Vecka 1:
Mår ganska bra efter att jag varit julledig och mest tagit det lugn...och undvikit att reda kors o tvärs och stressat..
Kort arbetsvecka, 4 dagar...fast mkt kunder
Värken hanterbar och känner mig som sagt ganska pigg...
Spelar lite landbandy md barnen på helgen.... i övrigt blir den dagliga promenader på 30-45 minuter till jobbet
Dammsuger och tvättar(lite), men inga större grejor...Det mesta gör tjejen
Vecka 2
Mår sämre för varje dag, är väldigt trött och värken smyger sig på mer o mer..
Gör inget förutom att försöka klara jobbet och umgås med mina barn, de stunder jag träffar dem mitt i veckan...3 timmar c:a
På onsdag blir jag mkt sämre och får lov att sjukanmäla mig på torsdag...
Torsdag och fredag orkar jag knappt stå...sover 15-16 timmar och övrigt tid ligger jag som i ett töcken mer eller mindre.
Det enda jag öht gör är att äta, gå på toa och tända i pannan
Lördag börjar det kännas lite bättre och på söndag orkar jag/vi ut med barnen och fiska lite...
Dock sitter jag mest vid elden och tar det lugnt och kollar när barnen leker i skogskanten(bygger koja)
Vecka 3:
Sakta men säkert mår jag bättre, går varje dag till jobbet och orkar tom träna lite på WII fit
Spelar landbandy på garageuppfarten med barnen både på tisdag o torsdag eftermiddag....
Blir lite granna snöskottning också, övriga sysslor gör tjejen
På helgen då fiskar jag o tjejen, på söndag....får abborrar som vi steker när vi kommer hem
Vecka 4:
Avlöper ungefär som vecka tre dock är jag lite tröttare och har lite mera värk och nåt kul som tex fiske blir det inte.....Landbandy blir det en gång, den veckan. Helgen ägnar jag åt ren vila
Lite snöskotning blir det tyvärr även denna vecka
Vecka 5:
Då mår jag prima(med mina mått mätt), förutom at jag är lite snuvigoch rosslig i halsen
Jobbar 6 dagar denna vecka och den lediga dagen tar jag en tur till fiskestugan och skottar av taket.
Nåt som jag var mer eller mindre tvungen till...
Jobbigt som fan , men ännu jobbigare hade varit om stugan raserats....
Det hade kostat mera både ekonomisk och fysiskt om jag varit "lat" och struntat i det
Var totalt ute i skogen i knappt sex timmar.... vilket kändes
I övrigt var det skottning hemma 3 dar på rad, fick även hjälp av tjejen
Men det kompensrarde jag med att avstå de dagliga promenaderna
Kan säga att denna vecka mådde jag nästan som jag gjorde innan jag blev sjuk....
Tyvärr har jag fortfarande inte lärt mig att hålla igen, när jag har de här ensatka o sällsynta pigga veckorna..
Det är ganska svårt, då man blir överlycklig och full av energi
Vecka 6 :
Börjar segt och trögt... men värken är inte så farlig
Eftersom jag jobbade 6 dar veckan före är jag ledig på onsdag...
Barnen är hos mig tisdag eftermiddag till onsdag kväll.
Vi hade bestämt att fiska på onsdagen...vilket vi gör...trots att jag redan på Tisdag börjar må pyton
Ute på sjön mår jag illa, jag fryser och har en jävla värk och så trött så man knappt kan beskriva det..
Det nappar inte och vi åker hem efter ett par timmar, fast vi hinner iaf grilla korv.
Från kl 11, tills vi kör hem barnen vid 21-tiden ligger jag och halvsover/sover på soffan och min tjej får hålla barnen sällskap
Torsdag går jag upp och försöker verkligen komma igång inför arbetsdagen... men jag inser att det inte går.. Utan jag får ringa och sjukanmäla mig igen
Sover mest hela dagen... orkar knappt gå ner på toaletten och äter nästan ingenting..
Fredag mår jag gradvis bättre , men jag gör ingenting då heller ...hämtar bara ungarna på eftermiddagen och vi åker till morsan och äter hemmagjord pizza
Lördag då är den mesta extrema tröttheten borta och värken hanterbar igen..
jag och min äldste son, åker ut med min brorsa och hans äldsta dotter och kollar på en sträcka av Svenska rallyt..
Väl hemma igen blir det att slappa i tv-soffan och kolla på OS
Nu idag ska vi ta det lugnt, åka och kolla mörtstugorna och njuta av detfina vintervädret.
Bli nog lite landbandy idfag, då jag mår ännu lite bättre idag
Mår ganska bra efter att jag varit julledig och mest tagit det lugn...och undvikit att reda kors o tvärs och stressat..
Kort arbetsvecka, 4 dagar...fast mkt kunder
Värken hanterbar och känner mig som sagt ganska pigg...
Spelar lite landbandy md barnen på helgen.... i övrigt blir den dagliga promenader på 30-45 minuter till jobbet
Dammsuger och tvättar(lite), men inga större grejor...Det mesta gör tjejen
Vecka 2
Mår sämre för varje dag, är väldigt trött och värken smyger sig på mer o mer..
Gör inget förutom att försöka klara jobbet och umgås med mina barn, de stunder jag träffar dem mitt i veckan...3 timmar c:a
På onsdag blir jag mkt sämre och får lov att sjukanmäla mig på torsdag...
Torsdag och fredag orkar jag knappt stå...sover 15-16 timmar och övrigt tid ligger jag som i ett töcken mer eller mindre.
Det enda jag öht gör är att äta, gå på toa och tända i pannan
Lördag börjar det kännas lite bättre och på söndag orkar jag/vi ut med barnen och fiska lite...
Dock sitter jag mest vid elden och tar det lugnt och kollar när barnen leker i skogskanten(bygger koja)
Vecka 3:
Sakta men säkert mår jag bättre, går varje dag till jobbet och orkar tom träna lite på WII fit
Spelar landbandy på garageuppfarten med barnen både på tisdag o torsdag eftermiddag....
Blir lite granna snöskottning också, övriga sysslor gör tjejen
På helgen då fiskar jag o tjejen, på söndag....får abborrar som vi steker när vi kommer hem
Vecka 4:
Avlöper ungefär som vecka tre dock är jag lite tröttare och har lite mera värk och nåt kul som tex fiske blir det inte.....Landbandy blir det en gång, den veckan. Helgen ägnar jag åt ren vila
Lite snöskotning blir det tyvärr även denna vecka
Vecka 5:
Då mår jag prima(med mina mått mätt), förutom at jag är lite snuvigoch rosslig i halsen
Jobbar 6 dagar denna vecka och den lediga dagen tar jag en tur till fiskestugan och skottar av taket.
Nåt som jag var mer eller mindre tvungen till...
Jobbigt som fan , men ännu jobbigare hade varit om stugan raserats....
Det hade kostat mera både ekonomisk och fysiskt om jag varit "lat" och struntat i det
Var totalt ute i skogen i knappt sex timmar.... vilket kändes
I övrigt var det skottning hemma 3 dar på rad, fick även hjälp av tjejen
Men det kompensrarde jag med att avstå de dagliga promenaderna
Kan säga att denna vecka mådde jag nästan som jag gjorde innan jag blev sjuk....
Tyvärr har jag fortfarande inte lärt mig att hålla igen, när jag har de här ensatka o sällsynta pigga veckorna..
Det är ganska svårt, då man blir överlycklig och full av energi
Vecka 6 :
Börjar segt och trögt... men värken är inte så farlig
Eftersom jag jobbade 6 dar veckan före är jag ledig på onsdag...
Barnen är hos mig tisdag eftermiddag till onsdag kväll.
Vi hade bestämt att fiska på onsdagen...vilket vi gör...trots att jag redan på Tisdag börjar må pyton
Ute på sjön mår jag illa, jag fryser och har en jävla värk och så trött så man knappt kan beskriva det..
Det nappar inte och vi åker hem efter ett par timmar, fast vi hinner iaf grilla korv.
Från kl 11, tills vi kör hem barnen vid 21-tiden ligger jag och halvsover/sover på soffan och min tjej får hålla barnen sällskap
Torsdag går jag upp och försöker verkligen komma igång inför arbetsdagen... men jag inser att det inte går.. Utan jag får ringa och sjukanmäla mig igen
Sover mest hela dagen... orkar knappt gå ner på toaletten och äter nästan ingenting..
Fredag mår jag gradvis bättre , men jag gör ingenting då heller ...hämtar bara ungarna på eftermiddagen och vi åker till morsan och äter hemmagjord pizza
Lördag då är den mesta extrema tröttheten borta och värken hanterbar igen..
jag och min äldste son, åker ut med min brorsa och hans äldsta dotter och kollar på en sträcka av Svenska rallyt..
Väl hemma igen blir det att slappa i tv-soffan och kolla på OS
Nu idag ska vi ta det lugnt, åka och kolla mörtstugorna och njuta av detfina vintervädret.
Bli nog lite landbandy idfag, då jag mår ännu lite bättre idag