Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
F.I.S.T
Thors
theward
7 posters

Jan -Feb 2010 en dagbok

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Jan -Feb 2010 en dagbok Empty Jan -Feb 2010 en dagbok

Inlägg  theward 2010-02-14, 11:22

Vecka 1:
    Mår ganska bra efter att jag varit julledig och mest tagit det lugn...och undvikit att reda kors o tvärs och stressat..
    Kort arbetsvecka, 4 dagar...fast mkt kunder
    Värken hanterbar och känner mig som sagt ganska pigg...
    Spelar lite landbandy md barnen på helgen.... i övrigt blir den dagliga promenader på 30-45 minuter till jobbet
    Dammsuger och tvättar(lite), men inga större grejor...Det mesta gör tjejen
    Vecka 2
    Mår sämre för varje dag, är väldigt trött och värken smyger sig på mer o mer..
    Gör inget förutom att försöka klara jobbet och umgås med mina barn, de stunder jag träffar dem mitt i veckan...3 timmar c:a
    På onsdag blir jag mkt sämre och får lov att sjukanmäla mig på torsdag...
    Torsdag och fredag orkar jag knappt stå...sover 15-16 timmar och övrigt tid ligger jag som i ett töcken mer eller mindre.
    Det enda jag öht gör är att äta, gå på toa och tända i pannan
    Lördag börjar det kännas lite bättre och på söndag orkar jag/vi ut med barnen och fiska lite...
    Dock sitter jag mest vid elden och tar det lugnt och kollar när barnen leker i skogskanten(bygger koja)
    Vecka 3:
    Sakta men säkert mår jag bättre, går varje dag till jobbet och orkar tom träna lite på WII fit
    Spelar landbandy på garageuppfarten med barnen både på tisdag o torsdag eftermiddag....
    Blir lite granna snöskottning också, övriga sysslor gör tjejen
    På helgen då fiskar jag o tjejen, på söndag....får abborrar som vi steker när vi kommer hem
    Vecka 4:
    Avlöper ungefär som vecka tre dock är jag lite tröttare och har lite mera värk och nåt kul som tex fiske blir det inte.....Landbandy blir det en gång, den veckan. Helgen ägnar jag åt ren vila
    Lite snöskotning blir det tyvärr även denna vecka
    Vecka 5:
    Då mår jag prima(med mina mått mätt), förutom at jag är lite snuvigoch rosslig i halsen
    Jobbar 6 dagar denna vecka och den lediga dagen tar jag en tur till fiskestugan och skottar av taket.
    Nåt som jag var mer eller mindre tvungen till...
    Jobbigt som fan , men ännu jobbigare hade varit om stugan raserats....
    Det hade kostat mera både ekonomisk och fysiskt om jag varit "lat" och struntat i det
    Var totalt ute i skogen i knappt sex timmar.... vilket kändes
    I övrigt var det skottning hemma 3 dar på rad, fick även hjälp av tjejen
    Men det kompensrarde jag med att avstå de dagliga promenaderna
    Kan säga att denna vecka mådde jag nästan som jag gjorde innan jag blev sjuk....
    Tyvärr har jag fortfarande inte lärt mig att hålla igen, när jag har de här ensatka o sällsynta pigga veckorna..
    Det är ganska svårt, då man blir överlycklig och full av energi
    Vecka 6 :
    Börjar segt och trögt... men värken är inte så farlig
    Eftersom jag jobbade 6 dar veckan före är jag ledig på onsdag...
    Barnen är hos mig tisdag eftermiddag till onsdag kväll.
    Vi hade bestämt att fiska på onsdagen...vilket vi gör...trots att jag redan på Tisdag börjar må pyton
    Ute på sjön mår jag illa, jag fryser och har en jävla värk och så trött så man knappt kan beskriva det..
    Det nappar inte och vi åker hem efter ett par timmar, fast vi hinner iaf grilla korv.
    Från kl 11, tills vi kör hem barnen vid 21-tiden ligger jag och halvsover/sover på soffan och min tjej får hålla barnen sällskap
    Torsdag går jag upp och försöker verkligen komma igång inför arbetsdagen... men jag inser att det inte går.. Utan jag får ringa och sjukanmäla mig igen
    Sover mest hela dagen... orkar knappt gå ner på toaletten och äter nästan ingenting..
    Fredag mår jag gradvis bättre , men jag gör ingenting då heller ...hämtar bara ungarna på eftermiddagen och vi åker till morsan och äter hemmagjord pizza
    Lördag då är den mesta extrema tröttheten borta och värken hanterbar igen..
    jag och min äldste son, åker ut med min brorsa och hans äldsta dotter och kollar på en sträcka av Svenska rallyt..
    Väl hemma igen blir det att slappa i tv-soffan och kolla på OS
    Nu idag ska vi ta det lugnt, åka och kolla mörtstugorna och njuta av detfina vintervädret.
    Bli nog lite landbandy idfag, då jag mår ännu lite bättre idag
    Thors

Antal inlägg : 2065

Jan -Feb 2010 en dagbok Empty Sv: Jan -Feb 2010 en dagbok

Inlägg  Thors 2010-02-14, 23:22

Spelar lite landbandy md barnen på helgen.... i övrigt blir den dagliga promenader på 30-45 minuter till jobbet
    Dammsuger och tvättar(lite), men inga större grejor..

Sakta men säkert mår jag bättre, går varje dag till jobbet och orkar tom träna lite på WII fit
    Spelar landbandy på garageuppfarten med barnen både på tisdag o torsdag eftermiddag....
    Blir lite granna snöskottning också

I övrigt var det skottning hemma 3 dar på rad

Ute på sjön

Landbandy blir det en gång, den veckan.

jag och min äldste son, åker ut med min brorsa och hans äldsta dotter och kollar på en sträcka av Svenska rallyt..
    Nu idag ska vi ta det lugnt, åka och kolla mörtstugorna och njuta av detfina vintervädret.

Bli nog lite landbandy idfag

Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-15, 01:07

Thors skrev:

Ute på sjön

Jan -Feb 2010 en dagbok Icon_rolleyes Jan -Feb 2010 en dagbok Icon_rolleyes Jan -Feb 2010 en dagbok Icon_rolleyes
    Du bevisar precis vad jag menade och ville ha fram.
    Att folk ser vad det vill se och blundar när det passar deras syften.
    Man kan utan att överdriva kalla sådant beteende för trångsynt, småsint och avundsamt.....och helt verklighetfrånvarande
    Thors

Inlägg  Thors 2010-02-15, 05:46

theward skrev:
    Thors skrev:

Ute på sjön

Jan -Feb 2010 en dagbok Icon_rolleyes Jan -Feb 2010 en dagbok Icon_rolleyes Jan -Feb 2010 en dagbok Icon_rolleyes
    Man kan utan att överdriva kalla sådant beteende för trångsynt, småsint och avundsamt.....och helt verklighetfrånvarande

Jag ska tycka synd om någon som orkar se en etapp av svenska rallyt, ha snöbollskrig, spela landbandy, skotta snö, gå ut på isen, spela dataspel?

Själv orkar jag inte skotta snö, ha snöbollskrig, gå ut på isen, spela landbandy

Klarar man skotta snö, se en etapp av svenska rallyt, ha snöbollskrig, spela landbandy, skotta snö etc

Då klarar man nog minst 25% anpassat arbete!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-15, 07:55

Thors skrev:
    theward skrev:
    Thors skrev:

Ute på sjön

Jag ska tycka synd om någon som orkar se en etapp av svenska rallyt, ha snöbollskrig, spela landbandy, skotta snö, gå ut på isen, spela dataspel?

Själv orkar jag inte skotta snö, ha snöbollskrig, gå ut på isen, spela landbandy

Klarar man skotta snö, se en etapp av svenska rallyt, ha snöbollskrig, spela landbandy, skotta snö etc

Då klarar man nog minst 25% anpassat arbete!
    Ja fast "Einstein", jag jobbar redan 75% Jan -Feb 2010 en dagbok Icon_wink
    Sen ska du inte inbilla mig att du inte orkar någonting, någongång.
    Det handlar om vilja och lust.. tydligen har du inte det till varken jobb eller annat än att sitta här och massproducera inlägg Jan -Feb 2010 en dagbok Icon_rolleyes Låter som ett ultratrist liv Jan -Feb 2010 en dagbok Icon_eek
    Tom en rullstolsburen person klarar av dessa saker jag skrivit om, om han/hon får lite sällskap och hjälp.
    Har bland annat en bror, som har svårt att röra sig normal eftersom han är född med ryggmärgsbrock...
    Han brukar göra många av dessa saker iaf.. även om det är bra mkt svårare än för icke-handikappade. han jobbar drygt 30% på ICA
    Kände en svårt hjärtsjuk(rip) som tillbringade mkt av sin tid ute i naturen.. och han åkte även en del skidor o promenerade...
    Det handlar nämligen om att ta till vara sin tid//orkoch hushålla med den samma.
    Det handlar om livskvalitet....
    Men i högerns värld verkar detta begrepp inte öht existera, inte om man är sjuk
    har hänt många ggr att jag åkt ut i skogen och bara lagt mig där och sovit halvsovit ....
    Egentligen har jag inte orkat åka ut alla, men värdet att trots allt vara ute och kanske slöfiska lite under tiden. Har gett mig mera än att bara ligga hemma på soffan och var bitter och besviken
    En aspekt med att vara sjuk, är att man blir okoncentrerad och omtöcknad...mär man mår sämre.
    Då är det inte så lätt att arbeta............kan tom vara farligt både för mig och omgivningen
    Angående aktiviteter som folk ondgör sig över...
    Så finns det grader av allt.
    Tex landbandyn, ser man ordet..
    Kan man ju tolka det alltifrån VM-final till att man står/eller sitter på målet och slöskjuter/slöräddar lite
    För mig är det mer som det sistnämda, även om jag ibland springer, dribblar och gör sk tv-räddningar
    För mig är det viktigt att ungarna får lite tid med "den friska delen" av mig också..
    De ska inte behöva se en pappa som sitter/ligger och vilar/sover ofta...
    Mao anstränger jag mig lite mera än jag egentligen orkar, de dagar de är hos mig och övrigt tid..vilar jag mera
    Saker som jag förrut såg som ren träning/motion...
    tex gräsklippning, snöskottning och vedhantering, har jag numera en nästa skräckblandad inställning till.
    Men saker måste göras och jag har inte ekonomiska muskler att leja bort det heller.
    nu försöker jag ju få hjälp när det går och jag försöker portioner aut saker så gott det går...
    Samt att jag är tvungen att maxa dosen värkmedicin om jag ska göra dessa saker
    Men som jag skrivit förrut, så ser folk det de vill se och blundar för det de inte vill se
    hellre än att fråga, så snackar de skit
    Man kan nog säga att mina hemsysslor, "barntid" och fritidsaktivter, som även inkluderar rehab och kroppsvård motsvarar de 40-50 i månaden som jag har upp till en heltidstjänst.
    Då är frågan om man ska få ha ett någorlunda normalt liv, ellrr om man som sjuk ska jobba 100% och ha noll procent tid och ork till annat?
    Gäller det sistnämda i högerns värld, då vet jag inte om jag vill leva öht och jag tror alla då i fortsättningen kommer att ha panik inför eventell sjukdom...
    Ska sjuka, bli den moderna tidens slav? räcker det inte med att man redan mår pyton?
    Varför är det tex inte viktigare att ha ner arbetslösheten, än att till varje pris ha ut sjuka i så mkt arbete att de totalt knäcks av det?
    Thors

Inlägg  Thors 2010-02-15, 19:08

Jaha... nu gnäller du på en rullstolsbunden med?

Jag har uppenbarligen värre besvär än dig men vill ändå PROVA 25%

Så äckelmedia ljuger om hela arbetsmarknaden och man ska TVINGAS

Jävligt märkligt man accepterar jag inte klarar av att pendla 3-5 mil att jag inte klarar av HELA

Min och många andras arbetsmarknad är väldigt BEGRÄNSAT!

Men äckelmedia ska ju ånga på och ljuga
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-02-15, 19:09

Thors skrev:Jaha... nu gnäller du på en rullstolsbunden med?

Jävligt märkligt man accepterar jag inte klarar av att pendla 3-5 mil att jag inte klarar av HELA

Du menar äckelmedia som Moderaterna köpt ??
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-15, 20:01

Att pendla blir ju en påfrestning i sig...
    skulle jag pendla 1-2 timmar om dagen skulle jag nog inte orka jobba mer än 50%´
    Gnäller jag på rullstolburna, hur hittade du den vinkeln????
    Tyckte snarare jag gjorde precis tvärtom Jan -Feb 2010 en dagbok Icon_wink
    Fattar fortfarande inte vad dina bewsvär består av och om du haft sjukpenning eller tidsbegränasd sjukersättning förrut...
    innan dessa saker, som liggr i ett dunkel angående din ssjukdom och din person.
    Är det omöjligt att säga varken bu eller bääää
    Nä "äckelmedia" ljuger inte, enda felet de gör... är att de tar upp problemen FÖR LITE
    Angående jämföra sjukdommar, besvär osv...så är det omöjligt att göra det och dessutom det bara dumt att göra det....
    För mäniskor har olika grundfysik, de har olika mental styrka och olika stor livsgnista/fightingspirit.
    Allt detta gör att likadana åkommor, blir olika allvarliga och jobbiga att leva med , beroende på vem det gäller
    Att du får prova och inte tvingas tyder mera på att du haft sjukersättning innan ......
    Thors

Inlägg  Thors 2010-02-15, 20:19

Vad tror du jag sagt till kärringarna på mötet?

Det är väl bättre jag kanske orkar jobba 25% hemma än att pendla 1-2 timmar per dag och riskera bli sämre och kanske sjukskriva mig oftare

Tror du själv då på medias lögner om HELA arbetsmarkanden om man har 2 brutna ben och matsondas eller?

Äckelmedia ljuger inte?

De skriver hellre socialbidrag än aktivitetsersättning och rätt till bostadstillägg

Du har fått dessa brev från FK i höstas theward, du behöver inte ljuga!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-02-15, 20:30

theward skrev:

Att pendla blir ju en påfrestning i sig...
    skulle jag pendla 1-2 timmar om dagen skulle jag nog inte orka jobba mer än 50%´
    Gnäller jag på rullstolburna, hur hittade du den vinkeln????
    Tyckte snarare jag gjorde precis tvärtom Jan -Feb 2010 en dagbok Icon_wink
    Fattar fortfarande inte vad dina bewsvär består av och om du haft sjukpenning eller tidsbegränasd sjukersättning förrut...
    innan dessa saker, som liggr i ett dunkel angående din ssjukdom och din person.
    Är det omöjligt att säga varken bu eller bääää
    Nä "äckelmedia" ljuger inte, enda felet de gör... är att de tar upp problemen FÖR LITE
    Angående jämföra sjukdommar, besvär osv...så är det omöjligt att göra det och dessutom det bara dumt att göra det....
    För mäniskor har olika grundfysik, de har olika mental styrka och olika stor livsgnista/fightingspirit.
    Allt detta gör att likadana åkommor, blir olika allvarliga och jobbiga att leva med , beroende på vem det gäller
    Att du får prova och inte tvingas tyder mera på att du haft sjukersättning innan ......

Jag hoppas reglerna ändras till hösten! men först måste vi få ett regeringsskifte!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-15, 20:30

Thors skrev:Vad tror du jag sagt till kärringarna på mötet?

Det är väl bättre jag kanske orkar jobba 25% hemma än att pendla 1-2 timmar per dag och riskera bli sämre och kanske sjukskriva mig oftare

Tror du själv då på medias lögner om HELA arbetsmarkanden om man har 2 brutna ben och matsondas eller?

Äckelmedia ljuger inte?

De skriver hellre socialbidrag än aktivitetsersättning och rätt till bostadstillägg

Har inte fått några brev, annat än information om hur många dagar jag har haft kvar.
    Fick övrigt information under tiden som jag gick Smärthanteringskurs...
    Det heter aktivitetstöd(en gång för alla)...
    Ja det stämmer att man numera har störe möjligheter än innan nyår att få aktivitestöd istället för att tvingas leva på soc...
    Men efter dessa tre månader är det i princip ingen som vet vad som händer, det inkludear FK
    Permanent sjukersättning är i princip omöjligt att få i dagens läge,,,
    Så det som då återstår om man är för sjuk att jobba, men är utförsäkrad..
    Det är socbidrag....Sad but true
    Att man bara kan gå intruduktionsprogrammet, sen förtsätta var sjukskriven efteråt...
    Ska man inte lita på eller hoppas för mkt på.....
    Den chansen är inte speciellt stor.............
    Ps du kanske inte ska kalla folk för kärringar eller ens tycka så....
    Det är inte så bra, vare sig för dig eller dem
    Sen är det ju inte du som bestämer ett dugg hur mkt eller lite du ska jobba eller om du får eller inte får var sjukskriven
    Medias lögner...de går bara efter gällande regler......Det är faktiskt så sjuka reglerna ser ut.
    Skyll på reglerna, istället för på media
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-02-15, 20:32

theward skrev:
    Thors skrev:Vad tror du jag sagt till kärringarna på mötet?

Äckelmedia ljuger inte?

Har inte fått några brev, annat än information om hur många dagar jag har haft kvar.
    Fick övrigt information under tiden som jag gick Smärthanteringskurs...
    Det heter aktivitetstöd(en gång för alla)...
    Ja det stämmer att man numera har störe möjligheter än innan nyår att få aktivitestöd istället för att tvingas leva på soc...
    Men efter dessa tre månader är det i princip ingen som vet vad som händer, det inkludear FK
    Permanent sjukersättning är i princip omöjligt att få i dagens läge,,,
    Så det som då återstår om man är för sjuk att jobba, men är utförsäkrad..
    Det är socbidrag....Sad but true
    Att man bara kan gå intruduktionsprogrammet, sen förtsätta var sjukskriven efteråt...
    Ska man inte lita på eller hoppas för mkt på.....
    Den chansen är inte speciellt stor.............
    Ps du kanske inte ska kalla folk för kärringar eller ens tycka så....
    Det är inte så bra, vare sig för dig eller dem
    Sen är det ju inte du som bestämer ett dugg hur mkt eller lite du ska jobba eller om du får eller inte får var sjukskriven
    Medias lögner...de går bara efter gällande regler......Det är faktiskt så sjuka reglerna ser ut.
    Skyll på reglerna, istället för på media

Förvänta dig inget vettigt från nazze! det är nåt fel på honom! (jag anar vad)
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-16, 09:41

Jag är mest intresserad av hur Thors verklighet kan se helt annorlunda än många andras.
    För att öht ge en rättvis bild till honom och till det han påstår.
    Behöver man veta allt och då menar jag allt.
    Vad exakt är Thors rädd för? Detta ärt ju ett anonymt forum och sjukdommar är inget man någonsin ska skämmas för
    ju mer man vet, desto mera kan man förstå..........
    Thors

Inlägg  Thors 2010-02-16, 09:46

theward skrev:Jag är mest intresserad av hur Thors verklighet kan se helt annorlunda än många andras.
    Vad exakt är Thors rädd för? Detta ärt ju ett anonymt forum och sjukdommar är inget man någonsin ska skämmas för

Vad är jag rädd för? Går min 7:e vecka på programmet, gått 2 timmar

Det är ju ni rödingar som är rädda som skrämmer sjuka med lögner!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-16, 09:51

Thors skrev:
    theward skrev:Jag är mest intresserad av hur Thors verklighet kan se helt annorlunda än många andras.

Vad är jag rädd för? Går min 7:e vecka på programmet, gått 2 timmar

Det är ju ni rödingar som är rädda som skrämmer sjuka med lögner!
    kan du inte, när du ändå sitter här..ge ordentliga svar istället?
    Eller är det så att du inte har några svar?
    För det första är jag ingen röding, för det andra ljuger jag inte.
    Den informationen jag har fått har jag fått genom informationsmöten med FK, genom kontakt med andra sjuka, sen har jag även själv lusläst bestämmelserna....
    Att reglerna med ganska stor sannolikhet lukras upp lite med tiden och blir med humana...
    Har att göra med alla protester...så du ska nog vara glad att folk blir skrämda och rädda
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-02-19, 17:47

Upp!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-02-19, 20:34

x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-02-19, 21:43

Dagbok har jag skrivit nästan hela mitt liv
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-19, 21:44

x-medborgare skrev:Dagbok har jag skrivit nästan hela mitt liv
    ja det brukar ju många tjejer/kvinnor göra Jan -Feb 2010 en dagbok Icon_wink .
    jag brukar skriva fiskedagbok och ibland även väderdagbok Jan -Feb 2010 en dagbok Icon_biggrin
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-02-19, 23:42

Jag skriver om allt möjligt Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 01:28