lazy skrev:Det jag har förstått tw är att AJ var den minst representativa för de riktigt sjuka i Sverige och där anser jag att AB gjort sig skyldiga till ytterligare ett bottennapp, för du vill väl inte att en människa som orkar renovera samt storstäda en hel helg trots "outsägliga smärtor"+ en massa andra grejer som storrengöring av pool, resor kors o tvärs, lekar i hoppborgar o.s.v, ska föra talan för de som verkligen är sjuka? AJ har enligt mig ett enda stort problem och det är att hon är
arbetsskygg alt. hon har ont men väljer bort arbete för att istället göra det som hon tycker är roligare/viktigare. I vilket fall så gör hon det på andras bekostnad och det kan jag aldrig se som rätt.
Nu tycker jag fan det är nog.
Det du/ni visar nu är bara en massa fördommar och ren jävla avundsjuka.
Fatta att har man tex Fibromylgi,MS eller andra sjukdommar som går i skov.
Då kan man ibland göra saker som at storstäda, hoppa i hoppborg , hugga ved, spela fotboll elle vad fan som helst
Vad ni verkligen inte fattar, eller vill försöka förstå... är att gör man saker på eget bevåg, på sin sk "fritid".
Kan man när som helst ta en paus, närsomhelst lägga sig och vila, man kan också göra klart en sak, eftersom man vet att man kan ta det lugnt efteråt. Vilket arbete funkar så
Att kalla det för att man är lat, arbetskygg och vad fan ni nu kallar folk, visar ju på extremt oförstående och stor småsinthet. Samt avundsjuka.....
Är man sjuk ska man inte ha nåt kul, inte kunna göra nåt..har man desutom möjlighet att resa då är det ren skandal.
Nää en sann sjuk ska vara sängliggande, vara utfattig och lida av självmordstankar 24/7 om ni ska vara nöjda. Verkar det som iaf
Blir ärligt talat jävligt trött på människor som är så snäva i stt tankesätt
Det verkar liksom inte sjunka in att sjuka, likväl som friska...har varierande hälsa
Jag orkar hugga ved en hel helg...Men inte varje helg, varje dag och????
Jag kan hoppa i en hoppborg i en timme, fast inte varje timme, varje dag, varje vecka ..och??
Jag orkar snickra en dag, men inte varje dag, varje vecka och ??
Jag orkar åka på en kortare resa, men inte varje dag , varje vecka...och????
Jag orkar ha sex bra mkt längre än genomsnittet, men inte varje dag......inte ens varje vecka(inte på det sättet iaf) och ???
Jag orkar storstäda en hel helg, men inte varje dag eller varje vecka...och ????
Angående välja bort arbete...
om hon nu utför andra aktiviter som du skrev om(det framgår ju inte hur ofta hon gör vad)
Det kan mkt väl vara så att det hon gör, som ni ondgör er över.
Gör hon mindre än en heltidsarbetande gör under en normal vecka......
Ska en sjuk inte kunna få göra hushållssysslor några timmar i veckan, utan att ni skriker latmask, fuskare etc etc??
Ska en sjuk inte kunna åka på någon resa per år innan ni skriker arbetskygg och simultant??
Ska inte en sjuk kunna tex hoppa i en hoppborg eller nåt annat med barnen tex en eller två timmar i veckan, innan ni blir gröna av avund och snackar skit om denna person?
Vad jag kan utläsa så förtjänar en sjuk inget liv, man ska jobba tills man stupar i sängen.
Hur i helvete tror du sjuka, ska bli att må då??
PÅ mig låter det som det livet, inte vore värt att leva öht och det tror jag npog 99,99% av alla skulle tycka om de rannsakar sig själva