Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Thors
MartinLindgren
theward
Secrist
Redvictory
9 posters

    Historisk vändning krävs för borgerlig valseger

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Historisk vändning krävs för borgerlig valseger - Sida 2 Empty Sv: Historisk vändning krävs för borgerlig valseger

    Inlägg  theward 2010-02-12, 14:09

    Secrist skrev:När alliansen är oenig kallas det att "man profilerar sig"
    När de rödgröna är oeniga kallas det att "man är splitrade"


    Kan det bero på att det finns stora ideologiska skillnader mellan framförallt Mp och V? Mp är inget vänsterparti. Om nu herr RC vågar konfrontera verkligheten. Ohly själv har signalerat att det kan finnas frågor de helt enkelt inte kan komma överens om innan valet.
    Märkligt att det enligt högern är stora ideologiska skillnader, när man länge sagt att MP och V rivalitet mest beror på att man kämpar om samma väljare Historisk vändning krävs för borgerlig valseger - Sida 2 Icon_scratch
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Historisk vändning krävs för borgerlig valseger - Sida 2 Empty Kamp

    Inlägg  Secrist 2010-02-12, 15:05

    Märkligt att det enligt högern är stora ideologiska skillnader, när man länge sagt att MP och V rivalitet mest beror på att man kämpar om samma väljare

    Gör man? Vilka gör det? När har de gjort detta? Var har detta sagts?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Historisk vändning krävs för borgerlig valseger - Sida 2 Empty Sv: Historisk vändning krävs för borgerlig valseger

    Inlägg  theward 2010-02-12, 15:21

    Secrist skrev:Märkligt att det enligt högern är stora ideologiska skillnader, när man länge sagt att MP och V rivalitet mest beror på att man kämpar om samma väljare

    Gör man? Vilka gör det? När har de gjort detta? Var har detta sagts?
    kan tyvärr inte länka, men detta sades på ett samhällsprogram på tv bla...
    Men det är inte alls en så chockerande nyhet som du vill få det till
    Sen vet jag ju bara på hur jag själv tänkt och röstat och jag känner fler som växlat mellan MP och vänstern
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Historisk vändning krävs för borgerlig valseger - Sida 2 Empty Sec

    Inlägg  captaincodd 2010-02-12, 18:38

    jag tycker det sas fint av Renfäll här om veckan när han bad reportern fråga Maudan om Renfällen hade förtroende för henne.Ungefär som att fråga sin chef om förtroendet och han undrar vad jag har för åsikt om vad han tycker.Och C har raderat ut hela sitt miljötänk bara för att få sitta på taburetten,så påstå inte att det är helt kavlugnt inom Alliansväljarkåren,det är det inte,,,,För att inte tala om KD:ds väljare som går och blir SD:are så där bara,vad är dom missnöjda med tror du,sec???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Historisk vändning krävs för borgerlig valseger - Sida 2 Empty Mp och V

    Inlägg  Secrist 2010-02-13, 02:10

    Sen vet jag ju bara på hur jag själv tänkt och röstat och jag känner fler som växlat mellan MP och vänstern.

    Visst finns det väljare som hoppar mellan olika partier. Men tittar man på hur partiprogrammen ser ut så finns det enorma skillnader.

    Förmögenhetsskatt? Jaa! säger V. Korkat säger Mp

    Privata skolor? Aldrig i livet säger V. Bra! säger Mp

    Privat vård? Aldrig i livet säger V. Bra! säger Mp.

    Enorma skattehöjningar? Jaa! säger V. Nej! säger Mp.

    Listan kan göras lång....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Historisk vändning krävs för borgerlig valseger - Sida 2 Empty Sv: Historisk vändning krävs för borgerlig valseger

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-13, 07:26

    Secrist är kanske för ett tvåpartisystem, som i USA, med två ultraborgerliga alternativ .... Och i praktiken förbud av vänsterpolitik (Följderna av den "demokratiska" Mccarthyismen där man förföljde människor för politisk åsikt)

    ... detta antar jag eftersom Sec menar på att det inte finns några skitningar i den borgerliga familjen....

    Antingen finns det slitningar i ett flerpartisystem, inom båda lägren ... eller så är det inte ett flerpartisystem.
    Skulle Sec ha rätt i att det inte finns slitningar i Alliansen, innebär detta att C, KD och FP gått upp i, och försvunnit i Moderaterna
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Historisk vändning krävs för borgerlig valseger - Sida 2 Empty Två

    Inlägg  Secrist 2010-02-14, 02:59

    Secrist är kanske för ett tvåpartisystem, som i USA, med två ultraborgerliga alternativ ....

    Öh, det var inte jag som bestämde att de rödgröna skulle gå till val ihop. Det står de fullständigt fritt att köra egna valrace.

    Sponsored content


    Historisk vändning krävs för borgerlig valseger - Sida 2 Empty Sv: Historisk vändning krävs för borgerlig valseger

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 20:58