Infra skrev: Tack...Du är numera den ende på forat som fortfarande visar mig litet mänsklig värme. Alla andra hatar mig...
Nej, infra vi älskar dig, men du vet den man älskar agar man för dennes bästa om han riskerar att komma fel...
Infra skrev: Tack...Du är numera den ende på forat som fortfarande visar mig litet mänsklig värme. Alla andra hatar mig...
Infra skrev:Vilken sten har du sovit under?
Infra skrev:Överallt i andra arabläder har revolutionen syftat till allmänna val och demokrati. Så även en resning i Palestina. Hamas är valvinnarna från senaste valet men fick aldrig chansen p g a rasister av din typ.
Du tror väl inte att palestinierna rösta fram en korrumperad sprattelgubbe som var passé redan 2006? Ånädujävel! Korrumperade diktatorer som går i Västs och israels ledband har vi fått nog av!
Infra skrev:Överallt i andra arabläder har revolutionen syftat till allmänna val och demokrati. Så även en resning i Palestina. Hamas är valvinnarna från senaste valet men fick aldrig chansen p g a rasister av din typ.
Du tror väl inte att palestinierna rösta fram en korrumperad sprattelgubbe som var passé redan 2006? Ånädujävel! Korrumperade diktatorer som går i Västs och israels ledband har vi fått nog av!
Sniperace skrev:
Säg mig, vilka arabländer är demokratier?
Sniperace skrev:Infra skrev:Överallt i andra arabläder har revolutionen syftat till allmänna val och demokrati. Så även en resning i Palestina. Hamas är valvinnarna från senaste valet men fick aldrig chansen p g a rasister av din typ.
blev revolutionen i Iran bra, blev det en fin och fullödig demiokrati, eller ledde det till förtryck av det iranska folket?
Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Överallt i andra arabläder har revolutionen syftat till allmänna val och demokrati. Så även en resning i Palestina. Hamas är valvinnarna från senaste valet men fick aldrig chansen p g a rasister av din typ.
blev revolutionen i Iran bra, blev det en fin och fullödig demiokrati, eller ledde det till förtryck av det iranska folket?
Endast en komplett idiot av din egen, sionistiska sort skulle anklaga demokratirörelserna i Nordafrika för ngnting dylikt. Kan du förklara för oss som undrar hur Egyptens nymornade demokratirörelse skulle fås att acceptera en teokrati av Iransk typ?
Detta är nära nog omöjligt då den unga egyptiska befolkningen till 60% är under 30 år. De vill ha gratis internet, fri porr, total yttrandefrihet och allting annat som vi i Väst så länge fått åtnjuta. Inte ens du är karl nog att stänga in dessa demokratitörstande ungdomar i en teokrati av Iransk typ.
Idiot!
sades det inte samma sak i Iran då det begav sig, var då inte talet om befrielse och kommande demokrati, vad tycker du resultatet blev, blev det befrielse och demokrati där?Infra skrev:Hu så hemskt med det otäcka islam. Sedan 1996 har muslimska Brödraskapet försökt att få tillstånd för ett eget parti. Efter tortyrdiktatorns fall har de nu äntligen bildat sitt parti. Bland grundarna återfinner vi flera koptiskt kristna Så var det med det otäcka, intolleranta, Muslimska Brödraskapet. Någon som tror att sharia kommer att vara inskrivet i partiprogrammet trots att Brödraskapet gång på gång deklarerat att de vill se åtskillnad mellan politik och religion?
Infra skrev: Någon som tror att sharia kommer att vara inskrivet i partiprogrammet trots att Brödraskapet gång på gång deklarerat att de vill se åtskillnad mellan politik och religion?
RedclownIII skrev:Infra skrev: Någon som tror att sharia kommer att vara inskrivet i partiprogrammet trots att Brödraskapet gång på gång deklarerat att de vill se åtskillnad mellan politik och religion?
Ja det tror jag tyvärr att det kommer att göra.
Sniperace skrev:RedclownIII skrev:Infra skrev: Någon som tror att sharia kommer att vara inskrivet i partiprogrammet trots att Brödraskapet gång på gång deklarerat att de vill se åtskillnad mellan politik och religion?
JAg är orolig för att det finns krafter som kommer försöka med detta, och som jag sagt, jag hoppas av hela mitt hjärta att de inte lyckas med detta i Egypten
RedclownIII skrev:Infra skrev: Någon som tror att sharia kommer att vara inskrivet i partiprogrammet trots att Brödraskapet gång på gång deklarerat att de vill se åtskillnad mellan politik och religion?
Infra skrev:RedclownIII skrev:Infra skrev: Någon som tror att sharia kommer att vara inskrivet i partiprogrammet trots att Brödraskapet gång på gång deklarerat att de vill se åtskillnad mellan politik och religion?
Då är du en idiot! Dock ej större idiot än Snipern. Det är nämligen så att inte ens som sista alternativ har det unga garde som driver Nordafrikas revolutioner en shariastyrd gudsstat. Det är både illvilligt och okunningt att hävda det.
Det unga garde som driver revolutionerna vill ha demokrati, yttrandefrihet, fri porr och fritt internet; allt det där som vi alldeles självklart åtnjuter i Västländerna. Alla islamofober som imbillar sig att Saladin med hela sitt hyrde ska stå på deras tröskel redan i morgon styrs mer av sina egna fördomar och skräckvisioner än av verkligheten.
Infra skrev:
Då är du en idiot! Dock ej större idiot än Snipern. Det är nämligen så att inte ens som sista alternativ har det unga garde som driver Nordafrikas revolutioner en shariastyrd gudsstat. Det är både illvilligt och okunningt att hävda det.
Det unga garde som driver revolutionerna vill ha demokrati, yttrandefrihet, fri porr och fritt internet; allt det där som vi alldeles självklart åtnjuter i Västländerna. Alla islamofober som imbillar sig att Saladin med hela sitt hyrde ska stå på deras tröskel redan i morgon styrs mer av sina egna fördomar och skräckvisioner än av verkligheten.[/b]
lazy skrev:Infra skrev:
Det unga garde som driver revolutionerna vill ha demokrati, yttrandefrihet, fri porr och fritt internet; allt det där som vi alldeles självklart åtnjuter i Västländerna. Alla islamofober som imbillar sig att Saladin med hela sitt hyrde ska stå på deras tröskel redan i morgon styrs mer av sina egna fördomar och skräckvisioner än av verkligheten.[/b]
De unga vill säkert ha en riktig demokrati, speciellt de som är utbildade,
hänger på nätet och har sociala kontakter i andra länder, frågan är bara
om de är tillräckligt många?
Jag har en liten ond aning om att de inte är det, varför blev det inte
större protester när Wael Ghonim, som räknas som den som startade
upproret, blev nekad att tala på Tahrir Square och bortmotad av det
Muslimska Brödraskapet till förmån för Sheik Yusuf al-Qaradawi?
Infra skrev:lazy skrev:Infra skrev:
upproret, blev nekad tt tala på Tahrir Square och bortmotad av det
Det där är inte sant. Brödraskapet styr på intet sätt det som nu händer. Du kan lita på att ungdomarna är tillräckligt många. De utgör 60 % av populationen, är under trettio och har genomfört två och halv revolution hittills. Tror du de tänker låta sina landvinningar kidnappas av andra är du dum. Fick de bukt med Mubarak får de bukt med Brödraskapet. Det senare kommer dock inte att behövas ty Brödraskapet är långt mer sekulära än vad revolutionens fiender (likt dig själv) vill låta påskina.
lazy skrev:Infra skrev:lazy skrev:Infra skrev:
upproret, blev nekad tt tala på Tahrir Square och bortmotad av det
Det där är inte sant. Brödraskapet styr på intet sätt det som nu händer. Du kan lita på att ungdomarna är tillräckligt många. De utgör 60 % av populationen, är under trettio och har genomfört två och halv revolution hittills. Tror du de tänker låta sina landvinningar kidnappas av andra är du dum. Fick de bukt med Mubarak får de bukt med Brödraskapet. Det senare kommer dock inte att behövas ty Brödraskapet är långt mer sekulära än vad revolutionens fiender (likt dig själv) vill låta påskina.
Ditt senaste inlägg var lite motsägelsefullt? Har du en bra förklaring till
varför Wael Ghonim blev nekad att tala och bortförd från Tahir Square?
Han kanske hade samma planer som dig - tänkte han kanske baktala eller desauvoera revolten?