger number of Swedish people.

If there is any inconvenience, please let me know so I can remove the post from the forum.

I should mention, if I understood well Mr/Ms Lazy's message, that I am not involved in any kind of activity with human rights (if you could see such information somewhere, I would appreciate if you can provide the weblink plz). I am PhD student in electronic commerce (e-handel) and I am trying to study the social media as a marketing tool for the companies and organizations and this study is for studying the social media as marketing tool for the political parties. Like Television and Radio these are new tools for them to tell us more about them and their programs. We try to see if these tools are effective for them or not and to which extent people were exposed to the social media like Facebook, Youtube, twitter, etc.

Please moderators of the forum let me know if there is any problem for having the link for the survey mentioned here and I will remove it.

Thank you.

Sana
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-02-11, 10:52

Sana skrev:Hej,

Som jag pratar bara lite Svenska jag skriva min medelande i Engelska.

The reason why I posted the survey here is that I couldn't get hold of enough people to answer this survey which is about the social media exposure in Sweden.

I found the content of the forum public, so I posted the link to the survey here in order to get in touch with a bigger number of Swedish people.

If there is any inconvenience, please let me know so I can remove the post from the forum.

I should mention, if I understood well Mr/Ms Lazy's message, that I am not involved in any kind of activity with human rights (if you could see such information somewhere, I would appreciate if you can provide the weblink plz). I am PhD student in electronic commerce (e-handel) and I am trying to study the social media as a marketing tool for the companies and organizations and this study is for studying the social media as marketing tool for the political parties. Like Television and Radio these are new tools for them to tell us more about them and their programs. We try to see if these tools are effective for them or not and to which extent people were exposed to the social media like Facebook, Youtube, twitter, etc.

Please moderators of the forum let me know if there is any problem for having the link for the survey mentioned here and I will remove it.

Thank you.

Sana

First of all, we have´nt any moderator or administrator on this board since more than one year ago, we live here in a full anarchy, were no one can stop another member, so the only one who can do anything with your message is you.. Very Happy

Second, we are just a few members active and imho i dont think it they will give much response to your survey, i did, but i must say that i would not do it again...

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-02-11, 11:04

lazy skrev:Sana Rouis är en kvinna från Tunisien som är inblandad i en hel del affärer om
    mänskliga rättigheter,om det verkligen är hon,så förstår inte jag
    varför hon skulle vilja göra en "undersökning" här?

jag misstänker att det bara är en namne....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-15, 18:57