Då jag är egen företagare så är 7 dagar minsta karenstiden, om vi egna företagare har den gränsen så är det väl inte helt fel om de anställda har det också? jag som egen kan ju inte plocka pengar skattefritt från något träd bara så där, utan måste spara av min skattade inkomst så som de anställda, det är inget fel på 7 dagars karens, men det ska gälla alla i vårt samhälle, alla måste ta mer ansvar för sitt eget liv.
+3
PE Dal
redalert
Sossar ee lata
7 posters
Har åkt på influensan......hur ska jag klara mig??
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
redalert- Antal inlägg : 13973
Sossar ee lata skrev:Då jag är egen företagare så är 7 dagar minsta karenstiden, om vi egna företagare har den gränsen så är det väl inte helt fel om de anställda har det också? jag som egen kan ju inte plocka pengar skattefritt från något träd bara så där, utan måste spara av min skattade inkomst så som de anställda, det är inget fel på 7 dagars karens, men det ska gälla alla i vårt samhälle, alla måste ta mer ansvar för sitt eget liv.
Instämmer till fullo!
PE Dal- Antal inlägg : 1127
- Inlägg 3
Verklighetens verklighet
"""Då jag är egen företagare så är 7 dagar minsta karenstiden, om vi egna företagare har den gränsen så är det väl inte helt fel om de anställda har det också? jag som egen kan ju inte plocka pengar skattefritt från något träd bara så där, utan måste spara av min skattade inkomst så som de anställda, det är inget fel på 7 dagars karens, men det ska gälla alla i vårt samhälle, alla måste ta mer ansvar för sitt eget liv."""
Du är ett fett bukmagat kapitalistsvin, med cigarr i mungipan, som utsuger de stackars arbetarna, som måste stå och buga sig ned till jordytan, för att få förmånen att arbeta sig sjuka, pga Ditt förtryckarkapitalistiskt egoistiska behov av att bli mångmiljonär i ett avlägset skatteparadis?!!! OBS Ironi.
Denna slags bild av verkligheten är verkligen en verklig bild av den slags verklighet som flertalet Vänsterpartister, åtminstone där jag dagligdax bedriver verklig försörjning, tror sig vara verkliga verkligheten?
Vad ett aktiebolag är, där tom dom själva är delägare i företaget via pensionsfonderna, har passerat deras totala brist på fattningsförmåga.
Du är ett fett bukmagat kapitalistsvin, med cigarr i mungipan, som utsuger de stackars arbetarna, som måste stå och buga sig ned till jordytan, för att få förmånen att arbeta sig sjuka, pga Ditt förtryckarkapitalistiskt egoistiska behov av att bli mångmiljonär i ett avlägset skatteparadis?!!! OBS Ironi.
Denna slags bild av verkligheten är verkligen en verklig bild av den slags verklighet som flertalet Vänsterpartister, åtminstone där jag dagligdax bedriver verklig försörjning, tror sig vara verkliga verkligheten?
Vad ett aktiebolag är, där tom dom själva är delägare i företaget via pensionsfonderna, har passerat deras totala brist på fattningsförmåga.
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
Nu är jag nästan frisk igen och jobbar sedan i måndags, så man bidrar till de arbetande som är sjuka och får bidrag av mig som arbetsgivare från dag 2.....
Infra- Antal inlägg : 29644
Stjälp i dig ett glas stark maltwisky.
Blanda i litet Arsenik. Ska va bra sägs det.
Skål!
Skål!
berralarzon- Antal inlägg : 6964
Sossar ee lata skrev:Då jag är egen företagare så är 7 dagar minsta karenstiden, om vi egna företagare har den gränsen så är det väl inte helt fel om de anställda har det också? jag som egen kan ju inte plocka pengar skattefritt från något träd bara så där, utan måste spara av min skattade inkomst så som de anställda, det är inget fel på 7 dagars karens, men det ska gälla alla i vårt samhälle, alla måste ta mer ansvar för sitt eget liv.
Ja du fjanten du kan ju ta ansvar för ditt eget liv än sitta härinne och ynka dig över dom småsmulor skattepengar du bidrar med..
Du är så ynklig i dina fördommar om andra människor.
//berra
redalert- Antal inlägg : 13973
berralarzon skrev:Sossar ee lata skrev:Då jag är egen företagare så är 7 dagar minsta karenstiden, om vi egna företagare har den gränsen så är det väl inte helt fel om de anställda har det också? jag som egen kan ju inte plocka pengar skattefritt från något träd bara så där, utan måste spara av min skattade inkomst så som de anställda, det är inget fel på 7 dagars karens, men det ska gälla alla i vårt samhälle, alla måste ta mer ansvar för sitt eget liv.
Ja du fjanten du kan ju ta ansvar för ditt eget liv än sitta härinne och ynka dig över dom småsmulor skattepengar du bidrar med..
//berra
berra the fucking asshole i egen låg person, fy fan för dig ditt ålerens!
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Infra skrev:Stjälp i dig ett glas stark maltwisky.
Skål!
Det funka ju inte på dig......
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
berralarzon skrev:Sossar ee lata skrev:Då jag är egen företagare så är 7 dagar minsta karenstiden, om vi egna företagare har den gränsen så är det väl inte helt fel om de anställda har det också? jag som egen kan ju inte plocka pengar skattefritt från något träd bara så där, utan måste spara av min skattade inkomst så som de anställda, det är inget fel på 7 dagars karens, men det ska gälla alla i vårt samhälle, alla måste ta mer ansvar för sitt eget liv.
//berra
Det är dessa småsmulor som är så oerhört viktiga.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
ericTheDog skrev:berralarzon skrev:Sossar ee lata skrev:Då jag är egen företagare så är 7 dagar minsta karenstiden, om vi egna företagare har den gränsen så är det väl inte helt fel om de anställda har det också? jag som egen kan ju inte plocka pengar skattefritt från något träd bara så där, utan måste spara av min skattade inkomst så som de anställda, det är inget fel på 7 dagars karens, men det ska gälla alla i vårt samhälle, alla måste ta mer ansvar för sitt eget liv.
//berra
Det är dessa småsmulor som är så oerhört viktiga.
Det gäller för dårvänstern att försöka hålla liv vid myten att man inte behöver ta fullt ansvar för sig och sin familj om man är kapabel till det.
Jag menar att de är på väg att tappa greppet om sin livslögn.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Det där är faktiskt värt en egen tråd.