En del jobb är vad jag anser överbetalda. Dom som har "fantasilöner" på 60-70 000 i månaden eller ännu mer varför ska dom tjäna så mycket för??? Gör dessa människor skäl för att få en sån hög lön, finns det någon människa som igentligen är värd dessa höga löner? Ärligt talat så tycker inte jag det. Möjligvis duktiga läkare som jobbar med människoliv men finns det någon annan yrkesgrupp som som ska tjäna 60-70 000/mån? Inte ens politiker anser jag ska tjäna dessa otroligt höga löner. För man ställer sig ju ibland frågan om topp politiker är politiker just pga att dom vill vara politiker som jobbar för folkets bästa, eller för deras egna? Tyvärr är nog det sistnämnda alltför vanligt. Skulle en politiker som tjänar hälften så mycket göra ett mycket sämre jobb? Höga banktjänstemän är dom värda deras höga löner i dag? Jag anser inte det.
Dom människor som det är synd om det är dom människor som måste räkna varenda krona, dom människor som lever på socialbidrag, dom människor som är hemlösa och socialt utslagna, arbetslösa,sjukskrivna pensionärer...
Men som sagt borde inte människor som tjänar 25 000 nöja sig med det?