Sniperace 2010-02-15, 13:50
Corven skrev: Sniperace skrev:
Nu var det ju för att rätten ansåg att mannen diskriminerats för att han inte fick jobbet.
Fel. Diskrimineringen bestod av att han blev avstängd av AF, för att AF ansåg att han inte fick jobbet pga att han inte skakade hand med kvinnan. Företaget ville inte ha honom pga bristande kompetens.
Då ansåg AF att företaget ljög, och bestämde sig för att det berodde på att han inte tog i hand.
Det var AF som diskriminerade honom.
om detta överklagas kan utgången bli annan....
självklart säger företaget inte rakt ut att han inte fick jobbet pga att han diskriminreade kvinnan genom att inte ha henne i hand, detta kunde ju då resultera i att hon hade fällts av domstol, men jag ser det som helt rätt och riktigt att neka jobb pga detta.
som jag tidigare skrivit, vore det fel att neka en svensk vit man ett jobb pga följande.
En vit svensk söker ett arbete på ett företag där chefen är FÄRGAD, de sökande tar hans stab som är vita människor i hand, men till chefen säger han "jag tar inte färgade människor i hand, därför lägger jag bara handen mot bröstet och nickar"
gäller en sak att vägra ta en kvinna i hand på det sättet, så bör ju det i samma anda gälla även där eller hur?
Men som jag tidgare sagt så bör det vara ALLA eller ingen, inte göra skillnad pga kön, nationalitet, religion eller "ras"
nu ÄR det ju en ytterst liten del av Muslimerna som gör som denne man, å andra sidan är det nog också en ytterst liten del av vita som skulle göra som jag skrev, men ursäktar detta det beteendet?