Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
Hungary
RedCloud
theward
Thors
8 posters

Muslimska män som vägrar skaka hand

My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Muslimska män som vägrar skaka hand - Sida 2 Empty Sverige ibland ett dårhus ?

Inlägg  My Ass 2010-02-12, 12:14

Att DO är en myndighet med huvet under armen ibland är ju ingen nyhet, men att man fick med sig en tingsrätt på detta bisarra skådespel är helsjukt.
    Att belöna diskriminering är väl tvärtemot vad DO s uppdrag går ut på.

Alla "icke-etremistiska" muslimer blir säkerligen väldigt upprörda och förbannade över detta medhårs strykande av fanatiker och religiösa dårar.
    Hur tänkte DO?, är man så PK att man tappat all sans och förnuft ?
    Detta skadar ju integration och göder bara SD.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Muslimska män som vägrar skaka hand - Sida 2 Empty Sv: Muslimska män som vägrar skaka hand

Inlägg  Dao 2010-02-12, 12:20

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:En funderig, många verkar vilja fokusförskjuta frågan till att gälla hälsa överhuvudtaget.

Men om vi ställer frågan så här!

Tänk dig fem män och en kvinna, och en man kommer, han tar alla männen i hand, men vägrar göra detta med kvinnan, istället lägger han handen mot hjärtat och bugar, eftesom han INTE vill ta en kvinna i hand. kan detta kännas kränkande för kvinnan?

Nu ändrar vi det till att det är fyra vita män och en färgad man, nu kommer en man in och tar de fyra vita männen i hand, men lägger handen mot hjärtat och bugar mot den färgade, eftersom han INTE vill ta en färgad i hand.

skulle detta kunna kännas kränkande för den färgade?

är det någon som rakt ut kan uttrycka vad han tänker om sådant, vari skillnaden ska anses ligga om det ena är godtagbart men inte det andra?

Visst kan det du skriver upplevas som en kränkning! Men det kan också upplevas som det rakt motsatta! Man kanske inte hälsar i hand för att man anser sig ovärdig SJÄLV att göra detta gentemot kvinnan. Kvinnan har man generellt en OERHÖRD respekt för nom islam normalt!

Just av detts skäl kan inte din liknelse vara aktuell. Någon sådan form av respekt gentemot svarta människor har västerlandet aldrig haft!

men som kvinna i västerland ÄR det en kränkning, ok, det är SÄKERT en oerhörd respet för kvinnor när en mans ord är värt mer än två kvinnors, när en kvinna bara har rätt till hälften så mycket i arv än vad en man har, att en man kan förskjuta en kvinna genom att bara tre gånger upprepa jag förskjuter dig, men kvinnan saknar rätt osv osv....

och att komma med kommentaren att han anser sig OVÄRDIG är nog mer skrattretande och ett försök till bortförklaring.

jämförelsen är HELT korrekt, och svaret kom ändå inte riktigt.

ser du det som korrekt att i första fallet göra så, men INTE i andra?

Jag ser det som avskyvärt i båda fallen, där vore det korrekta att INTE ta NÅGON i hand, eller ännu hellre att göra det med alla just för att det är det normala i vår kultur.

Din iver att få rätt i denna sakfråga, gör att du blandar in helt ANDRA sakfrågor, och blandar ihop dessa!

Inom Islam, traditionellt, har kvinnan en mycket hög ställning - jämställd med mannen. En del hävdar till och med att de har en HÖGRE ställning! Många företeelser som vi här i väst är kränkande för ex. kvinnan, anses i de muslimska länderna vara det rakt motsatta - alltså för att visa respekt!

De agar du tar upp är inte styrkta av islam, direkt, utan bara av de extrema sekter som har fått makten i dessa länder som tillämpar dessa. Märk väl att kvinnan i ex. Iran har enorma förmåner och anses inte ovärdiga att exempelvis bli direktörer eller politiska ledare - vilket är fallet i månfa västerländer!

Det finns alltid två sidor av myntet!

Ja, jag är ganska övertygad om att seden att inte hälsa med händerna är för att man hyser en större respekt för denna personen. Samma sed gällde ledare också väldigt länge!

Av respekt så brukar man hjälpa kvinnor med dörrar, bärande, betalningar på krogen, etc, etc, i bland annat Sverige.

Det ser jag som ett tecken på samma sak!

Och visst kan även detta anses kränkande, för då utgår man från att kvinnan inte klarar av dessa saker själva!

Men de flesta kvinnor verkar faktiskt uppskatta åtgärderna... Konstigt va? Very Happy

Ja, många västerlänningar kan känna sig kränkta när de möter tendenser de inte förstår. Det är en ganska stark röd tråd i vår koloniala historia, med dessa konstiga förväxlingar som har sitt ursprung i att vi tror oss hysa en större kultur än andra...

Synd att du verkar ha den tendensen också!
    Dao
    Dao

Muslimska män som vägrar skaka hand - Sida 2 Empty Sv: Muslimska män som vägrar skaka hand

Inlägg  Dao 2010-02-12, 12:22

My Ass skrev:Att DO är en myndighet med huvet under armen ibland är ju ingen nyhet, men att man fick med sig en tingsrätt på detta bisarra skådespel är helsjukt.

Alla "icke-etremistiska" muslimer blir säkerligen väldigt upprörda och förbannade över detta medhårs strykande av fanatiker och religiösa dårar.

Varför skall ERA tolkningar av situationen vara rätt, per automatik??? Bara för att ni inte förstår det som skedde???

Skall vi alla rätta oss efter era sjuka fördomar HELA TIDEN???

Ni verkar upriktigt sagt inte riktigt kloka!!!
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-12, 12:26

Dao skrev:
    My Ass skrev:Att DO är en myndighet med huvet under armen ibland är ju ingen nyhet, men att man fick med sig en tingsrätt på detta bisarra skådespel är helsjukt.

Varför skall ERA tolkningar av situationen vara rätt, per automatik??? Bara för att ni inte förstår det som skedde???

Det som skedde vare att medeltiden vann i en Svensk tingsrätt.
    PK inställningen hos en del av etablissemanget är förödande och rent av sjukt.
    Och vi får väl se vad som händer om domen överklagas till en rätt som inte är så förbannat rädda för att skyllas för rasism mot medeltiden från mellanöstern...

Senast ändrad av My Ass den 2010-02-12, 12:29, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-02-12, 12:26

Dao skrev:

kom du på det nu, det har jag vetat mkt mkt länge Muslimska män som vägrar skaka hand - Sida 2 Icon_wink
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 12:28

My Ass skrev:
    Dao skrev:

Det som skedde vare att medeltiden vann i en Svensk tingsrätt.
    PK inställningen hos en del av etablissemanget är förödande och rent av sjukt.

Medeltiden var en tid av tolerans, som ni ännu inte nått upp till!

Däremot har vi tidsåldern Rennässansen - där ni tycks vara hemma. Då uppstod de häxjakter, judeförföljelser, inkvisitioner och liknande företeelser som ni representerar idag!

Varför skall man inte få visa respekt för kvinnan enligt er?

Senast ändrad av Dao den 2010-02-12, 12:45, ändrad totalt 1 gång
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-12, 12:32

daos sista inlägg tar bort alla funderingar på vem det är som inte är riktigt klok,
    för att använda daorens egna ord....Smile
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-02-12, 12:36

daos sista inlägg tar bort alla funderingar på vem det är som inte är riktigt klok,
    för att använda daorens egna ord.

så ensam, så bitter, så lite att säga...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 12:44

My Ass skrev:daos sista inlägg tar bort alla funderingar på vem det är som inte är riktigt klok,

Och detta ditt senaste inlägg visar att du uppenbarligen känner dig besegrad i debatten!

Inget jag applåderar, då jag faktiskt vill ha liiiite mer motstånd i debatterna!
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-12, 12:49

Dao skrev:
    My Ass skrev:daos sista inlägg tar bort alla funderingar på vem det är som inte är riktigt klok,

Och detta ditt senaste inlägg visar att du uppenbarligen känner dig besegrad i debatten!

Inget jag applåderar, då jag faktiskt vill ha liiiite mer motstånd i debatterna!

lol

Du tror alltså att man blir besegrad av dig varje gång du visar din sinnes stördhet ?
    Ok, då blir ju alla alltid besegrade av dig i varenda debatt.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 13:17

My Ass skrev:
    Dao skrev:

lol

Du tror alltså att man blir besegrad av dig varje gång du visar din sinnes stördhet ?
    Ok, då blir ju alla alltid besegrade av dig i varenda debatt.

Tja... Hade du haft argument hade du väl använt dem!

Om man inte har argument, gör man som du gör!

Min förhoppning är att jag inte segrar i någon debatt alls, varpå min kommentar om ditt nederlag inte på något sätt skulle läsas som att jag gladdes över detta! Snarare är det tvärt om...

Du är en av få som lägger sig så totalt, i debatt efter debatt! Att ha en "sinnes stördhet" enligt dig, är alltså att hysa en annan åsikt än dig, och våga stå för denna!?

I sådana fall förstår jag ännu mer att du inte inser hur mycket du förlorar i debatterna genom att använda dig av oärliga debattmetoder, och minst sagt plumpa försök att reta upp meningsmotståndaren.

Synd bara att du själv inte förstår hur du själv framstår på forumet...
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-12, 13:20

Tja... Hade du haft argument hade du väl använt dem!
    .... ( daoren )

Jag gjorde det i mitt första klargörande inlägg i denna debatt.
    Du fattade nada , ingen är förvånad.

Du är en av få som lägger sig så totalt, i debatt efter debatt! Att ha en "sinnes stördhet" enligt dig, är alltså att hysa en annan åsikt än dig, och våga stå för denna!?

Har aldrig lagt mig, men när man möter en sån som dig som uppenbarligen inte är riktigt hel, så avslutas ju debatten per automatik.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-02-12, 13:24

Ja jisses, My Ass & LillThor hand i hand över ängarna, två
    lallande och trallande sötnosar minsann!
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-12, 14:28

MartinLindgren skrev:Ja jisses, My Ass & LillThor hand i hand över ängarna, två
    lallande och trallande sötnosar minsann!

?

Du menar för att vi skriver i samma tråd är vi hand i hand ?
    Då är du också hand i hand .
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 16:07

My Ass skrev:Tja... Hade du haft argument hade du väl använt dem!
    .... ( daoren )

Har aldrig lagt mig, men när man möter en sån som dig som uppenbarligen inte är riktigt hel, så avslutas ju debatten per automatik.

Dina bortförklaringar och ursäkter är lika ihåliga som dina "argument"!

Förstår att du lägger dig, och jag förstår att du vill få det att vara "den andres" fel!

Du är välkomment tillbaka när du är karl nog att stå för dina åsikter! Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-02-12, 16:07

Du är välkomment tillbaka när du är karl nog att stå för dina åsikter!

Kommer aldrig att hända....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 16:20

Tänkte gå igenom My Ass inlägg i denna tråden, för att summera vad denne personlighet faktiskt tycker i ämnet:

I första inlägget förklarade han att DO var dumma i huvudet!

Nästa inlägg förklarade han att de som inte häll med honom var sjuka! Att gå emot hans ståndpunkt var också, på något mystiskt sätt "PK"!

Därefter kom ett inlägg där han förklarade mig vara "inte klok"! Ingen orsak tll denna bedömning gavs...

Sedan blev han irriterad över att han uppenbarligen lade sig raklång i debatten - på grund av att han slutade med sakliga debatter, och därför var jag störd på något sätt...

Nu har jag insett att jag hade fel i min kommentar ovan. My Ass har inte lagt in ett sakligt argument över huvudtaget i tråden. Så lite "störd" var jag nog - jag värderade honom högre än jag borde ha gjort! Very Happy

Sedan förklarade han att han gjorde ett "klargörande inlägg" i denna debatt i sitt första inlägg, och jag "fatta nada" av detta. Detta "klargörande inlägg" var alltså det där han att DO var dumma i huvudet! Hans grund, utan argument förståss, var att DO kom till ett annat resultat än det han hade önskat. Då är man "dum i huvudet"!

Mycket klargörande inlägg, minsann!!!

Senast var det något luddigt om att han ville gå och hålla Martin i handen eller nått... Där hängde jag inte med riktigt...

Men i helhet - MYCKET klargörande inlägg från My Ass!

lol!

De som inte fattar hur klargörande dessa är - är helt enkelt "sjuka i huvudet"!!!

lol!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-02-12, 16:25

Medeltiden var en tid av tolerans, som ni ännu inte nått upp till!

om tolerans är att döda homosexuella, att stegla människor,

Det var stora maktskillnader i samhället. Adel, präster, borgare och bönder utgjorde de fyra stånden, där adeln och prästerskapet var mäktigast och hade flest privilegier. Borgarna och bönderna hade inte så mycket att säga till om, och bönderna var t o m livegna på de flesta håll - de fick inte lämna sin gård utan tillåtelse av godsägaren. Godsägaren ägde all jord i byn, och för att få bruka jorden var bönderna tvungna att betala en del av skörden varje år till denne.

tolerans?

I Sverige var kyrkan väldigt rik och mäktig, liksom i övriga Europa. Kyrkan hade rätt att bannlysa den som inte följde dess regler. Kyrkan fick inkomster genom tiondet, som var en skatt som varje bonde var tvungen att betala till kyrkan och prästen i byn. Bonden skulle skänka en tiondel av det som producerades på gården.
    De svenska städerna växte upp runt viktiga marknadsplatser och tingsplatser. Sveriges första anses vara Birka, som grundades på 800-talet. Staden låg vid Mälaren.

Nästan hela den svenska befolkningen var bosatt på landet. Bönderna försörjde sig av jordbruk och boskapsskötsel. De var inte livegna i vårt land, men hade inte många rättigheter.

tolerans?

njaa, är det en sådan tolerans du vill vi ska ha idag?
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-12, 17:37

Dao skrev:
    My Ass skrev:Tja... Hade du haft argument hade du väl använt dem!
    .... ( daoren )

Dina bortförklaringar och ursäkter är lika ihåliga som dina "argument"!

Förstår att du lägger dig, och jag förstår att du vill få det att vara "den andres" fel!

Du är välkomment tillbaka när du är karl nog att stå för dina åsikter! Very Happy

Är du galen på riktigt eller ?
    Kan du precisera var jag inte står för mina åsikter, knäppgök.

Senast ändrad av My Ass den 2010-02-12, 17:43, ändrad totalt 1 gång
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-12, 17:42

Tänkte gå igenom My Ass inlägg i denna tråden, för att summera vad denne personlighet faktiskt tycker i ämnet:

I första inlägget förklarade han att DO var dumma i huvudet!

Nu ljuger du, jag sa att DO har huvet under armen.

Nästa inlägg förklarade han att de som inte häll med honom var sjuka! Att gå emot hans ståndpunkt var också, på något mystiskt sätt "PK"!

Nu ljuger du igen, säg är det inte dags för dig att söka verklig hjälp ?Smile

Därefter kom ett inlägg där han förklarade mig vara "inte klok"! Ingen orsak tll denna bedömning gavs...

Jo, inlägg fulla med lögner som är skrivna av en daore är orsaken, då och även nu.Smile

Sedan blev han irriterad över att han uppenbarligen lade sig raklång i debatten - på grund av att han slutade med sakliga debatter, och därför var jag störd på något sätt...

???? Que ??

Nu har jag insett att jag hade fel i min kommentar ovan. My Ass har inte lagt in ett sakligt argument över huvudtaget i tråden. Så lite "störd" var jag nog - jag värderade honom högre än jag borde ha gjort! Very Happy

javistt är du störd, mitt första inlägg står nämligen kvar, obemött av dig.

Sedan förklarade han att han gjorde ett "klargörande inlägg" i denna debatt i sitt första inlägg, och jag "fatta nada" av detta. Detta "klargörande inlägg" var alltså det där han att DO var dumma i huvudet! Hans grund, utan argument förståss, var att DO kom till ett annat resultat än det han hade önskat. Då är man "dum i huvudet"!

Mycket klargörande inlägg, minsann!!!

Senast var det något luddigt om att han ville gå och hålla Martin i handen eller nått... Där hängde jag inte med riktigt...

Men i helhet - MYCKET klargörande inlägg från My Ass!

lol!

De som inte fattar hur klargörande dessa är - är helt enkelt "sjuka i huvudet"!!!

Fortfarande står mitt första inlägg kvar, och fortfarande borde du söka hjälp, på riktigt.

lol! [/size][/quote]

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 19:32